W nowym odcinku „Jeździć, obserwować” mechanicy zmierzą się z problemami miejskich elektryków i sportowych V8. Podejmą się diagnozy Mini Coopera S r56, zbadają zasięg Nissana E-NV200 Voltia, sprawdzą silnik w BMW i3, zawieszenie w BMW F11 i stan Jaguara XKR z USA.
Problemy z rozrządem w Mini Cooper S R56
W tym odcinku Krzysiek bierze się za niewielkie, ale wyjątkowo zadziorne auto – Mini Coopera S R56 z 2011 roku. Pod maską pracuje żwawy silnik o mocy 180 koni mechanicznych, który rozpędza samochód do setki w zaledwie 7 sekund. Choć osiągi robią wrażenie, Mini nie jest wolne od problemów. Auto wpada w tryb awaryjny, na desce rozdzielczej zapala się kontrolka silnika, a odczytane kody błędów wskazują na usterki związane ze zmiennymi fazami rozrządu.
Problemy z zasięgiem w Nissan E-NV200 Voltia i usterka silnika w BMW i3 – diagnoza elektryków
W tym odcinku Bartek weźmie na warsztat elektrycznego dostawczaka – Nissana E-NV200 w przedłużonej wersji XXL od Voltia. Właściciel pojazdu skarży się na bardzo szybki spadek zasięgu – po mocniejszym dodaniu gazu deklarowany zasięg potrafi spaść o połowę. Bartek zajmie się również BMW i3 – tym razem z podejrzeniem poważniejszej usterki. Objawy wskazują na awarię silnika elektrycznego.
Serwis BMW F11 z pneumatycznym zawieszeniem
W tym odcinku do warsztatu Łukasza trafi BMW serii 5 w wersji kombi – model F11. Właściciel auta zgłosił się na rutynową kontrolę zawieszenia oraz kilka standardowych prac serwisowych. Szczególną uwagę Łukasz poświęci układowi pneumatycznemu, który w tym modelu odpowiada za automatyczne dostosowywanie wysokości tylnej osi w zależności od obciążenia.
Jaguar XKR z USA w warsztacie
W podwarszawskich Jawczycach mechanicy wezmą na podnośnik niecodziennego gościa – Jaguara XKR sprowadzonego ze Stanów Zjednoczonych. Auto, choć robi wrażenie swoją sylwetką i mocą, wymaga kilku poprawek, zwłaszcza od spodu. Ten model był produkowany w latach 2009–2014 i napędzany jest potężnym silnikiem V8 o mocy 510 KM.
Jeździć, obserwować - seria 5. Kiedy oglądać?
Nowe odcinki "Jeździć, obserwować" będą pojawiać się w niedziele o 15:15 i we wtorki o 22:20.
Jeździć, obserwować - o programie
W Polsce nie brakuje uczciwych warsztatów samochodowych. W 5. serii programu „Jeździć, obserwować” zajrzymy z kamerami do czterech z nich. Pokażemy rzetelnych fachowców, dla których praca jest prawdziwą pasją – dowiemy się, jakie motoryzacyjne wyzwania stawiają przed nimi wymagający klienci. Nasi mechanicy przedstawią nie tylko jak naprawiają usterki, ale także dadzą wskazówki jak im zapobiec.
W 5. sezonie odwiedzimy z kamerami cztery warsztaty, których pracownicy zdobyli uznanie widzów w poprzednich seriach. Pierwszy z nich to M&M Cars z Poręby, prowadzony przez specjalizujących się przede wszystkim w BMW Łukasza i Grześka. Regularnie będziemy też zaglądać do EKG spod Poznania – tu mechanicy pracują przede wszystkim z autami premium, ze szczególnym naciskiem na Audi. W programie pokażemy też JCD Cars&Care spod Warszawy – warsztat specjalizujący się w pracach blacharsko-lakierniczych z użyciem najnowszych technologii zgodnie z założeniami producenta danego samochodu. Pokażemy również warsztat Bartka z Warszawy - specjalisty od samochodów elektrycznych i hybrydowych.
Źródło zdjęcia głównego: Jeździć, obserwować odc. 15