Czy da się skonfigurować Skodę Fabię za ponad 1,5 mln zł?

Autor:
KJ
Czy da się skonfigurować Skodę fabię za ponad półtora miliona złotych?

Tak, ale nie w wersji drogowej, tylko w rajdowej specyfikacji. Skoda Fabia Rally2 to maszyna, którą obecnie ściga się nasz redakcyjny kolega Łukasz Byśkiniewicz. Tuż przed startem Rajdu Rzeszowskiego zdradził nam, ile kosztuje takie auto i jak wygląda jego konfiguracja – a ceny oraz trwałość niektórych elementów potrafią zaskoczyć.

Na pierwszy rzut oka wygląda jak zwykła Fabia

Jednak ze zwykłą Fabią z salonu łączą tylko przednie lampy, tylne lampy, klamki oraz tylna szyba, wszystkie pozostałe elementy są zmodyfikowane. Startująca rakieta kosmiczna - w taki właśnie humorystyczny sposób Skoda Motorsport oznaczyła przycisk do Launch Control, czyli procedury startowej.

Wyposażenie? Komfortu tu nie ma

Samochód za tyle pieniędzy, a w środku nie mamy elektrycznych szyb, radia, ani klimatyzacji. Rolę klimatyzacji pełnią te wloty powietrza. Silnik do tego samochodu kosztuje 60 tysięcy euro, czyli około 250 tysięcy złotych, a obliczony jest na przejechanie 3000 kilometrów.

Przód samochodu to jego najdroższa część

W rajdowej Skodzie Fabii zastosowano mnóstwo drogich materiałów – m.in. elementy z kevlaru, które zwiększają wytrzymałość konstrukcji. Koszty eksploatacji również potrafią zaskoczyć. Samochód spala na odcinku specjalnym nawet 70–80 litrów paliwa, a litr kosztuje około 30 zł. Oznacza to, że przejechanie 100 km to wydatek rzędu 2100–2400 zł. Do tego dochodzą elementy układu hamulcowego – jedna tarcza hamulcowa kosztuje ponad 2000 zł i wymienia się ją średnio co 300 km.

Rajdowa Skoda nie ma kluczyka

Jak uruchamia się taki samochód rajdowy? Najpierw włączamy prąd, wtedy ładuje się program Skoda Motorsport. Czekamy, bo to się musi wszystko wgrać. Później włączamy zapłon oraz pompę paliwa. Słychać wyraźnie, że pompa się uruchamia. Wtedy możemy uruchomić samochód, wciskając specjalny przycisk. Ale nową rajdową Fabię mogę odpalić też z kierownicy. To duże ułatwienie dla kierowcy kiedy samochód zgaśnie mi np.: na nawrocie. Nie spogląda się wtedy na środek, na środkową konsolę tylko naciskam logo Skody.

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać? 

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

Autor:KJ

Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo

Pozostałe wiadomości