Rakietowy start submarki
W ciągu pierwszych 30 minut przedsprzedaży AUDI E5 Sportback uzyskało ponad 10 tys. zamówień – to liczba, która według branżowych tytułów pokazuje, jak skutecznie marka trafiła w oczekiwania chińskich nabywców. Rzeczpospolita dodaje, że to więcej niż całkowita sprzedaż elektrycznych Audi w Chinach w pierwszym półroczu 2025 r.
Co to za auto?
E5 Sportback to elektryczny fastback/wagon z napędem na cztery koła i dwoma silnikami. W zależności od wersji oferuje bardzo dobre osiągi i zasięg – źródła podają nawet do ok. 787 KM i deklarowane do 773 km na jednym ładowaniu (lokalne cykle pomiarowe). Inne redakcje wskazują około 400+ mil zasięgu.
Polska nuta w projekcie
Za kształt nadwozia odpowiada Polak – Kamił Łabanowicz. Z całą pewnością stylistyka samochodu była jednym z elementów, które pomogły wywołać efekt pierwszej fali zamówień.
Dlaczego to działa w Chinach
Relacje branżowe sugerują prostą mieszankę: mocne parametry, atrakcyjna cena (na lokalne realia) i szybki start zamówień online. Zestawienie tych czynników dało efekt skali, który rzadko spotyka się w segmencie nowych submarek – zwłaszcza takich, które wprost celują w preferencje chińskich kierowców.
Co dalej z AUDI?
Początek wygląda na wyjątkowo obiecujący: media notują zainteresowanie modelem E5 i szybki przyrost zamówień tuż po premierze. Jeśli tempo utrzyma się dłużej niż pierwszy sprint, AUDI może stać się jednym z najgłośniejszych debiutów w chińskiej elektromobilności w tym roku.
Zobacz także:
- Jeździć, obserwować. Tylna oś w RS7, detuning TT, stukanie w “jedynce” i baterie w Sprinterze
- Z drugiej ręki. Rodzinny van do 30 tysięcy
- Mobilni Mechanicy - usterki w Suzuki, Mazdzie 3 i Mazdzie 5
Autor: MM