Aston Martin Valhalla – hybrydowy supersamochód o mocy 1064 KM

Aston Martin Valhalla
Aston Martin Valhalla
Aston Martin prezentuje nową Valhallę – zaawansowany technologicznie pojazd z silnikiem V8, trzema silnikami elektrycznymi i zaawansowaną aerodynamiką.

Pierwszy hybrydowy Aston Martin typu plug-in 

Valhalla to wyjątkowe połączenie 4-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem oraz trzech silników elektrycznych. Łączna moc układu wynosi 1064 KM, a moment obrotowy osiąga 1100 Nm. Silnik benzynowy generuje 817 KM, napędzając wyłącznie tylną oś. Dodatkowe trzy silniki elektryczne – dwa przy przednich kołach i jeden w zintegrowanej przekładni – zapewniają napęd na cztery koła i lepszą efektywność paliwową. 

Zastosowana bateria o pojemności 6,0 kWh umożliwia krótki zasięg w trybie elektrycznym (ok. 14 km) oraz szybkie ładowanie w trakcie hamowania. W trybie czysto elektrycznym Valhalla osiąga prędkość do 130 km/h. 

Zaawansowana aerodynamika i konstrukcja rodem z wyścigów 

Valhalla imponuje zaawansowaną aerodynamiką, generującą docisk o wartości 600 kg przy prędkościach od 240 do 350 km/h. Aktywne elementy aerodynamiczne, w tym tylny spoiler unoszony na hydraulicznych ramionach oraz przedni dyfuzor, dostosowują się automatycznie do warunków jazdy. Tryb wyścigowy aktywuje maksymalny docisk, a funkcja DRS (Drag Reduction System) zmniejsza opór podczas przyspieszania. 

Podwozie pojazdu wykonano z włókna węglowego, co zapewnia lekkość i sztywność konstrukcji. Sucha masa wynosi 1655 kg. Z przodu zastosowano zawieszenie typu pushrod inspirowane Formułą 1, a z tyłu – wielowahaczowe, z adaptacyjnymi amortyzatorami Bilstein. 

Osiągi i zaawansowane technologie 

Valhalla rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 2,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 350 km/h. Nowa 8-biegowa przekładnia zintegrowana z tylnym silnikiem elektrycznym umożliwia płynną zmianę biegów i redukcję opóźnienia turbodoładowania. Co ciekawe, pojazd nie posiada biegu wstecznego – tę funkcję przejmują przednie silniki elektryczne. 

Hamulce karbonowo-ceramiczne Brembo o średnicach 410 mm z przodu i 390 mm z tyłu zapewniają doskonałą skuteczność. System hamulcowy wspiera odzyskiwanie energii, zasilając baterię podczas zwalniania. 

Aston Martin Valhalla
Opera Zrzut ekranu_2024-12-11_172846_hips
Opera Zrzut ekranu_2024-12-11_172917_hips
Opera Zrzut ekranu_2024-12-11_172927_hips
Opera Zrzut ekranu_2024-12-11_172937_hips
+3
Zobacz galerię

Design i wnętrze

Z zewnątrz Valhalla łączy elegancję z agresywnym wyglądem inspirowanym samochodami wyścigowymi. Opcjonalnie karoserię z włókna węglowego można pozostawić w odsłoniętej formie, co podkreśla jej zaawansowaną technologię. 

We wnętrzu dominuje minimalizm i materiały najwyższej jakości, takie jak włókno węglowe. Sportowe fotele, kierownica w kształcie juka i cyfrowe zegary zmieniające układ w trybie wyścigowym podkreślają motorsportowy charakter pojazdu. Centralny ekran dotykowy wyświetla informacje o przepływie energii i działaniu systemów regeneracyjnych.

Limitowana edycja i dostępność 

Produkcja Valhalli została ograniczona do 999 egzemplarzy, a dostawy rozpoczną się w drugiej połowie 2025 roku – z dwuletnim opóźnieniem względem pierwotnego planu. Cena ma wynosić około 1 miliona dolarów. 

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości

Czy opłaca się kupować gotowy projekt domu?
Materiał promocyjny

Czy opłaca się kupować gotowy projekt domu?