Alfa Romeo Milano. Najmłodszy trojaczek
Konstrukcyjnie Alfa Romeo Milano nie jest samochodem w całości nowym. Włoski crossover dzieli wiele cech z innymi autami oferowanymi przez koncent Stellantis, a mianowicie z Jeepem Avengerem i Fiatem 600. Na tle krewniaków ma się wyróżniać dzięki charakterystycznemu dla Alfy Romeo designowi.
Alfa Romeo Milano. Wygląd z zewnątrz i w środku
Przód samochodu jest dość masywny i wyróżnia się reflektorami z czterema paskami świateł LED do jazdy dziennej. Na środku znajdziemy grill w charakterystycznym dla Alfa Romeo trójkątnym kształcie, ale przybrał on nieco inną niż zazwyczaj formę - logo marki zostało bowiem zastąpione przez napis Alfa Romeo, który znajduje się na środku osłony chłodnicy. Wrażenie robią też felgi, a raczej ich rozmiar - mają bowiem aż 20 cali średnicy. Kabinę Milano cechuje nowoczesny design. Układ deski rozdzielczej jest zupełnie inny niż w innych modelach – centralny ekran został wkomponowany w kokpit, a kratki wentylacyjne umieszczono nad nim.
Alfa Romeo Milano. Elektryk lub hybryda
Model Milano będzie dostępny w dwóch wersjach napędu. Wersja hybrydowa (określona przez producenta jako ibrida) zostanie wyposażona w trzycylindrowy silnik PureTech o pojemności 1,2 litra wspierany przez układ hybrydowy. Całość generuje moc 136 koni mechanicznych w wariancie z napędem na przednią oś lub na cztery koła. Wersja elektryczna (elettrica) oferuje wybór mocy: 156 lub – w topowej wersji – 240 koni mechanicznych. Teoretyczny (katalogowy) zasięg to minimum 410 kilometrów. Milano przyjmie moc 100 kW, a ładowanie do 80% ma zająć około 30 minut. Auto będzie oferowane tylko z automatyczną skrzynią biegów. Alfa Romeo Milano mierzy 4,17 metra długości, 1,78 metra szerokości i 1,5 metra wysokości. Bagażnik oferuje 400 litrów pojemności.
Alfa Romeo Milano. Gdzie będzie produkowana?
Nowy crossover spod szyldu Alfa Romeo będzie produkowany w Polsce, a konkretnie – w fabryce w Tychach.
Zobacz także:
- Skoda Fabia Rally2 Evo – oto samochód TVN Turbo Rally Teamu na RSMP 2024!
- Wyścigówka w prezencie na cały sezon. Eliminacje dla młodych rajdowców
- Kiedy wymienić opony na letnie? Co nam grozi, jeśli tego nie zrobimy?
Autor: MM