Chińska marka AUDI z mocnym otwarciem: 10 tys. zamówień w 30 minut, w tym modelu maczał palce Polak

AUDI E5 Sportback
AUDI E5 Sportback
Nowa, przeznaczona na rynek chiński marka AUDI (pisana w całości wielkimi literami) zaliczyła fantastyczny debiut. Jej pierwszy model – E5 Sportback – zebrał ponad 10 tysięcy zamówień w pół godziny od startu sprzedaży. To wynik, który natychmiast stawia ją w centrum uwagi tamtejszych klientów. 

Rakietowy start submarki

W ciągu pierwszych 30 minut przedsprzedaży AUDI E5 Sportback uzyskało ponad 10 tys. zamówień – to liczba, która według branżowych tytułów pokazuje, jak skutecznie marka trafiła w oczekiwania chińskich nabywców. Rzeczpospolita dodaje, że to więcej niż całkowita sprzedaż elektrycznych Audi w Chinach w pierwszym półroczu 2025 r.

Co to za auto?

E5 Sportback to elektryczny fastback/wagon z napędem na cztery koła i dwoma silnikami. W zależności od wersji oferuje bardzo dobre osiągi i zasięg – źródła podają nawet do ok. 787 KM i deklarowane do 773 km na jednym ładowaniu (lokalne cykle pomiarowe). Inne redakcje wskazują około 400+ mil zasięgu.

Polska nuta w projekcie

Za kształt nadwozia odpowiada Polak – Kamił Łabanowicz. Z całą pewnością stylistyka samochodu była jednym z elementów, które pomogły wywołać efekt pierwszej fali zamówień.

Dlaczego to działa w Chinach

Relacje branżowe sugerują prostą mieszankę: mocne parametry, atrakcyjna cena (na lokalne realia) i szybki start zamówień online. Zestawienie tych czynników dało efekt skali, który rzadko spotyka się w segmencie nowych submarek – zwłaszcza takich, które wprost celują w preferencje chińskich kierowców.

Co dalej z AUDI?

Początek wygląda na wyjątkowo obiecujący: media notują zainteresowanie modelem E5 i szybki przyrost zamówień tuż po premierze. Jeśli tempo utrzyma się dłużej niż pierwszy sprint, AUDI może stać się jednym z najgłośniejszych debiutów w chińskiej elektromobilności w tym roku.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości