W najnowszym odcinku „Jeździć, obserwować” Bartek zdiagnozuje awarię baterii w hybrydowym Mercedesie CLA 250e, a Krzysiek spod Poznania zajmie się szarpaniem silnika w Audi A6 3.0 BiTurbo i usterką wentylatora w SQ7. Na Śląsku Łukasz spróbuje rozgryźć tajemnicze dźwięki w dieslu BMW 3 Touring, które zdezorientowały już kilku innych fachowców. Premiera we wtorek o 22:20 na kanale Turbo.
Mercedes CLA 250e – awaria baterii w hybrydzie plug-in i problemy z ładowaniem
Do warsztatu Bartka trafi Mercedes CLA 250e. To hybryda plug-in, która przy regularnym ładowaniu potrafi zużywać jedynie około 4 litry paliwa na pierwszych 100 km. W tym egzemplarzu bateria całkowicie odmówiła posłuszeństwa i nie da się jej naładować. By przeprowadzić diagnozę i naprawę, Bartek będzie musiał najpierw wymontować akumulator trakcyjny oraz spuścić płyn chłodzący z układu baterii.
Prace spawalnicze i demontaż w Mercedesie SL 500 R231 z aluminiowym nadwoziem
Do podwarszawskich Jawczyc trafi Mercedes SL 500 R231, produkowany w latach 2012–2020. Prezentowany egzemplarz to wersja poliftingowa, sprowadzona z USA. Nadwozie tego modelu w dużej mierze wykonano z aluminium, a konstrukcja samochodu skrywa wiele nietypowych rozwiązań technicznych. Mechanicy będą musieli zdemontować kilka elementów i wykonać prace spawalnicze.
Diagnostyka szarpania silnika w Audi A6 3.0 BiTurbo i naprawa wentylatora w SQ7
Krzysiek spod Poznania podejmie się diagnozy nietypowej usterki w Audi A6 3.0 BiTurbo. Silnik szarpie nie tylko podczas jazdy, ale również przy dodawaniu gazu na postoju. Pierwsze próby znalezienia przyczyny nie przyniosły efektu, jednak pojawi się podejrzenie, że problem może leżeć w oprogramowaniu silnika. Dodatkowo Krzysiek zajrzy pod maskę Audi SQ7, w której występuje usterka wentylatora.
BMW 3 Touring z dieslem na wolnych obrotach – trudna diagnoza na Śląsku
W śląskim warsztacie mechanicy zmierzą się z uciążliwą i trudną do uchwycenia usterką w BMW 3 Touring z silnikiem diesla. Auto „telepie się” na wolnych obrotach i według właściciela wydaje nietypowe dźwięki. Co ciekawe, samochód odwiedził już kilka warsztatów, ale nikt nie potrafił zlokalizować problemu. Teraz to Łukasz będzie musiał uważnie wsłuchać się w pracę jednostki napędowej, by postawić trafną diagnozę.
Jeździć, obserwować - seria 5. Kiedy oglądać?
Nowe odcinki "Jeździć, obserwować" będą pojawiać się w niedziele o 15:15 i we wtorki o 22:20.
Jeździć, obserwować - o programie
W Polsce nie brakuje uczciwych warsztatów samochodowych. W 5. serii programu „Jeździć, obserwować” zajrzymy z kamerami do czterech z nich. Pokażemy rzetelnych fachowców, dla których praca jest prawdziwą pasją – dowiemy się, jakie motoryzacyjne wyzwania stawiają przed nimi wymagający klienci. Nasi mechanicy przedstawią nie tylko jak naprawiają usterki, ale także dadzą wskazówki jak im zapobiec.
W 5. sezonie odwiedzimy z kamerami cztery warsztaty, których pracownicy zdobyli uznanie widzów w poprzednich seriach. Pierwszy z nich to M&M Cars z Poręby, prowadzony przez specjalizujących się przede wszystkim w BMW Łukasza i Grześka. Regularnie będziemy też zaglądać do EKG spod Poznania – tu mechanicy pracują przede wszystkim z autami premium, ze szczególnym naciskiem na Audi. W programie pokażemy też JCD Cars&Care spod Warszawy – warsztat specjalizujący się w pracach blacharsko-lakierniczych z użyciem najnowszych technologii zgodnie z założeniami producenta danego samochodu. Pokażemy również warsztat Bartka z Warszawy - specjalisty od samochodów elektrycznych i hybrydowych.
Źródło zdjęcia głównego: Jeździć, obserwować seria 5 odc. 12