124,6 km tyłem – nowy rekord świata
Do pobicia rekordu wykorzystano elektrycznego eActrosa 600 z naczepą, który przez 6 godzin i 22 minuty jechał do tyłu z przeciętną prędkością 20 km/h. Manewr zrealizowano na torze testowym Motorsport Arena Oschersleben, a za kierownicą siedział doświadczony kierowca testowy. Celem przedsięwzięcia było nie tylko zdobycie tytułu, ale też udowodnienie wytrzymałości i precyzji napędu elektrycznego.
Elektryczny napęd robi różnicę
Jak tłumaczą przedstawiciele Daimlera, tak długi manewr cofania nie byłby możliwy w tradycyjnej ciężarówce spalinowej z konwencjonalną skrzynią biegów. Elektryczny napęd eActrosa pozwala na równie płynne działanie zarówno do przodu, jak i wstecz. Układ ten zapewnia pełną moc i precyzję cofania niezależnie od dystansu czy czasu jazdy, a także eliminuje ryzyko przegrzania przekładni.
Rekord oficjalnie potwierdzony
Nad przebiegiem próby czuwał oficjalny sędzia z organizacji Guinness World Records, który potwierdził wynik i autentyczność przejazdu. Wydarzenie zostało zorganizowane w ramach promocji nowego eActrosa 600 – elektrycznej ciężarówki stworzonej z myślą o długodystansowym transporcie towarów.
Nie tylko ekologia, ale i wytrzymałość
Mercedes-Benz wykorzystał ten spektakularny przejazd również jako okazję do zaprezentowania solidności konstrukcji eActrosa. Dla niemieckiego producenta to kolejny krok w kierunku udowodnienia, że ciężarówki elektryczne mogą być nie tylko ekologiczne, ale i wyjątkowo wytrzymałe.
Zobacz także:
- Dawcy – nie na motocyklach, a na złomowisku
- Import samochodów z USA – czy nowe cła go przystopują?
- Czy fala hejtu pod adresem Tesli dotarła do Polski ?
Autor: MM
Źródło zdjęcia głównego: mat. prasowe