Dyferencjał w G20 pod lupą
W M&M Cars mechanicy zdiagnozują BMW serii 3 G20, w którym właściciel słyszy wycie dyferencjału. Na jeździe próbnej dźwięk jest ledwo wyczuwalny, za to na podnośniku hałas wyraźnie narasta. Po demontażu mostu okaże się, że oleju w środku nie brakuje, ale pachnie przepaleniem – winowajcą będą zużyte łożyska.
Swift dla instruktora po stłuczce
W JCD Cars&Care w Jawczycach na stół trafi Suzuki Swift w wersji przystosowanej do nauki jazdy. Auto ma uszkodzoną podłogę bagażnika, końcówkę lewej podłużnicy i tylny pas. Ponieważ naprawa jest z OC, kluczowe będzie zmieszczenie się w kosztorysie i terminie, przy jednoczesnym odtworzeniu fabrycznych punktów i spasowań.
A-Klasa z kapryśnym 1.3
Krzysiek z EKG zajmie się Mercedesem klasy A z silnikiem 1.3 benzyna, który szarpie, gaśnie na wolnych, trudno odpala i wyświetla check engine. Sprawdzi, czy mieszanka nie jest zbyt bogata, obejrzy świece i szybko zauważy suchy korek oleju — sygnał rozrzedzenia oleju benzyną. Głównym podejrzanym stanie się pompa wysokiego ciśnienia.
Wodorowy ix35 traci siły
W Hybrydy/Elektryki Bartek podejmie się diagnostyki Hyundaia ix35 z napędem wodorowym, który ledwo jedzie. Zacznie od odczytu błędów, a następnie będzie po kolei weryfikował elementy instalacji elektrycznej, by namierzyć komponent odpowiadający za przebicie i przywrócić pełną sprawność układu.
Jeździć, obserwować - seria 6. Kiedy obejrzeć?
Nowe odcinki "Jeździć, obserwować" będą pojawiać się w niedziele o 10:15. Powtórki obejrzycie we wtorki o 21:15, w środy o 20:15 i w czwartki o 21:15.
Jeździć, obserwować - o programie
W Polsce nie brakuje uczciwych warsztatów samochodowych. W 6. serii programu „Jeździć, obserwować” zajrzymy z kamerami do trzech z nich. Pokażemy rzetelnych fachowców, dla których praca jest prawdziwą pasją – dowiemy się, jakie motoryzacyjne wyzwania stawiają przed nimi wymagający klienci. Nasi mechanicy przedstawią nie tylko jak naprawiają usterki, ale także dadzą wskazówki jak im zapobiec.
W 6. sezonie odwiedzimy z kamerami trzy warsztaty, których pracownicy zdobyli uznanie widzów w debiutanckiej serii. Pierwszy z nich to M&M Cars z Poręby, prowadzony przez specjalizujących się przede wszystkim w BMW Łukasza i Grześka. Regularnie będziemy też zaglądać do EKG spod Poznania – tu mechanicy pracują przede wszystkim z autami premium, ze szczególnym naciskiem na Audi. W programie pokażemy też JCD Cars&Care spod Warszawy – warsztat specjalizujący się w pracach blacharsko-lakierniczych z użyciem najnowszych technologii zgodnie z założeniami producenta danego samochodu. Regularnie będziemy też zaglądać do Bartka zajmującego się autami hybrydowymi i elektrycznymi.
Zobacz także:
- Moto Kombat. Omoda 9 kontra reszta świata!
- Naprawy nie do naprawy. Dlaczego Golf VI nie ma mocy?
- Duda kontra Szafrański. Zderzaki od Audi, silnik z Kii i skrzynia z Porsche
Autorka/Autor: MM