Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne na świecie. Japończycy na czele

Toyota C-HR
Toyota C-HR
Źródło: netcarshow
Firma Interbrand opublikowała właśnie najnowszą edycję swojego raportu Best Global Brands, który ocenia rynkową wartość marek i tworzy ranking najbardziej wartościowych. Najwyżej ze wszystkich marek motoryzacyjnych znalazła się Toyota, wyprzedzając Mercedesa i BMW.

Interbrand tworzy swoje raporty od 1999 roku. W czołówce tegorocznej edycji Best Global Brands (podobnie zresztą jak w poprzednich) dominują firmy technologiczne. Na pierwsze miejsce trafiło Apple, a tuż za nim uplasował się Microsoft, Amazon i Google. W pierwszej dziesiątce znalazło się też miejsce dla trzech firm motoryzacyjnych. 

Najbardziej wartościową marką motoryzacyjną na świecie jest Toyota 

Najwyżej, bo na 6. miejscu zestawienia, znalazła się Toyota – za Samsungiem i przed Coca-Colą. Wartość koncernu z siedzibą w mieście – a jakże – Toyota została oszacowana na 72,8 mld dolarów. To wynik o 13% lepszy niż przed rokiem. Japońska marka doskonale radzi sobie na wielu rynkach, w tym polskim. W publikowanych co miesiąc przez IBRM Samar raportach Toyota jest liderem w naszym kraju pod względem rejestracji nowych samochodów. Od czterech lat jest też największym producentem samochodów na świecie – w 2023 r. koncern sprzedał ponad 11,2 mln pojazdów (pod marką Toyota, Lexus, Daihatsu i Hino). 

Drugą motoryzacyjną marką w zestawieniu jest Mercedes, który znalazł się na 8. miejscu z wynikiem 58,9 mld dolarów. Trzecia to BMW, która uplasowała się na 10. lokacie – Interbrand wycenił ją na 52 mld dolarów. 

10 najbardziej wartościowych marek motoryzacyjnych na świecie według raportu Best Global Brands:

  • Toyota (6. miejsce, 72,8 mld dol.) 
  • Mercedes (8. miejsce, 58,9 mld dol.) 
  • BMW (10. miejsce, 52 mld dol.) 
  • Tesla (12. miejsce, 45,5 mld dol.) 
  • Honda (26. miejsce, 26,7 mld dol.) 
  • Hyundai (30. miejsce, 23 mld dol.) 
  • Porsche (43. miejsc, 17,4 mld dol.) 
  • Audi (45. miejsce, 17,3 mld dol.) 
  • Volkswagen (49. miejsce, 16,5 mld dol.) 
  • Ford (56. miejsce, 14,4 mld dol.) 

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości