Concept C to nowy rozdział w historii tej niemieckiej marki
Nie dość, że roadster, to jeszcze elektryczny. Napęd, jak to w roadsterze, przenoszony jest na oś z tyłu. Silnik jest jeden. Jego moc? Plotki mówią o 500 koniach. Niemal całe auto wykonane jest z aluminium i karbonu, a co za tym idzie, nie jest zbyt ciężkie jak na elektryka. Waży 1690 kilogramów.
Wnętrze
Jest to krągła kierownica, są trzy prostokątne ekrany. Co ważne, są też fizyczne przyciski i to nie tylko na kierownicy. Otwieranie i zamykanie tego dachu to prawdziwy spektakl.
Audi Concept C - roadster z duszą targi i polskim akcentem
Czy Audi Concept C jest bardziej roadsterem, czy targą? Nawet jego współtwórca, polski projektant Kamil Łabanowicz, przyznaje, że granica jest płynna. - Zaczynaliśmy to auto jako targę, ale dla mnie jego pierwszą funkcją jest roadster – tłumaczy. Największy wkład Polaka w projekt widać z tyłu nadwozia: to on odpowiada za zamkniętą tylną partię i rezygnację z klasycznej szyby, tak by w pełni wyeksponować rzeźbę tyłu. Efekt? Concept C wygląda jak awangardowy roadster, który łączy stylistykę targi z odważną linią nadwozia. Według zapowiedzi, wersja produkcyjna planowana na 2027 rok ma być bardzo zbliżona do tego efektownego konceptu.
"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?
Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.
Zobacz także:
- Beccari – tam, gdzie nie przejdzie, przeleci lub przepłynie
- Hot rod z silnikiem Bentleya
- Warszawa wiecznie żywa – Bestia jest tego dowodem
Reporter: KJ
Źródło zdjęcia głównego: Raport Turbo