Adam zaproponował Natalii trzy samochody: Fiata Doblo, Toyotę Land Cruiser i Range Rovera.
Fiat Doblo - pojemność silnika 1.9 JTD, 105 KM, auto z 2008 roku, przebieg 107 tyś. km, cena 29.900 zł, prędkość 0 - 100 – 12,4 sek., prędkość maksymalna 168 km/h, średnie spalanie 6,4 l ON/100 km. Fiat Doblo, zaprezentowany w programie, to pierwsza generacja tego samochodu dostawczego. Produkcję zakończono w 2010 roku, kiedy to przeprowadzono modernizację. Chociaż z definicji jest to samochód dostawczy, prowadzi się bardzo pewnie, zupełnie jak osobówkę. Wersja osobowa, którą wybrał Adam zapewnia niezłe możliwości przewozowe. Bagażnik ma pojemność 750 litrów. Chociaż wyposażenie jest bogate, nie jest w stanie zamaskować dostawczego pochodzenia. Niska jakość plastików i ich spasowanie robi swoje. Wnętrze raczej nie należy do przytulnych. Jeżeli chodzi o zawieszenie w tym modelu, to z przodu jest zawieszenie kolumnowe typu McPherson, zaś z tyłu mamy resory i to zdecydowanie czuć na niektórych, szczególnie poprzecznych nierównościach.
Fiat miewa swoje humory, ale w przeciwieństwie do pozostałych aut z odcinka, będzie najłatwiejszy i najtańszy w serwisowaniu. Niestety często występują w nim denerwujące usterki instalacji elektrycznej – zawodzą wycieraczki, psują się immobilisery, a także wycierają się kluczyki i wkłady w zamkach. Jeśli auto wozi towary, to po kilku latach trzeba wymienić tylne resory.
Wybrany przez Adama model posiada: klimatyzację, wspomaganie kierownicy, poduszkę powietrzną, centralny zamek, komputer pokładowy, szyby sterowane elektrycznie, ABS, radio z CD, immobiliser.
Toyota Land Cruiser - pojemność silnika 3.0 Diesel, 125 KM, auto z 1998 roku, przebieg 250 tyś. km, cena 24.900 zł, prędkość 0 - 100 – 14 sek., prędkość maksymalna 160 km/h, średnie spalanie 13,2 l ON/100 km. Tego samochodu nie trzeba przedstawiać. Toyota Land Cruiser to najbardziej znany, ceniony i najdłużej produkowany offroader Toyoty. Pierwsze terenówki opuściły fabrykę w połowie lat 50-tych. Nasza generacja powstawała w latach 1996 - 2003.
Wielką zaletą poza bogatym wyposażeniem jest ogromny bagażnik - 742 litry. Trzylitrowa jednostka, dokładnie taka jak w naszym aucie, nie jest wysilona dzięki czemu słynie z długowieczności. W terenie auto radzi sobie świetnie dzięki reduktorowi, międzyosiowej blokadzie mechanizmu różnicowego oraz blokadzie tylnego mostu. Duża masa tego pojazdu pozwala na holowanie przyczep o masie do 2,8 tony.
Toyota Land Cruiser jest samochodem bezawaryjnym i pancernym i właśnie dlatego... trudno znaleźć na rynku wtórnym dobry egzemplarz. Sporo aut jest mocno wyeksploatowanych, co w przyszłości może sporo kosztować. Jeśli jednak uda się znaleźć zadbaną sztukę, święty spokój gwarantowany. Jeżeli już coś zawiedzie, może to być przekładnia kierownicza. W przypadku gdy właściciel nie jeździ w terenie, mogą pojawić się kłopoty z włączeniem blokady tylnego dyferencjału.
Range Rover - pojemność silnika 4.6 HSR, V8, 224 KM, auto z 2000 roku, przebieg 168 tyś. km, cena 25.900 zł, prędkość 0 - 100 – 9,5 sek., prędkość maksymalna 196 km/h, średnie spalanie 14,1 l/100 km. Luksusowy brytyjski krążownik zadebiutował w 1970 roku i od początku miał być najbardziej prestiżowym samochodem firmy, wyposażonym w silnik V8. Pomimo luksusowego charakteru samochód skonstruowano na ramie. Druga generacja pojawiła się dopiero we wrześniu 94 roku.
Początkowo oferowano jedynie wersje z silnikami benzynowymi. Range Rovery oferowane były również z silnikiem diesla, ale włoska konstrukcja firmy VM nie grzeszy trwałością ani jakością. Niestety taki samochód może okazać się... skarbonką bez dna.
Range Rover nie jest autem tanim i łatwym w serwisowaniu. Autoryzowany serwis jest drogi więc pozostają warsztaty niezależne, specjalizujące się w tej marce, a tych nie ma zbyt wiele.
Do najczęstszych awarii w tym samochodzie należą: psująca się elektronika i automatyczna skrzynia biegów, pneumatyka zawieszenia. Kupując Range Rovera dobrze jest zrobić pełną diagnostykę, łącznie z poziomowaniem i pomiarem kompresji. Zwykle ten samochód jest używany do ciągania przyczep, więc stan podzespołów może być różny. Bardzo często zdarzają się awarie klimatyzacji i silnika dmuchawy.
Prezentowany model posiada: elektrycznie regulowanie fotele z pamięcią, podłokietniki w fotelach przednich, radio CD/MP3/USB, regulowaną wysokość oraz twardość zawieszenia, fabrycznie nową podsufitkę, hak holowniczy, instalację gazową.
Julek zaskoczył naszą bohaterkę Nissanem Pickupem - pojemność silnika 2.5 D, 133 KM, auto z 2006 roku, przebieg 174 tyś. km, cena 29.900 zł, prędkość 0 - 100 – 13,3 sek., prędkość maksymalna 160 km/h, średnie spalanie 8,8 l ON/100 km. Pikapy to świetne samochody, ale mają jedną wadę: tylne piórowe resory, które drastycznie obniżają komfort jazdy. Druga wada to przestarzały napęd 4x4, który w normalnym trybie działa jedynie na tylną oś. Takie rozwiązanie w połączeniu z piórowym zawieszeniem sprawia, że jazda jest dosyć trudna, szczególnie na śliskiej nawierzchni.
Wyposażenie wnętrza nie odstaje wyglądem od aut osobowych, jednak pasażerom tylnej kanapy nie będzie zbyt wygodnie. Przy zakupie warto rozważyć zakup zabudowy skrzyni ładunkowej. Jednak nie będzie to mały wydatek bo średnie ceny polskich wyrobów to 4 – 5 tys. zł.
Nissan Pickup jest samochodem wytrzymałym i prostym konstrukcyjnie, ale podczas zakupu trzeba być czujnym, bo wiele aut pracowało jako woły robocze, wożąc na pace ciężkie kilogramy i ciągnąc przyczepy. Nissan Pickup nie jest tak niezniszczalny jak Toyota Hilux, ale nie jest przesadnie awaryjny. Zdarzają się wycieki z układu chłodzenia i skrzyni biegów. Szybko zużywają się przednie amortyzatory. Zdarzają się również awarie elektroniki.
Wybrany przez Julka model posiada: 2 poduszki powietrzne, 4 elektryczne szyby, klimatyzację, homologację na ciężarowy, książkę serwisową.