Propozycje dla Roberta: liftback lub kombi do 70 tysięcy

Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 296
Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 296
Adam Kornacki i Krzysztof Róg poszukają auta dla 37-letniego Roberta z Warszawy. Wśród wymagań bohatera są: benzynowy silnik o mocy do 180 koni mechanicznych, manualna skrzynia biegów, nadwozie typu liftback lub kombi. Zależy mu też na przestronnym wnętrzu oraz komforcie - samochód będzie wykorzystywany przede wszystkim na dojazdy do pracy oraz podczas letnich wypadów rodzinnych za miasto. Egzemplarz powinien być w miarę nowy i nie tracić zbyt wiele na wartości w przeciągu kilku lat. Robert na zakup auta ma do dyspozycji kwotę 70 tysięcy złotych.

Robert zgłosił do programu trzy samochody. Są to: Ford Mondeo Silver X, Opel Insignia oraz Skodę Octavia.

Ford Mondeo Silver X, benzynowy silnik 1.6, 160 KM, 270 Nm, manualna skrzynia biegów, samochód z 2014 roku, 52 tys. km. przebiegu, 59.900 tys. zł. średnie spalanie ok. 7,8l na 100 km., bagażnik 540 litrów, osiągi 0-100 km/h: 9,3 s., prędkość maksymalna: 215 km/h.

Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 296
Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 296

Ford Mondeo to pierwsza z propozycji Roberta. Samochód produkowany od 2007 roku, w 2010 roku przeszedł face lifting i taka też wersja wystąpi u nas w programie. Niepochlebna opinia spowodowana występowaniem korozji w autach drugiej generacji powoduje, że „trójka” dosyć szybko traci na swojej wartości. Na rynku dostępne są modele w trzech wersjach nadwozia: sedan, kombi i liftback. To, co od razu przykuwa uwagę osoby siedzącej w aucie to bardzo przestronne wnętrze. Miejsca jest naprawdę dużo, fotele są bardzo dobrze wyprofilowane. Bagażnik pomieści wszystkie rzeczy i sprzęt niezbędne do pokonywania dłuższych dystansów. Przy zakupie należy unikać modeli wyposażonych w elektryczny hamulec ręczny oraz regulowaną sztywność zawieszenia. Występujące w tych egzemplarzach awarie podzespołów potrafią dosyć mocno podnieść koszt naprawy. Testowany przez nas Mondeo wyposażony został m.in. w: 6 poduszek powietrznych, elektrycznie sterowane lusterka boczne, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, dwustrefową automatyczną klimatyzację, ogrzewaną przednią szybę, zestaw głośnomówiący oraz radio CD sterowane z kierownicy. Do najczęściej występujących usterek należą: awarie łożysk tylnych kół, przeciętne wykończenie kabiny, problemy ze zmiennymi fazami rozrządu w silnikach 1.6, awarie manualnych skrzyń biegów.

Opel Insignia, benzynowy silnik Turbo 1.6, 180 KM, 230 Nm, manualna skrzynia biegów, samochód z 2012 roku, 108 tys. km. przebiegu, 48 tys. zł., średnie spalanie ok: 7,7l na 100 km., bagażnik 500 litrów, osiągi 0-100 km/h: ok 9s., prędkość maksymalna: 225 km/h.

Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 296
Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 296

Insignia do produkcji trafiła w 2008 roku i jest następczynią niezwykle popularnej Vectry. Rok po debiucie zdobyła nagrodę dla Najlepszego Samochodu 2009 roku. To wtedy zadebiutowały dwie wersje nadwozia: kombi oraz OPC (turbodoładowanym silnikiem benzynowym V6 o pojemności 2.8 i mocy 325 koni mechanicznych). Dzięki zmianie nazwy z Vectry na Insignia, Opel znów mógł konkurować z największymi rywalami w tym segmencie na rynku: Fordem i Toyotą. Samochód cieszył się dużym zainteresowaniem, tylko w pierwszym kwartale 2007 roku producent zebrał 100 tys. zamówień na nowy model, dokładnie tyle, ile wyniosła sprzedaż Vectry w całym 2007 roku. Prezentowany model został wyposażony m.in. w: 6 poduszek powietrznych stalowe 17 calowe felgi, skórzaną trójramienną kierownicę, klimatyzację sterowaną elektronicznie, podgrzewane elektryczne boczne lusterka, podłokietnik z przodu i z tyłu, regulację manualną fotela kierowcy w 6 kierunkach w pionie elektryczna, tapicerka Dune oraz lakier metalik. Najczęściej występującymi usterkami są: samoczynnie zmieniająca swoje ustawienie klimatyzacja (konieczna wymiana oprogramowania), szybko zużywalne tarcze hamulcowe, łatwo odpryskujący lakier od zderzaków, awarie dwumasowych kół zamachowych w silnikach diesla, problemy z elektryką, awarie mat grzewczych w fotelach oraz mikroprzełącznika przy tylnej klapie, często występująca korozja.

