Jeździć, obserwować. Wyciek z maglownicy w Astonie Martinie DB9
W JCD Cars&Care zaczniemy od problemu z Astonem Martinem DB9 należącym do Patryka Mikiciuka. Patryk przyjechał na poprawę podsufitki, ale niestety pojawił się wyciek z maglownicy i samochód nie mógł ruszyć w dalszą drogę. Okaże się, że źródłem problemów był malutki, gumowy element za 50 groszy. Niestety, dostanie się do maglownicy zajmie chłopakom cały dzień pracy. Oprócz tego na przykładzie plastikowych zderzaków do Toyoty pokażemy, jak działa specjalne urządzenie, które usuwa elektrostatyczne przyciąganie brudów do elementów.
Jeździć, obserwować. Brak mocy w BMW serii 5
W M&M Cars chłopaki zajmą się BMW serii 5, które cierpi na brak mocy. Pokażemy, jak wyglada diagnostyka, sprawdzanie wtryskiwaczy oraz pomiar kompresji. Niestety, koniec końców okaże się, że silnik jest martwy i nadaje się do generalnego remontu.
Jeździć, obserwować. Problemy z silnikiem w Bentleyu Continentalu
W EKG Krzysiek zajmie się Bentleyem Continentalem z silnikiem W12, który cierpi na brak mocy i sporadycznie gaśnie w trakcie jazdy. Komputer wyświetla litanię błędów. Krzysiek wyciągnie wszystkie 12 świec i cewek. Część z nich jest uszkodzona - ewidentnie po myciu ciśnieniowym silnika. Niestety okaże się, że po sprawdzeniu kompresji i zajrzeniu kamerką do cylindrów, silnik nadaje się do remontu generalnego. Później Kuba podjeżdża z szybkim tematem w Audi S4 cabrio. W aucie swieci się kontrolka poduszek powietrznych. Krzysiek zna te auta na pamięć, więc rozwiąże problem, doginając piny na wtyczce od airbaga. Całość zajmie raptem kilkanaście minut.
Jeździć, obserwować - seria 3. Kiedy obejrzeć?
Nowe odcinki "Jeździć, obserwować" będą pojawiać się w niedziele o 16:15. Powtórki obejrzycie we wtorki o 19:15 i w czwartki o 18:15.
Jeździć, obserwować - o programie
W Polsce nie brakuje uczciwych warsztatów samochodowych. W 3. serii programu „Jeździć, obserwować” zajrzymy z kamerami do trzech z nich. Pokażemy rzetelnych fachowców, dla których praca jest prawdziwą pasją – dowiemy się, jakie motoryzacyjne wyzwania stawiają przed nimi wymagający klienci. Nasi mechanicy przedstawią nie tylko jak naprawiają usterki, ale także dadzą wskazówki jak im zapobiec.
W 3. sezonie odwiedzimy z kamerami dwa warsztaty, których pracownicy zdobyli uznanie widzów w debiutanckiej serii. Pierwszy z nich to M&M Cars z Poręby, prowadzony przez specjalizujących się przede wszystkim w BMW Łukasza i Grześka. Regularnie będziemy też zaglądać do EKG spod Poznania – tu mechanicy pracują przede wszystkim z autami premium, ze szczególnym naciskiem na Audi. Nowością w programie będzie JCD Cars&Care spod Warszawy – warsztat specjalizujący się w pracach blacharsko-lakierniczych z użyciem najnowszych technologii zgodnie z założeniami producenta danego samochodu.
Zobacz także:
- Zawodowi handlarze. Corsa, Seicento Abarth i Scania
- Wojny samochodowe. Auto za 15,5 tysiąca: Star 200 czy Ford Taurus?
- Gadżet 4.0. Zegarek ze słuchawkami, trenażer do koszykówki, klucze udarowe i pompka do materaca
Autor: Michał Miernik