Stukanie i kontrolki w RS7
Do EKG Autoserwis w podpoznańskim Wysogotowie trafi białe Audi RS7 Sportback. Podczas manewrowania z tyłu słychać wyraźne stuknięcie, a na desce rozdzielczej zapalają się niemal wszystkie kontrolki. Krzysiek podejrzewa usterkę tylnej osi skrętnej — jeśli potwierdzi się luz albo błąd modułu, czeka go precyzyjna diagnostyka czujników i wiązek przy tylnym wózku.
TT wraca do oryginału
W zakładzie JCD Cars&Care w Jawczycach ekipa przywróci do fabrycznego wyglądu dość niefortunnie stuningowane Audi TT cabrio. Czarny zderzak, ramka grilla i lusterka ustąpią miejsca srebrnym elementom zgodnym z oryginałem. Trzeba będzie dobrać właściwe referencje części i odtworzyć spasowanie tak, jak wyszło z fabryki.
Stukanie z przodu w F20
W M&M Cars chłopaki zajmą się BMW serii 1 (F20). Właściciel skarży się na stukanie z przodu podczas jazdy po nierównościach i przy skręcie. Łukasz podejrzewa przekładnię kierowniczą — zacznie od kontroli luzów na drążkach i łożyskach, a potem zajrzy do maglownicy.
Izolacja baterii w elektrycznym Sprinterze
Bartek i Adrian z warsztatu Hybrydy/Elektryki zmierzą się z elektrycznym Mercedesem Sprinterem przystosowanym do przewozu osób z niepełnosprawnościami. Komputer wskazuje błąd izolacji baterii, a w tym aucie pakietów są aż cztery — to oznacza żmudne pomiary i odpinanie modułów jeden po drugim. Dodatkowym wyzwaniem będzie samo ustawienie auta na podnośniku: wysoki samochód i niski sufit warsztatu nie ułatwią pracy.
Jeździć, obserwować - seria 6. Kiedy obejrzeć?
Nowe odcinki "Jeździć, obserwować" będą pojawiać się w niedziele o 10:15. Powtórki obejrzycie we wtorki o 21:15, w środy o 20:15 i w czwartki o 21:15.
Jeździć, obserwować - o programie
W Polsce nie brakuje uczciwych warsztatów samochodowych. W 6. serii programu „Jeździć, obserwować” zajrzymy z kamerami do trzech z nich. Pokażemy rzetelnych fachowców, dla których praca jest prawdziwą pasją – dowiemy się, jakie motoryzacyjne wyzwania stawiają przed nimi wymagający klienci. Nasi mechanicy przedstawią nie tylko jak naprawiają usterki, ale także dadzą wskazówki jak im zapobiec.
W 6. sezonie odwiedzimy z kamerami trzy warsztaty, których pracownicy zdobyli uznanie widzów w debiutanckiej serii. Pierwszy z nich to M&M Cars z Poręby, prowadzony przez specjalizujących się przede wszystkim w BMW Łukasza i Grześka. Regularnie będziemy też zaglądać do EKG spod Poznania – tu mechanicy pracują przede wszystkim z autami premium, ze szczególnym naciskiem na Audi. W programie pokażemy też JCD Cars&Care spod Warszawy – warsztat specjalizujący się w pracach blacharsko-lakierniczych z użyciem najnowszych technologii zgodnie z założeniami producenta danego samochodu. Regularnie będziemy też zaglądać do Bartka zajmującego się autami hybrydowymi i elektrycznymi.
Zobacz także:
- Młodzi ludzie coraz rzadziej robią prawo jazdy - tak mówią statystyki
- Zmiany w egzaminowaniu na prawo jazdy – łatwiej będzie oblać
- Studenci biją rekordy oszczędności: ponad 2200 km na litrze benzyny!