Skoda Octavia, benzynowy silnik 1.2, 105 KM, 175 Nm, manualna skrzynia biegów, samochód z 2014 roku, 56 tys. km. przebiegu, 56 tys. zł., średnie spalanie ok: 5l na 100 km., bagażnik 590 litrów, osiągi 0-100 km/h: 10,5 s., prędkość maksymalna: 193 km/h.

Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 296
Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 296

Skoda Octavia to trzecia propozycja Roberta. Ten model szczególnie przypadł do gustu Polakom, jest niezwykle popularny i lubiany za swoją bezawaryjność. Trzecia generacja Octavii pojawiła się w sprzedaży w 2013 roku i występuje w dwóch wersjach nadwozia: kombi i liftback. Czeski producent w porównaniu do drugiej generacji, w trójce zdecydowanie podniósł jakość materiałów wykończeniowych w środku. To, co cieszy oko, to przestronne wnętrze i olbrzymi bagażnik o pojemności 590 litrów. 105-konny silnik 1.2 zapewnia przyjemną jazdę, aczkolwiek bez szaleństw. Octavia ma znakomite właściwości jezdne, doskonale trzyma się drogi (waży niecałe 1100 kg), zawieszenie dobrze maskuje nierówności naszych dróg. Auto zostało wyposażone w: 15 calowe stalowe felgi, czarne podgrzewane boczne lusterka sterowane elektrycznie, hamulec antykolizyjny, radio Skoda Auto Blues CD/MP3, barwione szyby, wyłącznik poduszki powietrznej, zestaw do naprawy przebitej opony oraz dodatkowe wyposażenie dealerskie w pakiecie Amazing w skład, którego wchodzą: czujnik odległości przy parkowaniu ­ tył, instalacja radiowa + 8 głośników, skórzana 4 ramienna kierownica, światła przeciwmgielne, wyświetlacz Maxi­DOT. Do najczęściej występujących awarii zaliczamy: problemy z elektroniką (elektryczne szyby, awarie radia), słaba jakość uszczelek zabezpieczających wnętrze samochodu, łatwe w porysowaniu przednie lampy, skrzypiąca deska rozdzielcza.

Adam Kornacki przygotował dla Roberta niespodziankę, którą okazał się:

Saab 9-­3X SportKombi 2.0 T XWD, benzynowy silnik Turbo 2.0, 210 KM, 300 Nm, samochód z 2011 roku, 64 tys. km. przebiegu, 69.900 tys. zł. średnie spalanie ok: 8,1l na 100 km., bagażnik 419 litrów, osiągi 0-100 km/h: 8.5 s., prędkość maksymalna: 230 km/h.

Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 296
Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 296

Saab 9-3X SportKombi 2.0 T XWD to auto produkowane od 2003 roku. Samochód zbudowany został na tej samej płycie podłogowej, co Fiat Croma oraz Opel Vectra C. Co ciekawe, 9-3X zgarnął w przeciągu 4 lat ponad 20 nagród na całym świecie. Model ten występował w dwóch wersjach silnikowych: 210-konnym benzynowym oraz 180-konnym diesla. Prezentowany Saab posiada dynamiczną dwulitrową jednostkę, która zapewnia przyjemną jazdę przy niewielkim zużyciu paliwa. Auto zostało wyposażone w napęd na cztery koła, dzięki czemu dobrze sprawdza się w nieco bardziej wymagającym terenie. In minus należy zaliczyć dosyć małą jak na takie kombi pojemność bagażnika. 419 litrów na tle testowanej przez nas konkurencji wypada naprawdę bardzo słabo. Saab posiada dosyć bogate wyposażenie w skład, którego wchodzą m.in: 10 poduszek powietrznych, komplet elektrycznych szyb (x4), automatyczną dwustrefową klimatyzację, ksenonowe reflektory, skórzaną multifunkcyjną kierownicę, czujniki parkowania i deszczu, elektrycznie składane lusterka, aluminiowe felgi, system nagłośnienia Bose, relingi oraz pół skórzaną tapicerkę. Do najczęstszych wad tego modelu należy zaliczyć: trzeszczące plastiki wewnątrz samochodu, mało trwałe zawieszenie, słabe łożyska kół, wycieki z pompy od wspomagania, problemy z diodami alternatora, uszkodzenia napinacza napędu wałków wyrównoważających.

podziel się:

Pozostałe wiadomości