Trzy propozycje Adama to kolejno: Jeep Grand Cherokee, BMW X5 i Infiniti FX50.
Jeep Grand Cherokee, silnik benzynowy 3.6, 286 KM, 347 Nm, skrzynia automatyczna, auto z 2013 r., o przebiegu 2 tys km, cena 140,5 tys zł, osiągi: 0-100 km/h: 8,3 s , prędkość maksymalna: 206 km/h, przeciętne zużycie paliwa: ok. 11 l benzyny na 100 km.
Najpopularniejszy z modeli w gamie Jeepa – Grand Cherokee to najbardziej terenowa z propozycji Adama. To jedna z najbardziej udanych generacji Grand Cherokee, która jest pierwszym autem po przejęciu koncernu Chrysler przez Fiata. Samochód charakteryzuje się widocznie lepszą jakością wykończenia wnętrza w stosunku do poprzednich generacji. Prezentowany egzemplarz pochodzi z importu z USA, ma za sobą małą usterkę blacharską ale jest naprawiony zgodnie ze sztuką. To jeden z najtańszych w utrzymaniu samochodów z tego segmentu, aczkolwiek z tym silnikiem dosyć paliwożerny.
Wyposażenie: klimatyzacja automatyczna, szyberdach, reflektory ksenonowe, światła przeciwmgłowe, bagażnik na dach, przyciemniane szyby,ABS, ASR, autoalarm, poduszki powietrzne, immobiliser, ESP, EDS, napęd 4x4, el. szyby i lusterka, nawigacja, centralny zamek, radio, wspomaganie kierownicy, komputer, tempomat, podgrzewane fotele, czujnik deszczu, kierownica wielofunkcyjna, czujnik parkowania, podgrzewana przednia szyba.
BMW X5 35i, silnik benzynowy 3.0, 306 KM, 400 Nm, skrzynia automatyczna, auto z 2013 r., o przebiegu 16 tys km, cena 139,9 tys zł, osiągi: 0-100 km/h: 6,8 s , prędkość maksymalna: >240 km/h, przeciętne zużycie paliwa: ok. 11 l benzyny na 100 km.
BMW X5 to druga z propozycji Adama Kornackiego, reprezentująca kontynent europejski pod względem pochodzenia marki, lecz podobnie jak Jeep produkowana na terenie USA. Auto pochodzi również z 2013 r. i jest to druga generacja kultowej X5 – typoszereg E70. Wbrew oznaczeniu wersji silnikowej auto posiada 3-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy, który po modernizacji występuje w najnowszej M3/M4. X5 jest samochodem dyktującym warunki konkurencji jeśli chodzi o własności jezdne. Za potężny minus należy jednak uznać bardzo wysokie koszty serwisowania auta.
Wyposażenie: klimatyzacja automatyczna, szyberdach, reflektory ksenonowe z adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów, światła przeciwmgłowe, bagażnik na dach, przyciemniane szyby, ABS, ASR, autoalarm, poduszki powietrzne, immobiliser, ESP, EDS, napęd 4x4, automatycznie przyciemniające lusterko, el. szyby i lusterka, nawigacja, centralny zamek, radio, wspomaganie kierownicy, komputer, tempomat, podgrzewane fotele, czujnik deszczu, kierownica wielofunkcyjna, czujnik parkowania, podgrzewana przednia szyba, wyświetlacz przezierny HUD.
Infiniti FX50, silnik benzynowy 5.0, 390 KM, 500 Nm, skrzynia automatyczna, auto z 2009 r., o przebiegu 75 tys km, cena 145,9 tys zł, osiągi: 0-100 km/h: 5,8 s , prędkość maksymalna: 250 km/h, przeciętne zużycie paliwa: ok. 14 l benzyny na 100 km.
Najstarsze dziś auto w zestawieniu to sześcioletnie Infiniti FX50 reprezentujące kontynent azjatycki, a dokładniej Japonię, gdzie jest produkowane. Infiniti to marka premium popularnego japońskiego producenta – Nissana, związanego kapitałowo z francuskim Renault. To najmocniejsza wersja silnikowa FX-a, dzięki potężnemu V8 oszałamiająca także odgłosem silnika. Piorunujące osiągi w połączeniu z napędem 4x4 (zbliżonym konstrukcyjnie do tego stosowanego w Nissanach GT-R) oraz luksusowym poziomem wykończenia wnętrza sprawiają, że to jedna z najciekawszych propozycji w segmencie. Auto o wysokim poziomie bezawaryjności oraz zauważalnie niższym koszcie serwisowania niż w przypadku BMW, jednak nieco wyższym niż w Jeepie. Z trzech propozycji Adama Infiniti to najmniej ekonomiczne auto – o w zasadzie nieograniczonym apetycie na paliwo.
Wyposażenie: klimatyzacja automatyczna, szyberdach, poduszki powietrzne, ABS, ASR, BA, ESP, napęd 4x4, centralny zamek, czujnik deszczu, czujnik zmierzchu, elektryczna regulacja foteli, elektryczne szyby i lusterka, wentylowane fotele, komputer pokładowy, regulowane zawieszenie, skórzana kierownica, skórzana tapicerka, tempo mat, wspomaganie kierownicy, czujnik cofania, składane lusterka, nawigacja, adaptacyjne reflektory Bi-ksenonowe, halogeny, radio, subwoofer.
Propozycja – niespodzianka Marcina Klimkowskiego to auto reprezentujące Europę – pochodzący ze Zjednoczonego Królestwa Range Rover Sport.
Range Rover Sport Supercharger, silnik benzynowy 5.0, 510 KM, 625 Nm, skrzynia automatyczna, auto z 2010 r., o przebiegu 93 tys km, cena 149,9 tys zł, osiągi: 0-100 km/h: 6,2 s , prędkość maksymalna: 225 km/h, przeciętne zużycie paliwa: ok. 15 l benzyny na 100 km.
Range Rover Sport to najcięższy i najmocniejszy z prezentowanych dziś pojazdów. Wyposażony w znany z Jaguara XKR silnik V8 doładowany kompresorem jako nowy kosztował w salonie przeszło 450 tys zł. Prezentowany Sport jest samochodem bezwypadkowym o potwierdzonym przebiegu i historii serwisowania. Samochód łączy konserwatywną stylizację z przepychem wnętrza. Pomimo ponad 2,6t masy własnej samochód znakomicie radzi sobie w terenie, dzięki zaawansowanemu układowi Terrain Reponse, który znakomicie dobiera ustawienia auta do warunków drogowych. Samochód ma za sobą potężną utratę wartości przez pierwsze lata od zakupu, to najlepszy moment aby stać się jego właścicielem. Zarówno koszty serwisowe, jak i paliwowe pozostają na bardzo wysokim poziomie.
Wyposażenie: klimatyzacja automatyczna, szyberdach, poduszki powietrzne, ABS, ASR, ESP, napęd 4x4 Terrain Response, centralny zamek, elektryczna regulacja foteli, elektryczne szyby i lusterka, podgrzewane fotele, komputer pokładowy, regulowane zawieszenie, skórzana kierownica, skórzana tapicerka, tempo mat, wspomaganie kierownicy, czujnik cofania, reflektory ksenonowe, halogeny, radio, hak.