Polacy coraz częściej kupują nowe auta. Sierpień z 14,6-procentowym wzrostem rejestracji

Przód samochodu marki Toyota
Toyota
Źródło: Pixabay
W sierpniu 2025 roku Polacy zarejestrowali ponad 42 tysiące nowych samochodów osobowych – to o 14,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Wynik jest jednak słabszy niż w lipcu, co pokazuje, że rynek wciąż podlega wahaniom.

Sierpniowy wynik lepszy niż rok temu, ale gorszy niż w lipcu

Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), opracowanych przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, wynika, że w sierpniu br. zarejestrowano 42 480 nowych samochodów osobowych. To o 5411 sztuk więcej niż rok wcześniej (+14,6 proc.). Jednocześnie odnotowano spadek względem lipca 2025 – wtedy polskie salony opuściło aż 50 271 aut, czyli o prawie 7800 więcej niż w sierpniu. Od początku roku do końca wakacji w naszym kraju przybyło 378 034 nowych aut osobowych, co oznacza wzrost o 5,8 proc. r/r.

Chińskie marki i auta elektryczne biją rekordy

Coraz większą część rynku przejmują producenci z Chin. W sierpniu ich udział wyniósł rekordowe 8,9 proc., a w całym okresie styczeń–sierpień 2025 już 6,5 proc.. Dynamicznie rośnie również sprzedaż samochodów elektrycznych. W sierpniu ich udział w rynku osiągnął 7,8 proc., co jest najlepszym wynikiem w historii polskiej motoryzacji.

Najpopularniejsze marki w Polsce w sierpniu 2025

Na podium bez niespodzianek – liderem wciąż jest Toyota z wynikiem 7242 rejestracji. Drugie miejsce zajęła Skoda (3897 szt.), a trzecie Hyundai (3508 szt.). Pierwszą dziesiątkę uzupełniły kolejno: Volkswagen, BMW, Kia, Mercedes, Audi, Dacia i Renault.

Top 10 modeli – Tucson przed Corollą

W sierpniu najczęściej wybieranym samochodem był Hyundai Tucson (2067 szt.), który wyprzedził Toyotę Corollę (2014 szt.) oraz Skodę Octavię (1151 szt.). Dalej uplasowały się: Toyota Yaris Cross, Toyota C-HR, Kia Sportage, Toyota Yaris, Volkswagen T-Roc, Toyota Corolla Cross i Toyota RAV4.

Firmy kupują najwięcej nowych aut

Podobnie jak w poprzednich miesiącach, największym klientem pozostają firmy – w sierpniu zarejestrowały one 29 607 nowych samochodów, co daje aż 67,9 proc. udziału w rynku. To oznacza, że polscy klienci instytucjonalni wciąż dominują nad klientami indywidualnymi.

Toyota liderem rynku mimo spadku

W okresie styczeń–sierpień 2025 Toyota utrzymała pozycję lidera rynku z wynikiem 60 436 rejestracji i udziałem 15,99 proc.. Na drugim miejscu znalazła się Skoda (39 499 szt., 10,45 proc. rynku), a na trzecim Volkswagen (27 173 szt., 7,19 proc.). Najczęściej kupowanym modelem osobowym w tym czasie była Toyota Corolla (15 833 szt.), choć jej sprzedaż spadła o 9,5 proc. r/r. Kolejne miejsca zajęły Skoda Octavia (12 702 szt.) oraz Toyota C-HR (9914 szt.). Wśród klientów indywidualnych największym powodzeniem cieszyła się Kia Sportage (5248 szt.).

Czytaj także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości