Czy można wyposażyć się w opony zimowe?
Do rowerów nie ma typowych zimówek z inną, bardziej miękką mieszanką. - Potrzebujemy opon z głębokim bieżnikiem, takich typowo terenowych. Są opony zimowe z kolcami, ale one są na rynek skandynawski – mówi Łukasz Łukowski z serwisu rowerowego Ambike. Aby poprawić przyczepność opon na śniegu, stosuje się w nich o połowę mniejsze ciśnienie niż latem, czyli nie przekracza się 2 barów.
Ważne jest odpowiednie smarowanie
Ze względu na to, że zimą jest więcej wilgoci, trzeba intensywniej dbać o smarowanie łańcucha i przerzutek. - Na pewno warto zmienić środki smarujące do łańcucha, zmieniamy olej na trochę gęstszy, bardziej odporny na wymywanie, dzięki czemu na jednym smarowaniu przejedziemy zdecydowanie dłużej - mówi Krzysztof Panfil z firmy „Profesjonalny Serwis Rowerowy”
Oświetlenie zimą jest w zasadzie obowiązkowe
Zimą dzień jest krótszy, dlatego obowiązkowym punktem wyposażenia roweru staje się dobre oświetlenie. Warto zainstalować także błotniki, które uchronią nas przed pochlapaniem. Jazda zimą oznacza także częstsze jego mycie. Rower nie lubi soli, a w czasie zimy na drogach i ścieżkach rowerowych jej nie brakuje. Należy jednak pamiętać, aby nie myć roweru myjkami ciśnieniowymi. - Żadne łożyskowanie w rowerze nie jest odporne na takie ciśnienie, to bardziej je zabija niż pomaga. – mówi Panfil. Dlatego po jeździe zaleca się myć rower ręcznie. - Najlepiej wilgotną szmatką nasączona jakimś preparatem, odtłuszczaczem do hamulców lub za pomocą szczotki. – tłumaczy Jacek Skoczylas z serwisu Ambike.
A co z rowerami, których nie używamy do wiosny?
Również trzeba o nie zadbać. Rower warto rozebrać, wyczyścić i przesmarować na nowo. Niech tak czeka do wiosny, jeśli jazda zimą nam nie odpowiada.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
- Niemieckie auta najpopularniejsze na polskich drogach
- Brak mechaników – większość warsztatów samochodowych szuka pracowników
- Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny łagodniejszy dla powodzian
Autor: KJ
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo