Sławomir chciałby zobaczyć takie samochody jak: Volkswagen Phaeton, BMW serii 7 oraz Lexus LS430.
Volkswagen Phaeton, rok produkcji: 2003, przebieg: 189 tys. km, silnik: 3.2 VR6, moc: 241 KM, maksymalny moment obrotowy: 315 Nm, skrzynia biegów automatyczna, osiągi 0-100: 9,4s, prędkość maksymalna: 239 km/h, średnie spalanie: 12,1 L benzyny na 100 km, bagażnik: 500 l
Ten samochód nie jest często spotykany na polskich drogach. Model zaprezentowany w 2001 r. Jest to „pożegnalny” projekt Ferdinanda Piecha, który pragnął, aby było to najlepsze auto na świecie. Na potrzeby Phaetona, została wybudowana fabryka w Dreźnie. Volkswagen powstał na płycie podłogowej D1, na której w późniejszym czasie zbudowano Bentleya Flying Spur, przez to często drwiono, iż jest droższym Phaetonem. Powodem, dla którego tak rzadko widujemy go na drogach, jest jego cena podstawowa, która wynosiła 70 tys. euro. Samochód nie odniósł sukcesu w Europie - inaczej było w Chinach, była oferowana tam nawet wersja przedłużona. W Chinach Phaetona można kupić do tej pory, natomiast na starym kontynencie produkcję wstrzymano w 2011 r.
Volkswagen zapewniał wysoki poziom wyposażenia podstawowego, była to jego karta przetargowa w rywalizacji np. z BMW serii 7 czy Mercedesem S klasy. Nasz egzemplarz wyposażony jest w napęd na obie osie zapożyczony z Audi. Phaeton ma opinie samochodu dość awaryjnego, co jest o dziwo sprzeczne z raportami DEKRY. Najczęstszymi usterkami występującymi w Volkswagenie klasy premium są szybko zużywające się hamulce, czego powodem jest duża masa, problemy z elektroniką, której jest naprawdę dużo jak na 2002 r. Uciążliwe jest również bardzo drogie w serwisowaniu pneumatyczne zawieszenie.
BMW 735 e38, rok produkcji: 1999, silnik: 3.5 l benzyna+lpg, moc: 238 KM, maksymalny moment obrotowy: 345 Nm, skrzynia biegów: automatyczna, osiągi 0-100: 8,2 s, prędkość maksymalna 243 km/h, średnie spalanie: 12,1 l na 100 km, bagażnik: 500 l.
Drugim samochodem jest BMW serii 7 e38 wyposażone w silnik V8 3,5l. Proponowany przez nas egzemplarz to wersja wyposażenia INDIVIDUAL - osoba kupująca auto w takiej wersji miała bardzo duży wachlarz komponowania wnętrza oraz wyposażenia pojazdu. Nasze BMW posiada „M pakiet” zewnętrzny, ale co ciekawe posiada też kierownice sygnowaną logo „M”, co nie jest często spotykane w tym modelu. Jest to pierwsza „siódemka” w historii, w której pojawił się silnik Diesla, nasz bohater nie jest jednak zainteresowany jednostkami wysokoprężnymi. Potencjalni klienci mogli również zamówić wersję z wydłużonym rozstawem osi o 140 mm, dzięki czemu pasażerowie tylnej kanapy mają nieco więcej miejsca. Silnik w prezentowanym egzemplarzu to bardzo solidne V8, bardzo dobrze radzi sobie z instalacją gazową oraz niestraszne mu są naprawdę duże przebiegi. Materiały użyte we wnętrzu są na wysokim poziomie, jednak po 17 latach eksploatacji wymagają delikatnego odświeżenia. BMW 7 wzbudza u niektórych uczucie nostalgii, przypominające legendy o „gangsterach” wysiadających z takiej właśnie ciemnej „Beemki” na podwarszawskich rejestracjach. Niebywale dużą zaletą jest zamontowana już instalacja gazowa w prezentowanym egzemplarzu. Dzięki instalacji gazowej samochód spala w okolicach 15 litrów gazu, co przy dzisiejszych cenach gazu jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla taksówkarza. Typowymi usterkami tego modelu są awarie automatycznych skrzyń biegów, pękające zbiorniki paliwa czy problemy z Vanosami. Często nie są to niestety tanie naprawy.
