USA: Kontrola skuteczności naprawy wad w ponad 137 tys. aut marki Kia

Autor:
dp
Źródło:
Reuters
Kierownica samochodu marki KIA

Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) w Stanach Zjednoczonych wszczęła audyt dotyczący 137 256 pojazdów Kia America. Postępowanie ma ustalić, czy producent skutecznie usunął usterki w modelach Kia Seltos i Kia Soul z roczników 2021–2023, które wcześniej objęto akcją przywoławczą z powodu wadliwych pierścieni olejowych tłoków.

Wadliwe pierścienie tłokowe – ryzyko awarii silnika i pożaru

W lutym 2025 roku Kia America ogłosiła akcję serwisową po wykryciu, że pierścienie olejowe w niektórych silnikach mogły zostać wyprodukowane nieprawidłowo. Usterka może prowadzić do uszkodzenia jednostki napędowej, a w konsekwencji do utraty mocy podczas jazdy lub nawet zwiększonego ryzyka pożaru.

Skargi kierowców na nieskuteczną naprawę

Biuro ds. Wad Pojazdów (Office of Defect Investigation) w NHTSA otrzymało od 29 kwietnia do 27 czerwca 2025 roku 47 skarg od właścicieli aut objętych akcją serwisową. Zgłoszenia dotyczyły m.in.:

-nieskuteczności naprawy,

- braku dostępności części,

-rozbieżnych wyników inspekcji w autoryzowanych serwisach.

Zakres audytu NHTSA

Audyt ma ocenić, czy zastosowane przez Kia środki naprawcze były właściwe i czy proces serwisowy jest spójny w skali całych Stanów Zjednoczonych. NHTSA sprawdzi także, czy kierowcy mają realny dostęp do napraw w ramach akcji przywoławczej.

Czytaj także:

Autor:dp

Źródło: Reuters

Źródło zdjęcia głównego: Pixabay

Pozostałe wiadomości