W Złotnikach Adam wraz z Tomkiem zmierzą się z awarią Iveco Eurocargo. W tirze zablokowała się skrzynia biegów, a jej przyczyną jest ułamany ząb w przekładni. Adam będzie musiał pojechać po skrzynię aż sto kilometrów w jedną stronę. Kierowca natomiast za trzy dni musi dotrzeć do Hiszpanii, a naprawa jest wyjątkowo kosztowna.
Mirek i Szymon zajmą się naprawą Poloneza Caro. Podczas jazdy kierowca usłyszał stukanie w okolicach silnika. Szymon zauważy, że przegub elastyczny wału jest oberwany. Jego całkowite uszkodzenie podczas jazdy może oznaczać nawet brak napędu auta. Ze względu na wiek samochodu zdobycie części do wymiany okazuje się być dużym wyzwaniem…
Łukasz i Paweł otrzymają wezwanie do unieruchomionego Mercedesa ML 164. W trasie wyświetliła się kontrolka portu ładowania. Gdy właściciel wysiadł z pojazdu, ten się zatrzasnął, a kluczyki zostały w stacyjce. Mechanikom uda się otworzyć samochód i wykryć w nim aż siedem błędów. Najpoważniejszym z nich okazuje się być zepsuty alternator, który odpowiada za brak ładowania akumulatora. Naprawa zajmie dłużej, niż spodziewał się tego kierowca, który spieszy się, by odebrać dzieci z kursu windsurfingu w Świnoujściu.