W Wadowicach Adam i Tomek zmierzą się z naprawą prawie pięćdziesięcioletniego Datsuna 1500. Samochód szarpie i nie reaguje na przekręcanie kluczyka w stacyjce. Mechanicy stwierdzą, że przyczyną tego stanu rzeczy jest przepalony kabel masowy sterowania cewką zapłonową. Żeby naprawić usterkę, muszą wymienić kabel i wyczyścić styki. Okaże się, że nie jest to jedyny problem japońskiego klasyka.
W Rzozowie Mirek i Szymon będą naprawiać uszkodzonego MAN-a TGA. W pojeździe awarii uległa chłodnica oleju, która kilka dni wcześniej została wymieniona w nieodpowiedni sposób. Płyn chłodzący wymieszał się z olejem silnikowym, który zanieczyścił układ chłodzenia i poważnie uszkodził przewody. Czy wymiana przewodów i wyczyszczenie układu chłodzenia przez mechaników okażą się wystarczające?
W szczecińskim porcie Łukasz wraz z Pawłem zajmą się naprawą ładowarki LIEBHERR 580. Operator koparki zauważył, że wycieka z niej płyn. Mechanicy ustalą, że przyczyną tego jest uszkodzenie zbiornika wyrównawczego, który pilnie trzeba wymienić, ponieważ zepsuty może doprowadzić do przegrzania silnika. Części zamienne do takich pojazdów są bardzo ciężko dostępne, a w porcie każda minuta przestoju kosztuje bardzo dużo…