Zawieszenie i koło pasowe w „trójce” GT
W M&M Cars Łukasz i Staszek czekają na dostawę części do BMW 3 GT z dwulitrowym Dieslem. Do zrobienia jest komplet: cztery amortyzatory i sprężyny na przedniej osi. Po wymianie mechanicy skontrolują geometrię i sprawdzą, czy auto odzyska fabryczną sztywność. Przy okazji prac przy zawieszeniu ekipa sprawdzi też stan koła pasowego. Jeśli guma tłumika drgań będzie popękana albo pojawią się bicie i hałas, element trafi na listę do wymiany – lepiej zapobiec awarii osprzętu niż gonić skutki.
Targa po przejściach
W JCD Cars&Care w Jawczycach Marcin oceni obrażenia Porsche 911 (991) Targa sprowadzonego ze Stanów. Do wymiany jest podłużnica i tylny pas – w takim aucie naprawy strukturalne wyglądają inaczej niż w przeciętnym samochodzie. W odcinku zobaczymy, jak precyzyjnie odtwarza się fabryczne punkty i spasowania.
Rozrząd i turbo w AMG
W EKG Autoserwis Krzysiek sprawdzi postępy Bartka przy składaniu V8 4.7 biturbo z Mercedesa AMG W212 (2014). Silnik źle pracował – winny okazał się rozciągnięty łańcuch rozrządu, przez co trzeba było zdjąć głowice i wymienić sporo części. Same elementy z ASO kosztowały 29 tys. zł, a uszkodzone były też fazatory i osprzęt jednej z turbin. Razem z robocizną rachunek może sięgnąć nawet 50 tys. zł.
Jeździć, obserwować - seria 6. Kiedy obejrzeć?
Nowe odcinki "Jeździć, obserwować" będą pojawiać się w niedziele o 10:15. Powtórki obejrzycie we wtorki o 21:15, w środy o 20:15 i w czwartki o 21:15.
Jeździć, obserwować - o programie
W Polsce nie brakuje uczciwych warsztatów samochodowych. W 6. serii programu „Jeździć, obserwować” zajrzymy z kamerami do trzech z nich. Pokażemy rzetelnych fachowców, dla których praca jest prawdziwą pasją – dowiemy się, jakie motoryzacyjne wyzwania stawiają przed nimi wymagający klienci. Nasi mechanicy przedstawią nie tylko jak naprawiają usterki, ale także dadzą wskazówki jak im zapobiec.
W 6. sezonie odwiedzimy z kamerami trzy warsztaty, których pracownicy zdobyli uznanie widzów w debiutanckiej serii. Pierwszy z nich to M&M Cars z Poręby, prowadzony przez specjalizujących się przede wszystkim w BMW Łukasza i Grześka. Regularnie będziemy też zaglądać do EKG spod Poznania – tu mechanicy pracują przede wszystkim z autami premium, ze szczególnym naciskiem na Audi. W programie pokażemy też JCD Cars&Care spod Warszawy – warsztat specjalizujący się w pracach blacharsko-lakierniczych z użyciem najnowszych technologii zgodnie z założeniami producenta danego samochodu. Regularnie będziemy też zaglądać do Bartka zajmującego się autami hybrydowymi i elektrycznymi.
Zobacz także:
- Jeździć, obserwować. Tylna oś w RS7, detuning TT, stukanie w “jedynce” i baterie w Sprinterze
- Z drugiej ręki. Rodzinny van do 30 tysięcy
- Mobilni Mechanicy - usterki w Suzuki, Mazdzie 3 i Mazdzie 5