We wnętrzu samochodu BMW X3 na próżno co prawda już szukać prawdziwej skóry, ale za to jest coś, co w BMW nie zmienia się od lat.
Oto nowe BMW X3
Wygląda zadziornie - matowy lakier, podświetlana atrapa chłodnicy, literka M na nadkolu i czerwone zaciski hamulcowe. Te elementy już z daleka sugerują, że to mocny zawodnik. Niestety, to tylko pakiet M sport, za który trzeba zapłacić 18 tysięcy złotych. Ale to nie tylko zmiany stylistyczne. To też sportowe hamulce i adaptacyjne zawieszenie EDC.
Co pod maską?
Dwa litry, cztery cylindry i 208 koni mechanicznych, moc przenoszona jest na cztery koła. Kupując BMW, oczekujemy od auta emocji. Wprawdzie mamy tutaj M pakiet, ale nie idzie za tym większa moc. Tego silnikowi brakuje. Na papierze to auto do setki przyspiesza w 7,8 sekundy. Nie jest to zły wynik, ale auto wygląda na zdecydowanie szybsze. Nowe X3 w stosunku do poprzedniczki urosło i to sporo. Jest dłuższe o 3 centymetry i o 3 centymetry jest też szersze.
W środku…
Fotele są bardzo wygodne, miejsca nie brakuje, ale brakuje jakości. Chodzi o materiały, na przykład te, z których zrobione są boki drzwi. Jeśli chodzi o jazdę, auto prowadzi się tak, jak na klasę BMW przystało. Przy tym w kabinie jest cicho, nawet przy wyższych prędkościach. Skrzynia ma 8 przełożeń, auto waży niemal 2 tony. Średnio potrzebuje około 8 litrów benzyny, by przejechać 100 km. Ceny nowej X3 rozpoczynają się od 250 tysięcy złotych.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
- BMW M5 - samochód, który waży 2,5 tony
- Citroen C4X – styl SUV-a, ale bez napędu 4x4
- Nowy Bentley Continental jest już w Polsce
Autor: KJ
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo