Impreza dla miłośników Toyot – bez wyścigu zbrojeń

Impreza dla miłośników Toyot – bez wyścigu zbrojeń
Impreza dla miłośników Toyot – bez wyścigu zbrojeń
Źródło: Raport Turbo
To, że mamy jesień, doskonale widać po liczbie zamykających się imprez. Na torze w Słomczynie na przykład odbyła się ostatnia runda GT Series Polska. Był tam nasz reporter Szymon Kazimierczak.

Jeszcze tylko ostatnie poprawki, szybka odprawa i można ruszać na tor

Nie po puchar najszybszego kierowcy w Polsce, ale po dobrą zabawę.

Najważniejszym elementem wyróżniającym nas na tle innych serii są przede wszystkim ludzie, którzy skupiają się głównie na doskonaleniu techniki jazdy i współzawodnictwie w zdrowych ramach. Nie ma wyścigu zbrojeń, chodzi bardziej o naukę jazdy i miło spędzony czas w doborowym towarzystwie.
Yoshi Ono 
organizator GT Series

Samochody przygotowywane własnymi siłami

Za większością z uczestników serii nie stoją duże firmy pompujące w samochody masę pieniędzy. Ich Toyoty i Subaru budowane są często własnymi siłami. Tak było w przypadku Jerzego Madyckiego, który swoją MR2 przygotowywał blisko dwa lata.

Założenie było takie, żeby zrobić swap silnika. Ja tego auta używałem już wcześniej, do powiedzmy szlifowania, no nauki jazdy na torze. Pojawił się plan, żeby wrzucić mocniejszy silnik, 3,5 litra V6 z Lexusa. Pierwszy wyjazd na ten tor, pierwsza sesja, samochód spisuje się świetnie, opony kleją, silnik robi "ututu", nie można narzekać. 
Jerzy Madycki

Szanse na GT Series mają być równe

W serii spotkać można różne auta, od przednionapędowych Celic, przez MR-dwójki, GR Yarisy aż po Supry. Każdy ma okazje się wyszaleć, co pokazuje, dlaczego takie amatorskie serie mają znaczenie. -

Mając możliwość spędzenia całego dnia na torze, jazdy, można po prostu wyładować tę adrenalinę, wyszaleć się. Nie ma się ochoty później jeździć szybko na ulicach, po drogach publicznych. Można wyładować ten stres codziennej pracy, gonitwy i naprawdę przyjemnie spędzić dzień na torze. 
Tomasz Lichowski
Extreme Tyres

Organizatorzy starają się, by szanse w klasach były wyrównane, dlatego w przyszłym sezonie niektóre klasy będą jeździły na tych samych oponach. Dojdzie też jeden nowy tor.

W przyszłym sezonie będziemy jeździć na pięciu torach, podczas pięciu kalendarzowych rund GT Series. Wspólnie z naszymi kolegami i koleżankami będziemy szlifować technikę jazdy i w bezpiecznych warunkach rywalizować na torze.
Yoshi Ono

"Raport Turbo" - gdzie i kiedy oglądać?

Oglądaj "Raport Turbo" od poniedziałku do piątku o 18:00 i 22:00 na kanale TVN Turbo. W programie zawsze najnowsze doniesienia ze świata motoryzacji i techniki. Codziennie nowa dawka informacji o premierach, rajdach i wyścigach i najważniejszych wydarzeniach.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości