Z rynku praktycznie zniknęły minivany i kompaktowe sedany, ale kombi jeszcze się trzymają. Jednym z takich kombiaków, Hyundaiem i30 jeździł Kacper Wyrwas.
Hyundai jest jedną z tych marek, które dzisiaj wyznaczają trendy w stylistyce motoryzacyjnej
Wystarczy spojrzeć na modele Ioniq czy Santa Fe, ale Koreańczycy mają też w ofercie jeden bardzo prosty i bardzo funkcjonalny samochód. To i30, który w wersji kombi jest jedną z najtańszych propozycji tego segmentu na polskim rynku.
Wygląda... nadal atrakcyjnie, chociaż nawet po liftingu widać tutaj upływ czasu
Topowa odmiana N Line to bardziej agresywne zderzaki i większe koła. Wnętrze? Trochę smutne i również odbiegające stylem od najnowszych samochodów, ale bardzo dobrze zaprojektowane pod kątem ergonomii. O ile w nadwoziu topowej odmiany N Line można dopatrywać się sportowych akcentów, o tyle pod maską tych akcentów już nie ma. To proste, 1,5 litrowe cztery cylindry o mocy 140 koni. Co warte podkreślenia, przed liftingiem tych koni było o 20 więcej.
Komfortowe zawieszenie
Bardziej komfortowe niż sportowe. Skrzynia biegów? Również nastawiona na oszczędną jazdę, a nie emocje. To ma być przede wszystkim rozsądne auto. I jest. Średnie spalanie w czasie testu to 7,2 litra na 100 km. Da się zejść spokojnie poniżej 7 litrów. To po pierwsze. Po drugie ten samochód nie nastraja do szybkiej jazdy. Jedynym sportowym akcentem w wersji N Line, który wpływa na komfort, są koła. Rozmiar opon 225 40 18 to trochę za dużo.
Cennik i30 w wersji kombi otwiera kwota niecałych stu tysięcy za podstawową wersję
Testowana odmiana N Line kosztuje około 130 tysięcy zł. Hyundai i30 w wersji kombi ma dwa argumenty, którymi może do siebie przekonać. To cena i funkcjonalność. Całą reszta, to po prostu solidny, prosty, może dla niektórych trochę przestarzały, ale jednak wciąż bardzo fajny samochód.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
- Mały, tańszy elektryk od Hyundaia
- Najdroższa wersja Land Rovera Defendera. Ile kosztuje?
- Jaecoo – dla ułatwienia „dźejku”!
Autor: KJ
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo