Chiński SUV premium rekordzistą świata – Hongqi HS6 Plug‑in Hybrid przejechał aż 2 327 km na jednym ładowaniu i tankowaniu

Hongqi HS6 PHEV
Hongqi HS6 PHEV
Hongqil HS6 w wersji plug-in hybrid przejechał 2 327 km bez żadnego dodatkowego ładowania ani tankowania w trasie. Przebieg obejmował trasę z Shangri-La przez Kunming i Baise do Wuzhou, kończąc w Guangzhou – i został oficjalnie potwierdzony jako rekord świata. 

Rekordowa trasa i jej warunki

Choć dystans może brzmieć jak zadanie dla prototypu, HS6 był w seryjnej konfiguracji. Start odbył się w Shangri-La, następnie przejechał przez Kunming, Baise i Wuzhou – aż do mety w Guangzhou. Samochód został w pełni zatankowany i naładowany przed startem, a podczas trasy nie było dozwolone ani doladowywanie baterii, ani tankowanie paliwa. Producent deklaruje, że to „najdłuższy dystans pokonany przez hybrydę plug-in” bez żadnego uzupełniania energii w trasie.

Hongqi HS6 – parametry techniczne

Model Hongqi HS6 Plug-in Hybrid oferuje następujące dane techniczne, które przyczyniają się do tego imponującego osiągnięcia:

  • Silnik benzynowy 1,5 T o mocy 148 KM.
  • Dostępne baterie o pojemności 23,9 kWh lub 39,5 kWh.
  • W trybie czysto elektrycznym – wg chińskiego cyklu CLTC – zasięg do około 250 km.
  • W trybie hybrydowym producent deklaruje zasięg (na pełnym baku + naładowanej baterii) aż 1 650 km – co stanowi ogromny skok względem typowych modeli PHEV.
  • Wymiary: długość pojazdu 4 995 mm, szerokość 1 960 mm, wysokość 1 760 mm, rozstaw osi 2 920 mm. Masa własna wersji zależnej od wariantu: od około 2 040 kg do 2 285 kg.
Hongqi HS6 PHEV
Hongqi HS6 PHEV

Poprzedni rekord i kontekst rynkowy

Poprzedni rekord świata należał – jak przypominają media – do SUV-a marki Chery: model Fulwin T10 plug-in ustanowił wtedy zasięg ponad 2 100 km (dokładnej pojemności zbiornika paliwa nie ujawniono).

Chiński SUV marki Chery ustanowił rekord Guinnessa… Pojemność akumulatora hybrydy plug-in wynosi 34 kWh. Nie ujawniono, jak duży jest zbiornik paliwa. Całkowity zasięg wynosi wspomniane 2100 km. 
moto.rp.pl 

Marka Hongqi – od Czerwonego Sztandaru do technologicznego premium 

Marka Hongqi, której nazwa dosłownie oznacza „Czerwony sztandar”, powstała w 1958 roku i od samego początku była symbolem chińskiej motoryzacji – pierwszy model wyjechał latem 1958 roku. W latach 60. i 70. samochody Hongqi były wykorzystywane jako limuzyny dla wyższych rangą urzędników państwowych. Dziś Hongqi należy do grupy FAW Group i pozycjonuje się jako luksusowa marka premium, łącząca tradycję z nowoczesnymi technologiami. 

Zobacz także: