Ostatnio prezentowaliśmy krótką wersją Suzuki Jimny, która oferowana jest jako dwumiejscowe auto ciężarowe. Pięciodrzwiowa odmiana to już zupełnie inny, chociaż wciąż bardzo terenowy samochód. Jimny może być naprawdę bardzo rozsądną alternatywą dla wszechobecnych i dość pospolitych SUV-ów.
Suzuki Jimny - pięciodrzwiowa wersja - wyposażenie
Pięciodrzwiowe Jimny w porównaniu z krótką wersją dostał dodatkowe 34 cm, Tylna kanapa jest dwumiejscowa a bagażnik ma tutaj 211 litrów, prawie o 130 więcej niż w krótszym bracie. Właściwości terenowe poza kątem rampowym, który zmienił się ze względu na rozstaw osi, są praktycznie takie same. Jest za to dużo więcej komfortu.
Pięciodrzwiowe Suzuki Jimny zasadniczo różni się od ciężarowej wersji. Ma dużo bogatsze wyposażenie, jest skórzana kierownica, klimatronic oraz duży dotykowy ekran. Co ważne, jest też automatyczna skrzynia biegów, a dla wielu to będzie kluczowy argument, jeżeli zdecydują się na zakup tego samochodu. Mimo większych rozmiarów Jimny nadal jest prostym, twardym samochodem terenowym, ale tym, co robi największą różnicę w tym samochodzie, jest sporo większy rozstaw osi. Dzięki temu samochód jest dużo bardziej komfortowy, mniej nerwowy podczas jazdy po nierównościach, bo pamiętajmy, że również tutaj, tak jak w krótkiej wersji, mamy dwa sztywne mosty.
I dzięki wspomnianym mostom i prostemu napędowi można całą rodziną wybrać się w naprawdę trudny teren. Ten samochód, chociaż wygląda trochę zabawkowo, jest bardzo twardą terenówką. Suzuki Jimny nie jest dużym samochodem (nawet w wersji pięciodrzwiowej), więc nie dziwi fakt, że na tylnej kanapie dorosły mężczyzna mieści się na styk. Jeżeli jednak weźmiemy pod uwagę fakt, że z tyłu może jeździć dwójka dzieci, robi się z tego naprawdę fajny, rodzinny samochód.
Ile kosztuje większe Suzuki Jimny?
W oficjalnej dystrybucji marki Suzuki w Polsce dostępna jest tylko krótka towarowa wersja z dwoma fotelami. To efekt ekologicznych europejskich przepisów. Wersja pięciodrzwiowa nie występuje w oficjalnym cenniku i można ją kupić jako już zarejestrowane, ale fabrycznie nowe auto bez przebiegu. Cennik otwiera kwota 164 tysięcy zł. Topowa odmiana GLX z automatem to już prawie 182 tysiące zł.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
- Suzuki Jimny – proste do bólu i wybitnie sprawne
- Offroad dla całej rodziny. "Podoba nam się i wrócimy w teren!"
- Wymiana rozrządu z zamkniętymi oczami
Autor: KJ
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo