Nowe samochody marki Opel objęte są od teraz 8-letnią ochroną serwisową. Obejmuje ona zarówno podstawową gwarancję, jak i dodatkowe zabezpieczenie przed kosztami awarii, a także pomoc drogową. Wszystko to zawarte jest w cenie pojazdu.
Dłuższa ochrona – bez dopłat
Opel wprowadza dla swoich klientów rozszerzoną formę gwarancji, łączącą dwie usługi: standardową 2-letnią ochronę producenta oraz dodatkową, 6-letnią umowę serwisową. Łącznie daje to 8 lat ochrony, obowiązującej do osiągnięcia przebiegu 160 000 km lub upływu ośmiu lat od daty zakupu pojazdu – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Rozszerzona ochrona serwisowa nie wymaga dodatkowej opłaty – jest zawarta w cenie auta.
Co obejmuje nowa ochrona?
Dodatkowa umowa serwisowa dotyczy awarii wynikających z wad materiałowych i produkcyjnych. Ochrona obejmuje szeroki zakres komponentów mechanicznych, elektrycznych i elektronicznych, w tym: - silnik i układ przeniesienia napędu, - skrzynię biegów, układ chłodzenia i paliwowy, - zawieszenie, hamulce, układ kierowniczy, - klimatyzację, systemy elektryczne i elektroniczne, - osprzęt i wskaźniki, - elementy systemów bezpieczeństwa. W okresie obowiązywania programu naprawy są wykonywane przez autoryzowane serwisy Opel, z użyciem oryginalnych części.
Pakiet Assistance i pojazd zastępczy
W ramach programu właściciel pojazdu ma dostęp do usług Opel Assistance – całodobowej pomocy drogowej na terenie Europy. W razie awarii, która nie może zostać usunięta tego samego dnia, klientowi przysługuje także samochód zastępczy lub inne rozwiązania zapewniające mobilność.
Przenoszenie ochrony na nowego właściciela
Warunkiem utrzymania ochrony serwisowej jest regularne serwisowanie auta w autoryzowanych punktach Opel. Jeśli ten warunek jest spełniony, pakiet można przekazać kolejnemu właścicielowi przy sprzedaży pojazdu, o ile nie przekroczono limitu wieku lub przebiegu.
Jak wygląda sytuacja na rynku?
Podstawowa, ustawowa gwarancja w Polsce to dwa lata. Wielu producentów oferuje jednak różnego rodzaju formy przedłużonej ochrony – często jako usługi dodatkowe, czasem odpłatne.
- Citroen również oferuje 8-letnią ochronę serwisową. - Toyota, w ramach programu Relax, daje możliwość przedłużenia ochrony nawet do 10 lat – pod warunkiem regularnych przeglądów w ASO. - Kia zapewnia 7-letnią gwarancję fabryczną, nadal najdłuższą wśród marek masowych w Polsce. - Niektóre chińskie marki oferują jeszcze dalej idące pakiety – np. 10-letnie gwarancje lub nawet ochronę dożywotnią (jak w przypadku wybranych modeli GWM Tank na niektórych rynkach).
Czytaj także:
Źródło: fleet.com.pl
Źródło zdjęcia głównego: Pixabay