Adam zaproponował samochody: Audi A3, Chevroleta Cruze i Hondę Accord Type R.
Audi A3 pojemność silnika 1.6, 102 KM, auto z 2006 roku, przebieg 81 tys. km, cena 26.500 zł, prędkość 0 - 100 – 11,9 s., prędkość maksymalna 185 km/h, średnie spalanie: 7,0 l benzyny na 100 km.
Przebieg: 81 tys. km
Silnik: 1.6 8V benzynowy
Moc: 102 KM
Maksymalny moment obrotowy: 148 Nm
0-100 km/h: 11,9 s
Prędkość maksymalna: 185 km/h
Średnie spalanie: 7,0 l benzyny na 100 km
Skrzynia biegów: manualna
bagażnik: 350/1100 l
Jeśli auto ma być do gazu to musi mieć prosty konstrukcyjnie silnik. Taki motor posiada właśnie prezentowane przez nas Audi A3. Jednostka 1.6 o mocy 102 KM bardzo dobrze znosi instalację LPG, pytanie tylko czy dla naszego bohatera niewielka moc tego silnika okaże się wystarczająca.
Najczęstsze usterki: defekty mat grzewczych siedzeń, awarie chłodnicy klimatyzacji, uszkodzenia aktywnego wspomagania kierownicy
Wyposażenie:
- klimatronic
- radioodtwarzacz CD/MP3
- elektrycznie sterowane przednie szyby
- centralny zamek
- tapicerka welurowa
- poduszka powietrzna kierowcy
- poduszka powietrzna pasażera
- poduszki boczne przednie
- kontrola trakcji,
- alufelgi
Chevrolet Cruze, pojemność silnika 1.8 benzyna plus LPG, 141 KM, 2009 r., przebieg 105 tys. km, cena 31.900 zł, prędkość 0 - 100 – 10,5 s., prędkość maksymalna 195 km/h, średnie spalanie: 6,8 l /100 km.
Jak do gazu to tylko Chevrolet. Cruze był nawet oferowany w Polsce z fabryczną instalacją gazową. Prezentowany egzemplarz otrzymał taką już po zakupie. Auto pochodzi od pierwszego właściciela i ma udokumentowany przebieg. Więcej koni pod maską być może skusi naszego bohatera.
Najczęstsze usterki: słabej jakości powłoka lakiernicza, rysujące się szyby, niskiej jakości uszczelki drzwiowe, awarie tylnej belki.
Wyposażenie: alufelgi, światła przeciwmgłowe, ABS, autoalarm, poduszki powietrzne, immobiliser, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, centralny zamek, radio, wspomaganie kierownicy, komputer, kierownica wielofunkcyjna, czujnik parkowania.
Honda Accord Type-R pojemność silnika 2.2 benzyna, 212 KM, auto z 1999 roku, przebieg 194 tys. km, cena 16.900 zł, prędkość 0 - 100 7,2 s., prędkość maksymalna 228 km/h, średnie spalanie: około 9,6 l/100 km.
Accord w najmocniejszej wersji Type-R to już niemalże pojazd kolekcjonerski. Czy założenie do niego instalacji LPG, nie jest dość kontrowersyjnym pomysłem? Posłuchajcie co na ten temat sądzi nasz bohater. Z pewnością ten model dostarczy mu sporo emocji na planie.
Najczęstsze usterki: ciężka praca sprzęgła, problemy z nieszczelnością chłodnicy, podwyższone spalanie oleju, niska trwałość przedniego zawieszenia, zacinające się stacyjki, korozja.
Wyposażenie: elektryczne szyby
centralny zamek
komplet kluczyków z pilotami
klimatyzacja
elektryczne lusterka
skórzana kierownica MOMO
fabryczne fotele Recaro
poduszki powietrzne
radio CD MP3 Alpine
spryskiwacze reflektorów
Niespodzianką Marcina okazał się Chrysler 300C pojemność silnika 3.5 benzyna plus LPG, 253 KM, auto z 2005 roku, przebieg 100 tys. km, cena 32.000 zł, prędkość maksymalna 219 km/h, średnie spalanie: 11,1 l benzyny na 100 km.
Chrysler 300C to bardzo wytrzymały pojazd, który ma atrakcyjną cenę i doskonale nadaje się do montowania instalacji LPG. Nasz egzemplarz już taką posiada. Ciekawe czy 300 C nada się na pierwsze auto? Marcin bardzo na to liczy.
Najczęstsze usterki: przepalające się żarówki deski rozdzielczej, awarie przekładni kierowniczej, wycieki oleju z silnika, defekt elastycznego łącznika wału napędowego.
Wyposażenie:
klimatyzacja
skórzana tapicerka
centralny zamek
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
ABS
ESP
autoalarm
poduszka powietrzna
reflektory ksenonowe
szyberdach
elektryczne lusterka
tempomat
światła przeciwmgłowe
komputer pokładowy
radio / cd.