Adam zaproponował trzy terenowe samochody: Kię Sorento, Jeepa Cherokee i Land Rovera Discovery.
Kia Sorento pojemność silnika 2.5 diesel, 140 KM, auto z 2004 roku, przebieg 283 tys. km, cena 22.900 zł, prędkość 0 - 100 – 15,5 s., prędkość maksymalna 167 km/h, średnie spalanie: 8,2 l ON na 100 km.
Kia nie jest typowym off-roadowcem, ale ten koreański SUV został zbudowany na ramie, w starym stylu. Sorento przyzwoicie radzi sobie w terenie, a do tego ma duże wnętrze i sporej wielkości bagażnik. Nie jest to może samochód szczególnie piękny, ale nie tego szukają przecież fani dróg nieutwardzonych?
Najczęstsze usterki: korozja, elektryka (np. czujnik kąta skrętu), awaryjna bywa turbosprężarka.
Wyposażenie: poduszki powietrzne, automatyczna skrzynia biegów, klimatyzacja, elektryczne szyby i lusterka.
Jeep Cherokee, pojemność silnika 4.0 benzyna plus LPG, 184 KM, 1998 r., przebieg 90 tys. km, cena 26.000 zł, prędkość 0 - 100 – 10,1 s., prędkość maksymalna 180 km/h, średnie spalanie: 15 l LPG /100 km.
Jeep Cherokee to znane i lubiane auto terenowe. Pierwsza generacja prezentowana w naszym programie nosi fabryczne oznaczenie XJ i jest bardzo poszukiwanym autem. Dodajmy, że nasz egzemplarz pochodzi z pewnego źródła i jest mocno doinwestowany. Tylko czy Wojtkowi spodoba się nieco oldskulowe i dość małe wnętrze tego modelu?
Najczęstsze usterki: wszechobecne wycieki przede wszystkim z silnika i skrzyni biegów, problematyczna bywa także przekładnia kierownicza, zużywają się krzyżaki półosi napędowych, pęka kolektor wydechowy
Wyposażenie: alufelgi, klimatyzacja, tapicerka skórzana, centralny zamek, radio, wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby i lusterka.
Land Rover Discovery pojemność silnika 2.5 diesel, 143 KM, auto z 2001 roku, przebieg 189 tys. km, cena 24.900 zł, prędkość 0 - 100 12,4 s., prędkość maksymalna 157 km/h, średnie spalanie: około 10,3 l ON/100 km.
Jeśli mówimy o off-roadzie nie może zabraknąć brytyjskiej klasyki – nazwa Land Rover to synonim terenowej jazdy. Discovery to także idealne auto łączące cechy terenówki i auta rodzinnego. Coś w sam raz dla naszego bohatera.
Najczęstsze usterki: awaryjne pneumatyczne zawieszenie tylnej osi, korozja ramy, problemy z elektryką, częste wypalenie uszczelki pod głowicą w dieslu.
Wyposażenie: ABS, poduszki powietrzne, pełna elektryka, system kontroli zjazdu ze wzniesienia, automatyczna skrzynia biegów, skórzana tapicerka, siedem miejsc siedzących, pneumatyczne zawieszenie tylnej osi.
Propozycja Marcina to "zmota" Suzuki Samurai pojemność silnika 1.9 diesel, 80 KM, auto z 1990 roku, przebieg 90 tys. km, cena 25.900 zł, prędkość maksymalna 120 km/h, średnie spalanie: 7 l ON na 100 km.
Auto jest mocno doinwestowane, ale raczej nie ma co liczyć w jego przypadku na przydatność na co dzień.
Najczęstsze usterki: ogólne wyekspolatowanie większości aut, głośna praca reduktora oznacza zwykle zużycie łożysk igiełkowych na wałku pośrednim, łatwo uszkadzają się przeguby (np. przedniej długiej półosi), resory mają tendencję do pękania nawet przy niewielkich uderzeniach
Wyposażenie: dodatki terenowe