Jeździć, obserwować. BMW X7, Peugeot 308 i Ferrari 360 Spider

Montaż błotnika w Ferrari 360 Spider.
Ferrari 360 Spider
Źródło: Jeździć, obserwować odc. 16

W najnowszym odcinku "Jeździć, obserwować" mechanicy zmierzą się z usterką elektryki w Peugeocie 308, naprawią przycisk otwierania bagażnika w BMW X7, zamontują błotnik w Ferrari 360 Spider i zajmą się filtrem w Audi A6. Premiera we wtorek o 22:20 na antenie TVN Turbo.

Problem z bagażnikiem w BMW X7

Do śląskiego warsztatu trafi luksusowe BMW X7 – flagowy SUV marki, który jako pierwszy model BMW był dostępny z fabrycznymi 23-calowymi felgami. Pod maską pracuje silnik o mocy 340 KM, a cena podstawowej wersji przekracza pół miliona złotych. Mimo prestiżu i nowoczesnych rozwiązań, właściciel zgłasza nietypowy problem – bagażnik nie reaguje na próbę otwarcia. Mechanicy sprawdzą, co stoi za awarią.

Peugeot 308 Plug-in Hybrid i brak komunikacji ze sprężarką klimatyzacji

W warszawskim warsztacie Bartek zajmie się hybrydowym Peugeotem 308 o mocy 180 KM, wyposażonym w napęd plug-in. Auto zgłoszono z usterką silnika elektrycznego, który całkowicie odmówił współpracy. Wstępna diagnoza wskazuje na brak komunikacji ze sprężarką klimatyzacji – elementem, który w układach hybrydowych często współpracuje z elektroniką napędu.

Montaż błotnika w Ferrari 360 Spider – nietypowe wyzwanie w Jawczycach

Do warsztatu w podwarszawskich Jawczycach trafi rzadki egzemplarz – Ferrari 360 Spider, produkowane w latach 2000–2005. Patryk Mikiciuk dostarcza nowy błotnik, który był trudny do zdobycia i jeszcze trudniejszy do zamontowania. Marcin, jeden z mechaników, staje przed niełatwym zadaniem.

Audi A6 40 TDI i podejrzenie awarii filtra DPF – co pokaże diagnostyka?

W podpoznańskim warsztacie pojawiają się dwa egzemplarze Audi A6 40 TDI, które z zewnątrz wyglądają niemal identycznie, ale różni je stan techniczny. Jeden z nich wymaga jedynie rutynowego serwisu, natomiast drugi sprawia poważniejsze problemy. Krzysiek podejrzewa usterkę filtra cząstek stałych (DPF), który często bywa winowajcą przy spadkach mocy i problemach z pracą silnika. Jednak po podłączeniu samochodu do komputera diagnostycznego pojawią się wątpliwości.

Jeździć, obserwować odc. 16
Problem z bagażnikiem w BMW X7.
Audi A6 40 TDI.
Montaż błotnika w Ferrari 360 Spider.
Problem z silnikiem w Peugeot 308.
+2
Zobacz galerię

Jeździć, obserwować - seria 5. Kiedy oglądać?

Nowe odcinki "Jeździć, obserwować" będą pojawiać się w niedziele o 15:15 i we wtorki o 22:20.

Jeździć, obserwować - o programie 

W Polsce nie brakuje uczciwych warsztatów samochodowych. W 5. serii programu „Jeździć, obserwować” zajrzymy z kamerami do czterech z nich. Pokażemy rzetelnych fachowców, dla których praca jest prawdziwą pasją – dowiemy się, jakie motoryzacyjne wyzwania stawiają przed nimi wymagający klienci. Nasi mechanicy przedstawią nie tylko jak naprawiają usterki, ale także dadzą wskazówki jak im zapobiec.

W 5. sezonie odwiedzimy z kamerami cztery warsztaty, których pracownicy zdobyli uznanie widzów w poprzednich seriach. Pierwszy z nich to M&M Cars z Poręby, prowadzony przez specjalizujących się przede wszystkim w BMW Łukasza i Grześka. Regularnie będziemy też zaglądać do EKG spod Poznania – tu mechanicy pracują przede wszystkim z autami premium, ze szczególnym naciskiem na Audi. W programie pokażemy też JCD Cars&Care spod Warszawy – warsztat specjalizujący się w pracach blacharsko-lakierniczych z użyciem najnowszych technologii zgodnie z założeniami producenta danego samochodu. Pokażemy również warsztat Bartka z Warszawy - specjalisty od samochodów elektrycznych i hybrydowych.

podziel się:

Pozostałe wiadomości