Propozycje dla Mateusza: auto do trzech tysięcy

Zakup kontrolowany - seria 21, odcinek 310
Zakup kontrolowany - seria 21, odcinek 310
Zajmiemy się poszukiwaniem samochodu dla Mateusza z Gorlic. Bohater jest studentem i szuka samochodu miejskiego dla żony Moniki. Auto musi mieć silnik benzynowy, odpowiedni na krótkie codzienne dojazdy do pracy. Budżet, którym dysponuje Mateusz, to skromne 3 tysiące złotych.

Samochody które interesują Mateusza to: Fiat Punto, Volkswagen Golf oraz Opel Corsa.

Volkswagen Golf III „Pink Floyd”, rok produkcji 1995, przebieg 170 tys. Km, silnik benzynowy 1.4 8v 60km, maksymalny moment obrotowy 116 Nm, osiągi 0-100 km/h w 10,5s, prędkość maksymalna: 160 km/h, samochód jest w wersji z manualną skrzynią biegów, średnie spalanie: 6,5l benzyny na 100 km, bagażnik ma pojemność 320/1152 l, cena wyjściowa: 3.200 zł.

Zakup kontrolowany - seria 21, odcinek 310
Zakup kontrolowany - seria 21, odcinek 310

Volkswagen Golf trzeciej generacji wszedł do produkcji w 1991 roku był produkowany do 1998. Golf jest samochodem masowym, wyprodukowali ponad 4 mln egzemplarzy w różnych wersjach nadwoziowych. Był dostępny w wersjach: Variant (kombi), Vento(sedan), klasyczny hatchback oraz kabrio(było produkowane do 2003r.). W roku 1992 Golfa ogłoszono samochodem roku. Nasza wersja jest jedną z edycji limitowanych sygnowanych nazwami znanych zespołów rockowych. Ta edycja wyróżniała się naklejkami na karoserii oraz we wnętrzu. Nasz egzemplarz posiada wszystkie co może świadczyć o braku większych napraw blacharsko lakierniczych. Golf był również proponowany w wersji syncro 4x4. O wytrzymałości i długowieczności tego modelu może świadczyć to ile tych aut dalej jeździ po naszych drogach. Największą bolączką trzeciej generacji jest korozja, część blachy jest ocynkowana więc nie jest to aż tak kłopotliwe. Innym słabym punktem golfa jest układ hamulcowy.

Opel Corsa B, wyprodukowany w 1997 roku, przebieg 107 tys. Km, silnik benzynowy 1.4 o mocy 60 koni mechanicznych, maksymalny moment obrotowy 106 Nm, osiągi 0-100 w 15 sekund, prędkość maksymalna 155 km/h, samochód posiada manualną skrzynie biegów, średnie spalanie 7,4 l na każde 100 km, bagażnik o pojemności 280/1150 l, cena: 2.700zł

Zakup kontrolowany - seria 21, odcinek 310
Zakup kontrolowany - seria 21, odcinek 310

Opel Corsa B produkowany był w latach 1993-2000. Co ciekawe, nadwozie zostało zaprojektowane przez Japończyka Hideo Kodame. W Europie była dostępna jedynie odmiana hatchback, na innych rynkach były dostępne jeszcze odmiany sedan oraz kombi. Na bazie Corsy robiono także małego dostawczaka o nazwie „Combo”. W testach Euro NCAP samochód dostał trzy gwiazdki, więc dość sporo jak na auto tej wielkości. Nasz egzemplarz jest wyposażony w dwie poduszki powietrzne, co w tamtych czasach nie było wyposażeniem podstawowym. Jednym z lepszych silników w gamie Corsy B jest benzynowy silnik 1.4 o mocy 60 koni mechanicznych w który wyposażony jest nasz egzemplarz. Prędkość maksymalna 155 km/h czy przyspieszanie do 100 km/h w 15 s to oczywiście nic szczególnego, ale można już całkiem sprawnie uczestniczyć w ruchu. W przypadku tego motoru mogą wystąpić problemy z wyciekami oleju (np. spod pokrywy zaworów),usterki alternatora, problemy ze skrzynią biegów, awarie układów zapłonowego i chłodzenia, ale tanio można je usunąć. W starszych egzemplarzach zdarzają się też niedomagania instalacji elektrycznej, spowodowane utleniającymi się połączeniami. Tę usterkę usunięto przy okazji modernizacji w roku 1997. Wtedy również poprawiono prowadzenie samochodu poprzez zastosowanie stabilizatora poprzecznego. Mocną stroną małego Opla jest zawieszenie, amortyzatory wytrzymują przebiegi rzędu 80 tys. km, natomiast belka skrętna jest praktycznie bezobsługowa. Corsa B posiada również spore problemy z korozją.

Fiat Punto drugiej generacji, rok produkcji 2000, przebieg 190 tys km, silnik benzynowy 1.2 8v 60km, maksymalny moment obrotowy 102 Nm, osiągi 0-100 w 14,3 s, prędkość maksymalna 155 km/h, samochód wyposażony jest w manualną skrzynie biegów, średnie spalanie 5,7 l na 100 km, bagażnik o pojemności 264/1000 l, cena: 3.300 zł

Zakup kontrolowany - seria 21, odcinek 310
Zakup kontrolowany - seria 21, odcinek 310

Fiat Punto II, auto bazuje na płycie podłogowej swojego poprzednika. Ten model został zaprezentowany w 1999 roku na stulecie marki Fiat. Opracowanie auta miało kosztować 700 mln euro. Nasz egzemplarz wyposażony jest w silnik benzynowy 1.2 8v o mocy 60 koni mechanicznych. Jest to mocna strona tego modelu zważywszy nawet na wszechobecne wycieki, które łatwo można naprawić. Rozrząd w tym motorze jest bezkolizyjny, producent zaleca wymianę rozrządu co 120 tys. km, mechanicy natomiast co około 60 tys. Km. W roku 2003 model przeszedł drobny face lifting (Punto II FL). Najbardziej widoczne zmiany objęły pas przedni. Wprowadzono także dwa nowe silniki, benzynową jednostkę 1.4 16V (95 KM) i diesla 1.3 MJ (70 KM). Od października 2005 do listopada 2008 roku produkowana była wersja tego samochodu na zasadach licencji przez serbskie zakłady Zastava w Kragujevacu, jako Zastava 10. Punto drugiej generacji jest wyraźnie lepsze od poprzednika. Zdecydowaną zaletą tego Fiata są również ceny części, które są bardzo niskie.

Częstymi usterkami tego modelu są awarie elektrycznego układu wspomagania, pękająca obudowa alternatora oraz niska wytrzymałość amortyzatorów.

Mitsubishi Galant, rok produkcji 1994, przebieg 218 tys. km, silnik benzynowy o pojemności 1.8 o mocy 116 koni mechanicznych oraz maksymalnym momencie obrotowym 154 Nm, osiągi 0-100 w 10 sekund, prędkość maksymalna 195 km/h, samochód zestrojony z manualną skrzynią biegów, średnie spalanie 8,5 l na każde 100 km, bagażnik o pojemności 450 litrów, cena: 2.600 zł.

Zakup kontrolowany - seria 21, odcinek 310
Zakup kontrolowany - seria 21, odcinek 310

Dzisiejszą niespodzianką Adama jest Mitsubishi Galant, auto zdecydowanie większe od reszty dzisiaj prezentowanych samochodów. Historia Galanta rozpoczęła się w roku 1969, nasz egzemplarz jest siódmą generacją tego modelu, w produkcji był w latach 1992-1996. Występował jako czterodrzwiowy sedan i pięciodrzwiowy liftback. Galant niestety nie doczekał się wersji rajdowej, ponieważ w produkcji były Lancery EVO, oferowane były jednak mocne wersje VR-4 niestety nie na europejski rynek. Ciekawostką jest to iż silnik 1.8 występował również w odmianie sześciocylindrowej w układzie V, natomiast w Europie dostępna była jedynie czterocylindrowa rzędówka. Samochód był produkowany w Japonii co jest jego dużą zaletą. Auto nie posiada składanej tylnej kanapy co możemy uznać jako wadę. Części do Mitsubishi będą nieco droższe od pozostałych prezentowanych samochodów oraz niestety trudniej dostępne.

Do usterek Galanta można zaliczyć wszechobecną rdze często dość zaawansowaną, słabe skrzynie automatyczne oraz niska trwałość tylnego zawieszenia.

podziel się:

Pozostałe wiadomości