Jeździć, obserwować. Audi e-tron GT, BMW 5 F11, Audi S7 i Toyota GR Yaris

Jeździć, obserwować
Jeździć, obserwować

,,Jeździć, obserwować'' wraca w nowym sezonie! W 5. serii zajrzymy do warsztatów: śląskiego M&M Cars, podpoznańskiego EKG Autoserwis, do Mariusza i Marcina z JCD Cars&Care oraz do Bartka - specjalisty od samochodów elektrycznych.

Rozładowane Audi e-tron GT z 2021 roku

Bartek, specjalista od samochodów elektrycznych, próbuje przywrócić do życia całkowicie rozładowane Audi e-tron GT z 2021 roku. Jego plan to wyjęcie baterii trakcyjnej i doładowanie akumulatora. Pokazuje niewielki, 12-woltowy akumulator ze sterownikiem w środku, którego cena sięga aż… 5000 złotych. Ten model dysponuje mocą 530 KM i przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 4,1 sekundy.

Jeździć, obserwować - seria 5, odcinek 1
Jeździć, obserwować - seria 5, odcinek 1

BMW serii 5 F11 ze spadkiem mocy

Łukasz z M&M Cars testuje BMW serii 5 F11, zaprojektowane przez Jacka Frohlicha. Auto charakteryzuje się nieco awaryjnym silnikiem, a testowany model ma ponad 260 tys. km przebiegu. Klient zgłaszał spadek mocy – świeci się kontrolka napędu. Zanim rozpocznie diagnostykę, Łukasz sprawdza tańsze rozwiązanie, jednak problemem okazuje się dzwoniący zawór wastegate, chroniący turbosprężarkę. BMW 528i osiąga 100 km/h w 6,3 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h.

Jeździć, obserwować - seria 5, odcinek 1
Jeździć, obserwować - seria 5, odcinek 1

Audi S7 z nietypowym dźwiękiem spod maski

W podpoznańskim Wysogotowie Krzysiek z EKG Autoserwis pracuje nad Audi S7. Klient zgłosił nietypowe ,,piszczenie'' spod maski, które prawdopodobnie powoduje zacierająca się pompa wysokiego ciśnienia.

Jeździć, obserwować - seria 5, odcinek 1
Jeździć, obserwować - seria 5, odcinek 1

Karbonowy dach Toyoty GR Yaris pokryty...farbą przypominającą karbon

Mariusz i Marcin z podwarszawskich Jawczyc pracują nad Toyotą GR Yaris – rajdowym hot hatchem z napędem na cztery koła. Dach pokryto farbą imitującą karbon, pod którą kryje się tzw. kuty karbon, przypominający marmur. To rozwiązanie, stosowane od 2007 roku przez Lamborghini w wahaczach, w Toyocie obniża środek ciężkości i redukuje masę o 3,5 kg.

Jeździć, obserwować - seria 5, odcinek 1
Jeździć, obserwować - seria 5, odcinek 1

Jeździć, obserwować - seria 5. Kiedy obejrzeć? 

Nowe odcinki "Jeździć, obserwować" będą pojawiać się w niedziele o 15:30. Powtórki obejrzycie m.in w poniedziałki o 23:05, środy o 19:30 i w czwartki o 18:15.

Jeździć, obserwować - o programie 

W Polsce nie brakuje uczciwych warsztatów samochodowych. W 5. serii programu „Jeździć, obserwować” zajrzymy z kamerami do czterech z nich. Pokażemy rzetelnych fachowców, dla których praca jest prawdziwą pasją – dowiemy się, jakie motoryzacyjne wyzwania stawiają przed nimi wymagający klienci. Nasi mechanicy przedstawią nie tylko jak naprawiają usterki, ale także dadzą wskazówki jak im zapobiec.

W 5. sezonie odwiedzimy z kamerami cztery warsztaty, których pracownicy zdobyli uznanie widzów w poprzednich seriach. Pierwszy z nich to M&M Cars z Poręby, prowadzony przez specjalizujących się przede wszystkim w BMW Łukasza i Grześka. Regularnie będziemy też zaglądać do EKG spod Poznania – tu mechanicy pracują przede wszystkim z autami premium, ze szczególnym naciskiem na Audi. W programie pokażemy też JCD Cars&Care spod Warszawy – warsztat specjalizujący się w pracach blacharsko-lakierniczych z użyciem najnowszych technologii zgodnie z założeniami producenta danego samochodu. Pokażemy również warsztat Bartka z Warszawy - specjalisty od samochodów elektrycznych i hybrydowych.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości