Honda CR-V, rok produkcji: 2012 r. przebieg 78 tys. km. Auto jest wyposażone w silnik 2.0 i-VTEC o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 192 Nm. 0-100 km/h: 10.2, V-max: 190 km/h, średnie spalanie: 8.5 l/100, pojemność bagażnika 525-1530 l, skrzynia manualna, cena wyjściowa to 74 800 zł.
Japoński producent zdecydował się wprowadzić ten model do sprzedaży w 1995 roku po targach motoryzacyjnych w Tokio. Przedstawiona CRV-ka w programie to trzecia generacja tego modelu, produkowano ją w latach 2006-2012. Auto zostało zbudowane na bazie Hondy Civic ósmej generacji.
W tym modelu Honda oferowała dwa silniki benzynowe 2.0 (150 KM) i 2.4 (170 KM, tylko z automatem) oraz silnik wysokoprężny (140 KM do 2010 r., później 150 KM). Europejscy użytkownicy tego modelu narzekają na słabą jakość wykonania wnętrza oraz tanie plastiki, bardzo podatne na zarysowania. Jakość egzemplarzy wykonanych na rynek amerykański jest o wiele lepsza.
Egzemplarz przedstawiony w programie pochodzi z ostatnich miesięcy produkcji z roku 2012. Jest wyposażony w silnik benzynowy 2.0 i-VTEC o mocy 150 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym sięgającym 192 Nm. Modele CR-V wyposażone w ten silnik posiadają słabą dynamikę i dosyć duże spalanie. Paradoksalnie, zużycie paliwa w cyklu autostradowym będzie zwiększone w stosunku do cyklu miejskiego. Mimo napędu 4x4 możliwości terenowe CR-V są przeciętne. W odróżnieniu od poprzedniczek koło zapasowe trafiło pod podłogę, a klapa otwiera się do góry.
Chevrolet Captiva, rok produkcji 2011, przebieg: 39 tys. km. Auto jest wyposażone w silnik wysokoprężny 2.2 D o mocy 184 KM i maksymalnym momencie obrotowym: 400 Nm. 0-100 km/h: 10.1 s, V-max: 191 km/h, średnie spalanie: 7.7 l/100 km, skrzynia automatyczna, pojemność bagażnika: 477-1577 l. Cena wyjściowa to 66 000 zł.
Samochód oferowany przez Genreal Motors również pod nazwami Opel Antara i Daewoo Windstorm. Produkowany był jedynie w Korei Południowej. Auto powstało jako odpowiedź na Nissana X-traila i Kię Sorento. GM oferował przez wszystkie lata produkcji trzy silniki benzynowe 2.4 i 16V FWD o mocy 141KM (167 KM po lifcie) i 3.2 L o mocy 230 KM (3.0 V6 i 258 KM po lifcie). W gamie silnikowej znalazło się również kilka jednostek wysokoprężnych, z którymi współpracowały dwie manualne skrzynie biegów z 5 lub 6 biegami i dwie automatyczne również 5- lub 6-biegowe. Nasz egzemplarz został wyposażony w topowy silnik Diesla z końca produkcji 2.2 D o mocy 184 KM i automatyczną 6-biegową skrzynie. Chevrolet po faceliftingu otrzymał nowy przód, większy bagażnik oraz poprawiono jakość materiałów wewnątrz. Auto ma kompletne wyposażenie obejmujące miedzy innymi: kamerę cofania, kontrole zjazdu, 4x4, podgrzewane i elektryczne fotele, i wiele systemów bezpieczeństwa. Nie można jednak mylić koreańskiej Captivy z modelem o takiej samej nazwie oferowanym w Ameryce Południowej, gdyż tam jako Chevrolet Captiva oferowany jest Opel Antara.
Mitsubishi Pajero, rok produkcji: 2007, przebieg 138 tys. km. Auto jest wyposażone w wysokoprężny silnik 3.2 o mocy 170 KM i maksymalnym momencie obrotowym: 381 Nm. 0-100 km/h: 11.7 s, V-max: 177 km/h, średnie spalanie: 10.6 l/100 km, skrzynia automatyczna, pojemność bagażnika to 215 l przy 7 osobach i 500-1760 przy 5 osobach. Cena wyjściowa to 60 000 zł.
Razem z Toyotą Land Cruiser i Nisanem Patrolem tworzy japońską królewską trójcę aut terenowych. Pajero zostało wprowadzone do produkcji w 1982 roku i jest produkowane do dzisiaj. Przez 34 lata Mitsubishi wprowadził tylko cztery generacje - nasz egzemplarz jest ostatnią. Pochodzi z 2007 roku, czyli z początków produkcji i jest wyposażony w silnik Diesla 3.2 Di-DC o mocy 170 KM i 381 Nm. W ofercie był jeszcze silnik benzynowy 3.0 MIVEC o mocy 250 KM. Po faceliftingu jednostkę wysokoprężną wzmocniono do 200 KM. Samochód zachęca raczej do dostojnej jazdy, ale daje pewność, że dojedzie wszędzie i w każdych warunkach. Największą zaletą Pajero jest jego przestronność wnętrza. Mitsubushi musi uważać swój model za bardzo udany, ponieważ samochód, jedynie po niewielkich zmianach faceliftingowych, jest cały czas produkowany.
Niespodzianka Adama to tym razem:
Volvo XC90, rok produkcji: 2009, przebieg: 156 tys. km. Auto jest wyposażone w silnik wysokoprężny 2.4 o mocy 185 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm, 0-100 km/h: 11,5 s, V-max: 190 km/h, średnie spalanie: 9 l/100 km, skrzynia automatyczna, pojemność bagażnika 613-1835 l. Cena wyjściowa to 79 990 zł.
Gdy auto wchodziło do sprzedaży w 2002 roku, było bardzo nowoczesne i zaawansowane technologicznie do tego stopnia, że Volvo utrzymywało ten model w swojej ofercie przez 12 lat. Jakby tego było mało, w Chinach ten model nadal jest produkowany i sprzedawany pod nazwą XC Classic. Przez te wszystkie lata przewinęło się pięć silników benzynowych i jeden Diesel, lecz wszystkie te silniki były oferowane w różnych wariantach mocy maksymalnej. Nasz egzemplarz pochodzi z 2009 roku i jest wyposażony w silnik wysokoprężny 2.4 o mocy 185 KM i maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm. Egzemplarze wyposażone w tę jednostkę cieszą się dobrymi opiniami wśród właścicieli. Nasz model posiada automatyczną skrzynie biegów, która w porównaniu do manualnej pogarsza osiągi i podnosi spalanie auta, ale za to znacząco podnosi komfort podróżowania, w szczególności po mieście.