W Warszawie każdego dnia blisko półtora miliona pasażerów korzysta z usług zakładów komunikacji. Sieć transportu rozprzestrzenia się więc wraz z rozwojem miasta. Dotyczy to nie tylko tras i powiększania taboru, ale również wprowadzania nowych rozwiązań takich jak budowa linii metra – środka transportu, który stał się wyznacznikiem postępu urbanizacji.
Warszawskie metro powstało w roku 1995. Obecnie z przejazdów podziemną koleją korzysta ponad 700 tysięcy pasażerów dziennie. Spośród licznych użytkowników nieliczni zastanawiają się jak wygląda tworzenie tuneli, biegnących pod funkcjonującym miastem. By zrozumieć ten skomplikowany proces, przyjrzymy się pracy inżynierów podczas budowy na warszawskiej Woli. Zobaczymy z bliska moment podziemnego połączenia między powstającymi stacjami metra Młynów ze stacją Księcia Janusza. Poznamy tajniki działania ogromnych maszyn drążących - TBM. Dowiemy się, ile pracy trzeba wykonać, by mieszkańcy mogli podróżować szybko i wygodnie.