Jeździć, obserwować. Rozrząd (i nie tylko) w BMW
Odwiedzimy warsztat M&M, gdzie chłopaki będą zajmować się BMW serii 5 z 2016 r. z dwulitrowym silnikiem Diesla pod maską. Samochód przyjechał na profilaktyczną wymianę rozrządu, ale mechanicy zauważą, że sterownik silnika jest zalany ropą. Skąd ropa w sterowniku silnika? Okaże się, że wadliwy czujnik ciśnienia paliwa przepuszcza paliwo po całej wiązce kabli aż do sterownika silnika. Naprawa wymaga sporego nakładu pracy i wymiany wiązki.
Jeździć, obserwować. Ile kosztują naprawy supersamochodów?
W debiutującym w programie warsztacie JCD Cars&Care spod Warszawy mechanicy opowiedzą o swoim miejscu pracy oraz o tym, ile kosztują naprawy supersamochodów – posłużą się przykładami Astona Martina DB9 oraz Lamborghini Huracana STO. Oprócz tego na warsztat wjedzie też Porsche 911 Carrera – auto posiada w całości oryginalny lakier, ale na tylnym błotniku widoczny jest jego uszczerbek. Chłopaki zadbają o to, aby aby utrata wartości niemieckiego samochodu była jak najniższa.
Jeździć, obserwować. Krzysiek z EKG zajmie się Audi i Volkswagenem
Zajrzymy też do EKG, gdzie Krzysiek zajmie sie Audi S8 z fatalnie pracującym silnikiem – nie działa on na wszystkich cylindrach. Mechanik pokaże, jak wygląda proces diagnozowania. W trakcie oględzin wyjdzie na jaw, że głowica jest do ściągnięcia, bo zawór się nie domyka. Póżniej Krzysiek zabierze się za Volkswagena Scirocco, które nie odpala i brakuje w nim kompresji. Okaże się, że w tym samochodzie również konieczne jest ściągnięcie głowicy.
Jeździć, obserwować - seria 3. Kiedy obejrzeć?
Nowe odcinki "Jeździć, obserwować" będą pojawiać się w niedziele (począwszy od 3 marca) o 14:45. Powtórki obejrzycie we wtorki o 19:15 i w czwartki o 18:15.
Jeździć, obserwować - o programie
W Polsce nie brakuje uczciwych warsztatów samochodowych. W 3. serii programu „Jeździć, obserwować” zajrzymy z kamerami do trzech z nich. Pokażemy rzetelnych fachowców, dla których praca jest prawdziwą pasją – dowiemy się, jakie motoryzacyjne wyzwania stawiają przed nimi wymagający klienci. Nasi mechanicy przedstawią nie tylko jak naprawiają usterki, ale także dadzą wskazówki jak im zapobiec.
W 3. sezonie odwiedzimy z kamerami dwa warsztaty, których pracownicy zdobyli uznanie widzów w debiutanckiej serii. Pierwszy z nich to M&M Cars z Poręby, prowadzony przez specjalizujących się przede wszystkim w BMW Łukasza i Grześka. Regularnie będziemy też zaglądać do EKG spod Poznania – tu mechanicy pracują przede wszystkim z autami premium, ze szczególnym naciskiem na Audi. Nowością w programie będzie Japan Car Direct z Warszawy – warsztat specjalizujący się w pracach blacharsko-lakierniczych z użyciem najnowszych technologii zgodnie z założeniami producenta danego samochodu.
Autor: Michał Miernik