Nowe hale dla eCraftera - krok w stronę elektrycznej przyszłości
Wmurowany właśnie kamień węgielny rozpoczyna inwestycję, która odmieni możliwości produkcyjne zakładu Volkswagen Poznań we Wrześni. Powstaną dwie hale: pierwsza, o powierzchni ponad 35 tys. m², będzie miejscem powstawania platform podwozia eCraftera, wyposażona w 150 robotów do spawania, zgrzewania i klejenia. Druga, licząca 24 tys. m², będzie pełnić funkcję magazynu baterii oraz centrum logistycznego. Całość ma zostać ukończona do połowy 2027 r.
Prezes marki Volkswagen Samochody Dostawcze, Stefan Mecha, podkreśla, że dzięki rozbudowie fabryka stanie się miejscem produkcji najnowszej generacji w pełni elektrycznych dostawczaków. To kolejny element strategii, która ma utrzymać pozycję Volkswagena jako lidera rynku EV w segmencie lekkich aut użytkowych.
Fabryka, która napędza region i branżę
Zakład we Wrześni już zyskał status jednego z najważniejszych punktów na gospodarczej mapie Wielkopolski. Powstał prawie dekadę temu i od tego czasu wyprodukowano tu ok. 700 tys. pojazdów: modeli Crafter, Grand California oraz MAN TGE.
Wiceminister rozwoju Tomasz Lewandowski podkreśla, że Volkswagen Poznań to największy pracodawca w regionie, zatrudniający ponad 9 tys. osób i szeroko współpracujący z polskimi dostawcami komponentów. Jego zdaniem rozbudowa zakładu pokazuje, że Polska przyciąga inwestycje dzięki wysokim kompetencjom pracowników, a nie niskim kosztom pracy.
Lokalne władze również doceniają wpływ koncernu na rozwój Wrześni – od wzrostu liczby mieszkańców po intensywną rozbudowę infrastruktury i nowych osiedli.
Inwestycja, która wzmacnia konkurencyjność fabryki
Prezeska Volkswagen Poznań, Stefanie Hegels, zaznacza, że nowa inwestycja nie tylko zwiększy możliwości produkcyjne, ale też da pracownikom perspektywę rozwoju kompetencji i stabilnego zatrudnienia. Jak podkreśla, od początku istnienia zakład wyróżniał się innowacyjnością, a rozbudowa ma potwierdzić jego rolę jako centrum nowoczesnej mobilności. Obecna powierzchnia fabryki to aż 220 hektarów. Zakład już teraz korzysta z ponad 1300 robotów i systemów jakości opartych na sztucznej inteligencji, a także jednej z największych przyzakładowych farm fotowoltaicznych w Europie, która w słoneczne dni zapewnia pełną samowystarczalność energetyczną.
Zobacz także:
- Salony w Europie gasną. A w Japonii?
- Kolor auta - niby kwestia gustu... ale i kwestia bezpieczeństwa
- Ratownicy: konwoje policyjne z rodzącymi do szpitala? To może być niebezpieczne
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Pixelbay.com