Toyota Celica Supra - kosztorys napraw

Tym razem do warsztatu Adama trafiło auto o szlachetnym, japońskim rodowodzie. Toyota Celica Supra z 1985 roku, zarejestrowana na żółtych tablicach – marzenie wielu entuzjastów sportowych aut z kraju kwitnącej wiśni. Prace nad tym egzemplarzem były sporym wyzwaniem z dwóch powodów – po pierwsze ze względu na unikatowość rozwiązań technicznych w nim zastosowanych, a po drugie problemem była dostępność części. Nie mieliśmy ani wystarczających funduszy, ani czasu, żeby czekać na przesyłki z Japonii.

Adam w pierwszej kolejności zajął się tylnym zawieszeniem i wymienił amortyzatory. Kolejnym wymienionym elementem była podpora wału, która kosztowała sporo, bo ponad 500 zł. Standardowo wymieniono także rozrząd, ale najbardziej kosztowną operacją okazała się wymiana układu wydechowego – zabieg wykonania tego układu uszczuplił nasz budżet o 1500 zł. Po wykonaniu wszystkich prac auto zabrano na hamownię, gdzie po diagnozie wykres pokazał moc 144 KM. To o 4 KM więcej, niż podawał producent! Po dopieszczeniu wizualnym zadowolony właściciel mógł odebrać swoje cacko – oby cieszył się nim jak najdłużej!
Koszty napraw:

Dywaniki

100,00 zł

Usługa lakiernicza

1650

,00

Układ wydechowy

1500

,00

Poduszki amotyzatorów

54,04 zł

Pasek rozrządu

261,77 zł

Rolka prowadząca pasek

305,58 zł

Podpora wału

562,35 zł

Amortyzatory tylne

328,80 zł

Pasek wieloklinowy

73,29 zł

Pasek klinowy

33,85 zł

Filtr oleju

27,08 zł

Smar do hamulców

67,70 zł

Materiały eksploatacyjne

100

,00

Pozostałe części

206,33 zł

Suma

5 270,79zł