Najmocniejszy samochód Brabusa w historii. Ma moment obrotowy jak lokomotywa

Najmocniejszy samochód Brabusa w historii, ma moment obrotowy jak lokomotywa, a nie samochód
Najmocniejszy samochód Brabusa w historii, ma moment obrotowy jak lokomotywa
Źródło: "Raport" Turbo
Jego moce to 1000 koni i kosztuje ponad 2 miliony zł. Brabus nigdy wcześniej nie pokazał czegoś tak mocnego. Tak w skrócie można opisać samochód o przydomku "Rocket 1000". Zobacz go w "Raporcie" Turbo.

Rocket 1000 to najmocniejszy Brabus w historii. Auto bazuje na modelu AMG GT4. Niemieccy inżynierowie rozwiercili czterolitrową V-ósemkę do 4,5 litra. Efekt? 796 koni! W połączeniu z jednostką elektryczną całość daje równy tysiąc koni i moment obrotowy ograniczony elektronicznie do 1620 niutonometrów.

Brabus Rocket 1000
Najmocniejszy samochód Brabusa w historii, ma moment obrotowy jak lokomotywa, a nie samochód
Brabus Rocket 1000
Źródło: "Raport" Turbo

Przy budowie silnika wykorzystano wolfram, który jest bardzo gęstym metalem. Zaprojektowano między innymi zupełnie nowy wał korbowy i natryskowy system smarowania. Dzięki temu tłoki są smarowane i chłodzone również od spodu.

Spoilery w Brabusie Rocket 1000 nie są dla ozdoby

Osiągi? 2,6 sekundy do setki, 9,7 do 200 i 24 sekundy do 300 km/h. Prędkość maksymalna to 316 km/h. Całość uzupełnia nowy wydech, obniżone zawieszenie i podrasowana aerodynamika, żeby to wszystko nie odfrunęło podczas przyspieszania. Tylny spojler pochodzi z modelu 900, ale został mocno zmodyfikowany. Dużo czasu zajęło opracowanie wszystkiego w tunelu aerodynamicznym, żeby wycisnąć z tej aerodynamiki jak najwięcej. W połączeniu z przednimi elementami to skrzydło doskonale uzupełnia dopracowaną aerodynamikę.

Brabus Rocket 1000 - jak wygląda wewnątrz?

Nadwozie i wnętrze? Kompletne wyposażenie, najlepsza skóra i karbon. Wiele elementów wykonano z włókna węglowego. To zawsze dobrze wygląda na takim samochodzie, szczególnie gdy karbon nie jest pokryty lakierem. Klient może wybrać błyszczące lub matowe wykończenie, ale wielu lubi połysk, który jeszcze bardziej podkreśla ten charakterystyczny wzór jodełki.

Brabus zdecydował, że na linię montażową trafi zaledwie 25 egzemplarzy, więc warto się pospieszyć, bo jak Niemcy mówią, że więcej nie będzie to decyzja ostateczna. Cena? Tutaj wszystko zależy od fantazji klientów, ale pierwszy gotowy egzemplarz wystawiony na sprzedaż skonfigurowano na prawie 2,5 miliona zł.

Wnętrze Brabusa Rocket 1000.
Najmocniejszy samochód Brabusa w historii, ma moment obrotowy jak lokomotywa
Wnętrze Brabusa Rocket 1000.
Źródło: "Raport" Turbo

"Raport" Turbo - gdzie i kiedy oglądać?

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości