Zespół i kalendarz wejścia
Prezentacja R26 odbyła się w Brand Experience Center w Monachium. Audi potwierdza: oficjalny pokaz zespołu w styczniu 2026 r., testy w Barcelonie i Bahrajnie, a pierwszy wyścig 6–8 marca w Melbourne. Kierowcami będą Nico Hulkenberg i Gabriel Bortoleto.
Regulamin 2026: nowe proporcje, nowa aerodynamika
R26 Concept został zaprojektowany pod przepisy FIA na 2026 r. Węższe i krótsze nadwozie ma dać większą zwrotność, a zmieniona aerodynamika – lepszą efektywność przy mniejszym docisku. To moment przetasowań, z którego Audi chce skorzystać, wchodząc do stawki jako zespół fabryczny po przejęciu Saubera.
Napęd z Neuburga i partnerzy programu
Jednostka napędowa powstaje w całości w Niemczech. Hybrydowy układ z silnikiem V6 1.6 turbo, generatorem MGU-K i nowym akumulatorem ma od 2026 r. współpracować z paliwem syntetycznym o neutralnym bilansie CO2. Audi wskazuje także partnerów projektu – wśród nich bp, adidas i Revolut.
Styl i tożsamość: czerwone pierścienie
R26 to również manifest nowego języka wizualnego. Dominują tytanowy szary, czerń karbonu i nowe Audi Red – z czerwienią w samym logo czterech pierścieni. Minimalizm formy i odsłonięty karbon to nie tylko estetyka, ale i gra o każdy gram masy, co nabiera znaczenia przy nowych limitach.
Ambicje: nie po to, by tylko być w stawce
Szef Audi Gernot Dollner mówi wprost: wejście do F1 ma sens tylko wtedy, gdy jest walką o najwyższe cele. W planie jest rozsądna rozbudowa zespołu i atak na tytuł do 2030 r. R26 Concept jest więc czymś więcej niż pokazówką – to pierwsza, publiczna kotwica projektu, który ma zmienić układ sił po rewolucji 2026.
Zobacz także:
- Wielkie amerykańskie święto tuningu – SEMA Show
- Warszawa wiecznie żywa – Bestia jest tego dowodem
- Co czwarty młody Brytyjczyk utknął bez paliwa. Powód może zaskoczyć
Autorka/Autor: MM