W najnowszym odcinku 'Jeździć obserwować' Bartek z Warszawy zajmie się elektryką w Hyundaiu Tucson z 2022 roku, który nie odpala po kolizji. Krzysiek sprawdzi, dlaczego 600-konne BMW G30 zaczęło nierówno pracować, a Marcin w Jawczycach zajmie się usterką w Jeepie Grand Cherokee. Premiera w niedzielę o 15:30 w TVN Turbo.
Sprawdzanie geometrii nadwozia w Jeep'ie Gran Cherokee V2 oraz farbowanie felgi
Do warsztatu w podwarszawskich Jawczycach trafi Jeep Grand Cherokee V2, który został uderzony w tył. Ten model posiada samonośne nadwozie oraz niezależne zawieszenie. Marcin sprawdzi, czy geometria nadwozia nie została poważnie przekoszona. Do tego celu wykorzysta elektroniczny system pomiaru punktów konstrukcyjnych, który bada położenie punktów z dokładnością do dziesiątych części milimetra.
Felga z nabojami od kałasznikowa trafi do Tomka, który otrzymał zlecenie, by pomalować ją na ciemny grafit. Grafitowy ma być także wnętrze felgi.
BMW F30 i problem z dymieniem
W Porębie na Śląsku ekipa rozpocznie pracę nad BMW F30, które spędziło noc w warsztacie. Po dłuższym postoju auto wypuszcza mniejszą lub większą chmurę dymu. Potencjalna przyczyna dymienia może znajdować się w trudno dostępnym miejscu, dlatego konieczny będzie lekki demontaż… W powietrzu unosi się zapach spalonego oleju.
Hyundai Tucson - problem z elektryką
Bartek z Warszawy zajmuje się nie tylko elektrykami, ale czasem również samochodami spalinowymi. Tym razem trafi do niego Hyundai Tucson z 2022 roku. Auto nie odpala, a problem tkwi w elektryce, uszkodzonej podczas kolizji.
Bartek sprawdzi wiązki i wyeliminuje ewentualne zwarcia. We współczesnych samochodach znajduje się ponad tysiąc przewodów o łącznej długości przekraczającej 2 km – każdy z nich może być kluczowy w rozwiązaniu tej usterki.
Karbonowe BMW 5
Karbonowe BMW 5 to ostatnia niehybrydowa odsłona muskularnej bawarki. 600-konne BMW G30 to pierwsza generacja M5, która została wyposażona w napęd na cztery koła. Auto wróci do warsztatu w ramach reklamacji – silnik zaczął nierówno pracować.
Krzysiek nasłuchuje pracy jednostki, podejrzewając, że przy wymianie świec mogły zostać popełnione błędy, takie jak niedociśnięte przewody, uszkodzone cewki czy źle ustawiona przerwa. W takim przypadku konieczne będzie sprawdzenie każdego z ośmiu cylindrów. W tej diagnostyce pomoże specjalna sonda, która wyłapuje impulsy z cewek.
Jeździć, obserwować - seria 5. Gdzie oglądać?
Nowe odcinki "Jeździć, obserwować" będą pojawiać się w niedziele o 15:30. Powtórki obejrzycie m.in w poniedziałki o 23:05, środy o 19:30 i w czwartki o 18:15.
Jeździć, obserwować - o programie
W Polsce nie brakuje uczciwych warsztatów samochodowych. W 5. serii programu „Jeździć, obserwować” zajrzymy z kamerami do czterech z nich. Pokażemy rzetelnych fachowców, dla których praca jest prawdziwą pasją – dowiemy się, jakie motoryzacyjne wyzwania stawiają przed nimi wymagający klienci. Nasi mechanicy przedstawią nie tylko jak naprawiają usterki, ale także dadzą wskazówki jak im zapobiec.
W 5. sezonie odwiedzimy z kamerami cztery warsztaty, których pracownicy zdobyli uznanie widzów w poprzednich seriach. Pierwszy z nich to M&M Cars z Poręby, prowadzony przez specjalizujących się przede wszystkim w BMW Łukasza i Grześka. Regularnie będziemy też zaglądać do EKG spod Poznania – tu mechanicy pracują przede wszystkim z autami premium, ze szczególnym naciskiem na Audi. W programie pokażemy też JCD Cars&Care spod Warszawy – warsztat specjalizujący się w pracach blacharsko-lakierniczych z użyciem najnowszych technologii zgodnie z założeniami producenta danego samochodu. Pokażemy również warsztat Bartka z Warszawy - specjalisty od samochodów elektrycznych i hybrydowych.
- Mobilni mechanicy. DAF, Sprinter i Fabia
- Najpopularniejsze auta świata. Druga wizyta w USA
- Nauka jazdy - casting 2025