Propozycje dla Pawła: limuzyny do 30 tysięcy

Zakup kontrolowany - seria14, odcinek 223
Zakup kontrolowany - seria14, odcinek 223
Paweł od dwóch lat (!) szuka dla siebie zadbanej limuzyny w cenie do 30 tysięcy złotych. Wiek pojazdu ani pojemność silnika nie są istotne - najważniejsze, aby auto miało klasę i było w dobrym stanie technicznym.

Adam zaproponował mu trzy samochody: Lexusa LS400, Mercedesa 600 i Jaguara XJ6.

Lexus LS400 - pojemność silnika 4.0, V8, 265 KM, auto z 1996 roku, przebieg 190 tys. km, cena 27.000 zł, prędkość 0 - 100 – 7,9 sek., prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie: 11 l /100km. Wybrany przez Adama Lexus LS to druga generacja japońskiej limuzyny. Pierwsza debiutowała w 1990 roku i produkowano ją przez cztery lata. Pomimo braku doświadczenia w tworzeniu luksusowych samochodów, Japończycy modelem LS udowodnili, że nie ma rzeczy niemożliwych. Cały projekt kosztował - bagatela - miliard dolarów. Lexus LS z miejsca zaczął wygrywać porównania z takimi legendami segmentu Jak Mercedes klasy S czy BMW serii 7. Auto otrzymało również tytuł najcichszego samochodu. W przypadku tego samochodu trudno mówić o awaryjności. Owszem, przy przebiegach rzędu 300 – 400 tysięcy km trzeba się liczyć ze zużyciem wielu podzespołów, ale wszystko można przewidzieć. Tutaj nic nie psuje się nagle. Dużym atutem jest łatwa dostępność części.

Najczęstsze usterki: drobne awarie elektroniki, przy dużych przebiegach pojawiają się wycieki z silnika i skrzyni, często należy wymienić też chłodnice (są dwie), nagrzewnica czy sprzęgło.

Mercedes 600 - pojemność silnika 6.0, V12, 394 KM, auto z 1995 roku, przebieg 250 tys. km, cena 25.900 zł, prędkość 0 - 100 – 6,6 sek., prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie: 14,2 l/100km. “Bunkier” - tak pieszczotliwie nazywana jest jedna z największych limuzyn oferowanych w latach 1991 - 1998. Pomimo upływu czasu ten okręt wciąż oferuje komfort i wyciszenie kabiny na poziomie dzisiejszych liderów segmentu premium. Ta niemiecka limuzyna pod wieloma względami była wyjątkowa a zastosowane elementy wyposażenia... zastrzeżono licznymi patentami. Rozwiązania takie jak automatyczne domykanie drzwi, czujniki parkowania czy podgrzewanie tylnej kanapy dwadzieścia lat temu były prawdziwą rewolucją. Mercedes S W140, podobnie jak poprzednik, oferowany był w dwóch długościach nadwozia. Przez tę S klasę trzeba było powiększać wagony do transportu samochodów, bo się nie mieścił na szerokość - ma 1,89 m. Z długością tego modelu też mogą być problemy, ponieważ ma 5,21 m i często nie mieści się do wielu garażyJ.

W 24 – stronicowym cenniku wyposażenia dodatkowego można było odnaleźć praktycznie wszystko, m.in. podwójne szyby, jeszcze bardziej skutecznie chroniące wnętrze od hałasu, czy pełną elektryczną regulację siedzeń i to zarówno z przodu jak i z tyłu. Dlaczego pełną? Otóż w klasie S elektrycznie reguluje się oddzielnie zagłówkiem, oparciem i siedziskiem fotela, dodatkowo tylna kanapa może być podgrzewana dwustopniowo. Dodajmy, że większość S 600 miała w standardzie telefon.

Najczęstsze usterki: problemy ze skomplikowaną elektroniką i automatyczną skrzynią biegów, szybkie zużycie układu hamulcowego, wycieki z tylnego mostu.

Wyposażenie: hak, alufelgi, szyberdach, przyciemniane szyby, ABS, ASR, poduszki powietrzne, immobiliser, ESP, blokada dyferencjału, eklektyczne szyby i lusterka, klimatyzacja, tapicerka skórzana, centralny zamek, radio, wspomaganie kierownicy, tempomat, podgrzewane fotele, czujnik deszczu, niezależne ogrzewanie, podgrzewana przednia szyba, ogrzewanie stacjonarne na pilota.

Jaguar XJ6 - pojemność silnika 4.0, 226 KM, auto z 1991 roku, przebieg 110 tys. km, cena 25.000 zł, prędkość 0 - 100 – 8,2 sek., prędkość maksymalna 227 km/h, średnie spalanie: 11 l/100km. Jeden z najsłynniejszych i najpopularniejszych samochodów segmentu premium - Jaguar XJ - zadebiutował w 1968 roku. Nazwa XJ pochodzi od terminu “Experimental Jaguar”. Nasz egzemplarz to czwarta genercja XJ-ta. Auto w chwili debiutu skrytykowano za kwadratowe reflektory i zbyt mocne odejście od tradycji, którym kultywował poprzednik. Kolejna generacja miała już podwójne, okrągłe lampy. Następną generację zaprezentowano w 1997 roku. Ze wszystkich dzisiejszych samochodów Jaguar jest chyba najbardziej klimatyczny i niestety... najbardziej awaryjny. Pojazd w stanie muzealnym, jak określany jest w serwisie Jaguara.

Najczęstsze usterki to wycieki płynów eksploatacyjnych, awarie skrzyni biegów, korozja, awarie elektryki... można tak wymieniać w nieskończoność, a gdy dodamy do tego ceny części dostępne jedynie w ASO, niestety robi się nieciekawie.

Niespodzianką Julka okazało się, najstarsze w tym sezonie "Zakupu kontrolowanego", BMW 745i - pojemność silnika 3.2, 252 KM, auto z 1980 roku, przebieg 150 tys. km, cena 30.000 zł, prędkość 0 - 100 – 7,5 sek., prędkość maksymalna 220 km/h, średnie spalanie: brak danych. To pierwsza “siódemka” w historii BMW. Egzemplarz wybrany przez Julka to najmocniejsza odmiana, która dołączyła do oferty w 1980 roku. Wcześniej Bawarczycy tylko raz zastosowali turbodoładowanie - w modelu 2002 Turbo. Ta wersja jest dzisiaj bardzo poszukiwana i ceniona przez kolekcjonerów. Sam silnik może kosztować nawet 10 tysięcy zł. Części zamienne? Cóż, do tej wersji nie ma ich zbyt wiele. Oczywiście BMW dba o swoich klientów i oferuje części do modeli historycznych ale ich ceny na pewno nie są promocyjne. W przeciwieństwie do pozostałych pokazywanych dzisiaj aut, to BMW jest prawdziwym klasykiem. 32 letni samochód w tak niespotykanej i trudnej do zdobycia wersji może być całkiem niezłą lokatą kapitału.

Najczęstsze usterki: awarie pompy wody i wiatraków chłodnicy, uszkodzenia łożysk kół, nietrwałe łożysko podpory wału napędowego.

W wyposażeniu auta m.in. pełna elektryka: 4 okna, lusterka, otwierany elektrycznie dach, komputer pokładowy, tempomat, oryginalny zestaw audio, halogeny przeciwmgłowe, spryskiwacze i wycieraczki przednich lamp i inne.

podziel się:

Pozostałe wiadomości