Lexus LS430, rok produkcji: 2003, przebieg: 132 tys. km, silnik 4,3 l, moc: 283 KM, maksymalny moment obrotowy: 417 Nm, skrzynia biegów automatyczna, osiągi 0-100: 6,7 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie spalanie 12,1 l na 100 km, pojemność bagażnika: 573 l.
Kolejną propozycją jest reprezentant Japonii, Lexus LS 430. Wyposażony w potężny silnik V8 o pojemności 4,3 l oraz mocy 283 KM, to jedyny możliwy silnik do wyboru w tym modelu Lexusa. Nie dając możliwości wyboru silnika klientowi inżynierowie Lexusa musieli być pewni niezawodności i jakości silnika i nie pomylili się - silnik to dzieło sztuki, stanowi bazę dla całej rodziny silników V8 Toyoty oraz Lexusa. Design LS-a trzeciej generacji czerpie nieco z Mercedesa S W140. Cena nowego to około 350 tys. zł, wydaje się adekwatna za luksusową limuzynę tamtych czasów, natomiast za oceanem samochód można było posiąść za nieco więcej niż połowę tej kwoty, był również tańszy niż BMW oraz Mercedes. Nasz egzemplarz został zakupiony jako nowy w Stanach Zjednoczonych. Ciekawostką jest to iż pod blaszanym nadwoziem Lexusa znalazło się 300 patentów (w dzisiejszych czasach tyle znajduje się jedynie w Tesli). Biorąc pod uwagę dość nieudane modele Mercedesa klasy S (W220) oraz BMW serii 7 (e65), w tamtym okresie można uznać Lexusa LS430 jedną z lepszych limuzyn klasy premium. Typowymi problemami Lexusa są awarie elektronicznych wyświetlaczy, awarie pompy wspomagania oraz zużywające się zbyt szybko zawieszenie.
Propozycją Adama Kornackiego jest Skoda Octavia, rok produkcji: 2011, przebieg 131 tys. km, silnik: 1.9 TDI, moc: 105 KM, maksymalny moment obrotowy: 250 Nm, skrzynia biegów manualna, osiągi 0-100: 11,8s, prędkość maksymalna: 192 km/h, średnie spalanie: 5,2 l na 100 km, pojemność bagażnika: 560 l
Skoda Octavia Liftback, od wielu lat jeden z liderów sprzedaży nowych samochodów w Polsce. Turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 1896 cm3 jest to już klasyka gatunku. Silnik w pierwotnej formie dostępny był już w Volkswagenie Golfie trzeciej generacji w 1993 roku. Nasza wersja Octavii jest to druga generacja tego modelu produkowana w latach 2004-2012. W 2008 roku czeskie auto przeszło facelifting, co ciekawe od faceliftingu przez dwa lata oferowana była wersja przedliftowa pod nazwą Classic. Nasz egzemplarz jest z 2011 roku, więc jest wersją po liftingu. Octavia dzieli płytę podłogową z Volkswagenem Golfem V, Audi A3, Seatem Leonem II oraz Seatem Alteą. Dostępne były trzy wersje nadwozia: liftback, kombi oraz uterenowiona Scout. Skoda Octavia jest samochodem dla wszystkich, co potwierdzają raporty sprzedaży samochodów nowych, lecz nie jest to jedyny powód. Występuje w siedmiu wersjach wyposażenia, w ofercie jest osiem silników benzynowych oraz cztery silniki Diesla w różnych wariantach mocy. Dla fanów sprawniejszego poruszania się po drogach jest usportowiona odmiana RS z dwulitrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym. Na duży plus zasługuje zawieszenie, z przodu kolumny McPhersona natomiast z tyłu zawieszenie wielowahaczowe. Do wad auta zaliczamy słabej jakości uszczelki, problemy z klimatyzacją oraz - jak to w silniku wysokoprężnym - zawór EGR.