Luksus po chińsku wchodzi na nasz rynek. Marka Hongqi, uznawana za symbol tamtejszego prestiżu, rozpoczyna sprzedaż samochodów w Polsce. Czy niemiecka “wielka trójka” ma się czego bać? Pierwsze modele zapowiadają, że rywalizacja może być ciekawa.
Hongqi – limuzyny dla chińskiej elity wjeżdżają do Polski
Hongqi (co oznacza „czerwony sztandar”) to marka należąca do koncernu FAW, który jest jednym z największych producentów samochodów w Chinach. Marka powstała już w 1958 roku, a przez dekady dostarczała limuzyny dla najwyższych urzędników Komunistycznej Partii Chin. Do dziś Hongqi pozostaje synonimem luksusu i prestiżu, choć teraz swoje auta oferuje również szerokiemu gronu klientów.
Pięć modeli na początek
Na początek chińska marka zaoferuje w Polsce pięć modeli. Co ciekawe, wszystkie z nich mają pod maskami silniki spalinowe. Będą to:
- HS3, czyli SUV segmentu C o długości 4,65 m,
- HS5, czyli większy niż powyższy SUV o długości 4,76 m,
- H5, czyli sedan o długości niemal 5 metrów,
- H6, czyli liftback oparty na tej samej platformie, co H5, ale o dynamiczniejszej sylwetce,
- H9, czyli flagowa limuzyna marki o długości 5,14 m, która ma nawiązać rywalizację z przedstawicielami Mercedesa, BMW i Audi.
Kiedy Hongqi rozpocznie sprzedaż?
Sprzedaż samochodów marki Hongqi ma oficjalnie wystartować pod koniec II kwartału 2025 roku. Do końca bieżącego roku, do Polski trafi około tysiąca samochodów, z początkową liczbą 10 punktów dealerskich w całej Polsce. Te mają się znajdować w największych miastach.
Zobacz także:
- Subskrypcje dodatkowego wyposażenia w samochodzie
- BMW mocne prawie jak M5 – tylko znacznie tańsze
- Koreański SsangYong zmienił nazwę
Autor: MM