S4 po swapie – walka o ciśnienie oleju
W EKG Autoserwis Krzysiek naprawia… swoje 15-letnie Audi S4. Poprzedni silnik się zatarł, więc trafił tu świeżo wsadzony następca, który jednak nie chce odpalić – pompa oleju nie zasysa. Krzysiek sięgnie po patent na odpowietrzenie układu smarowania; będzie trochę nerwowo, bo zastosuje go pierwszy raz w życiu.
Tylne amortyzatory w X5 F15
W M&M Cars Łukasz wymieni tylne amortyzatory w BMW X5 F15 z 3-litrowym Dieslem. Diagnoza jest jasna: jeden jest mokry, drugi całkiem wylany. Mechanik pokaże procedurę krok po kroku i wyjaśni, po co do każdego amortyzatora przytwierdzona jest cewka – steruje ona właściwościami oleju, by jego „gęstość” zmieniała się zależnie od wybranego trybu jazdy. Na koniec padnie też konkret o kosztach takiej operacji.
Geometria po kolizji w Jaguarze XK8
W JCD Cars&Care w Jawczycach fachowcy zajmą się Jaguarem XK8 po lekkim wypadku. Jedno z przednich kół jest cofnięte, więc zespół sprawdzi, który element odpowiada za przestawienie – od wahaczy i mocowań po ewentualne przesunięcie wózka. Po naprawie auto wróci na stanowisko geometrii, by koła ustawić równo i zgodnie z fabrycznymi wartościami.
Ekspertyza napędu w Mercedesie EV
W Hybrydy/Elektryki Bartek wraz z biegłym sądowym przygotuje opinię o silniku elektrycznym z Mercedesa. Klient wymienił go na własną rękę po diagnozie innego serwisu, a później pojawiły się wątpliwości, czy to miało sens. Silnik trafił w paczce do warsztatu – Bartek rozbierze go, sprawdzi stan uzwojeń, łożysk i czujników, by jednoznacznie ocenić: faktyczna usterka czy kosztowna pomyłka poprzedniej diagnozy.
Jeździć, obserwować - seria 6. Kiedy obejrzeć?
Nowe odcinki "Jeździć, obserwować" będą pojawiać się w niedziele o 10:15. Powtórki obejrzycie we wtorki o 21:15, w środy o 20:15 i w czwartki o 21:15.
Jeździć, obserwować - o programie
W Polsce nie brakuje uczciwych warsztatów samochodowych. W 6. serii programu „Jeździć, obserwować” zajrzymy z kamerami do trzech z nich. Pokażemy rzetelnych fachowców, dla których praca jest prawdziwą pasją – dowiemy się, jakie motoryzacyjne wyzwania stawiają przed nimi wymagający klienci. Nasi mechanicy przedstawią nie tylko jak naprawiają usterki, ale także dadzą wskazówki jak im zapobiec.
W 6. sezonie odwiedzimy z kamerami trzy warsztaty, których pracownicy zdobyli uznanie widzów w debiutanckiej serii. Pierwszy z nich to M&M Cars z Poręby, prowadzony przez specjalizujących się przede wszystkim w BMW Łukasza i Grześka. Regularnie będziemy też zaglądać do EKG spod Poznania – tu mechanicy pracują przede wszystkim z autami premium, ze szczególnym naciskiem na Audi. W programie pokażemy też JCD Cars&Care spod Warszawy – warsztat specjalizujący się w pracach blacharsko-lakierniczych z użyciem najnowszych technologii zgodnie z założeniami producenta danego samochodu. Regularnie będziemy też zaglądać do Bartka zajmującego się autami hybrydowymi i elektrycznymi.
Zobacz także:
- Wielkie amerykańskie święto tuningu – SEMA Show
- Warszawa wiecznie żywa – Bestia jest tego dowodem
- Co czwarty młody Brytyjczyk utknął bez paliwa. Powód może zaskoczyć
Autorka/Autor: MM