Trzy propozycje Adama to kolejno Volkswagen Golf V Variant, Opel Astra III oraz Ford Focus 2 FL.
VW Golf Variant, silnik wysokoprężny 1.9, 105 KM, 250 Nm, skrzynia manualna, auto z 2007 r., o przebiegu 145 tys km, cena 23,5 tys zł, osiągi: 0-100 km/h: 11,3 s, prędkość maksymalna: 187 km/h, przeciętne zużycie paliwa: ok. 6 l oleju napędowego na 100 km.
Najpopularniejszy samochód w imporcie prywatnym to właśnie on – król klasy kompakt – Volkswagen Golf. Wyposażony w najlepszy pod kątem relacji osiągów do zużycia paliwa silnik 1.9 TDI 105 KM. Egzemplarz pochodzi z importu zza Odry. Piąta generacja Golfa odziedziczyła większość zalet poprzednika, oferując jednocześnie wyższy poziom dopracowania. Rozczarowuje klimat wnętrza – nienajlepszej jakości plastiki, mało czytelne i gustowne podświetlenie wskaźników. W pełni rekompensuje te nieznaczne minusy wzorową praktycznością i niskimi kosztami utrzymania. Dzięki spokrewnieniu z siostrzanymi modelami: Skoda Octavia, Audi A3, Seat Leon i Toledo, zaplecze części zamiennych jest imponujące. Golf to auto uniwersalne, jeśli tylko uda się znaleźć zadbany egzemplarz, będzie to prawdopodobnie udany zakup.
Wyposażenie: klimatyzacja, światła przeciwmgłowe, ABS, autoalarm, poduszki powietrzne, immobiliser, ESP, el. szyby i lusterka, centralny zamek, radio, wspomaganie kierownicy, komputer, relingi.
Opel Astra, silnik wysokoprężny 1.7, 110 KM, 260 Nm, skrzynia manualna, auto z 2011 r., o przebiegu 171 tys km, cena 21,5 tys zł, osiągi: 0-100 km/h: 11,7 s , prędkość maksymalna: 185 km/h, przeciętne zużycie paliwa: ok. 5,5 l oleju napędowego na 100 km.
Opel Astra to drugi najchętniej importowany do Polski samochód segmentu C (czwarty w ogóle). Prezentowany egzemplarz posiada pełną historię serwisową, jest samochodem poleasingowym, kupionym w polskim salonie, o niespotykanym stanie blacharskim. Trzecia generacja Astry to samochód niezwykle popularny, dzięki opinii samochodu rekordowo taniego w utrzymaniu. Co więcej, jest to auto zaskakująco przestronne, dzięki dużemu, jak na segment, rozstawowi osi. Minusem jest na pewno mało atrakcyjna stylizacja oraz niskiej jakości materiały użyte we wnętrzu. W tylnym zawieszeniu zastosowano belkę, tak więc ustępuje własnościami jezdnymi konkurentom z układem wielowahaczowym. Obiegowa opinia o niskim koszcie utrzymania znajduje potwierdzenie w faktach. Astra to samochód godny polecenia przede wszystkim ze względu na dużo większą podaż krajowych, zadbanych egzemplarzy, takich jak prezentowany w odcinku. To wybór rozsądkowy – ucieszy portfel właściciela.
Wyposażenie: klimatyzacja manualna, ABS, ASR, autoalarm, poduszki powietrzne, immobiliser, ESP, el. szyby i lusterka, centralny zamek, radio, wspomaganie kierownicy, komputer.
Ford Focus, silnik wysokoprężny 1.6, 90 KM, 230 Nm, skrzynia manualna, auto z 2009 r., o przebiegu 149 tys km, cena 19 tys zł, osiągi: 0-100 km/h: 10,9 s , prędkość maksymalna: 188 km/h, przeciętne zużycie paliwa: ok. 5 l oleju napędowego na 100 km.
Ford Focus drugiej generacji to samochód o najlepszych własnościach jezdnych spośród propozycji Adama Kornackiego. Prezentowany egzemplarz to wersja po liftingu. Jest to trzeci w kolejności najchętniej importowany kompakt. Samochód pochodzi z dużej floty i jest jednym z najbardziej zadbanych egzemplarzy, spośród kilkudziesięciu sztuk. To duża zaleta Focusów z drugiej ręki, nie jest łątwo znaleźć zadbany egzemplarz, ale w porównaniu z VW Golfem, trafiają się one kilkakrotnie częściej. Silnik diesla to udana konstrukcja, jest ekonomiczny i daje zarazem wystarczający poziom dynamiki dla przeciętnego użytkownika. Wielowahaczowe zawieszenie to najsilniejszy punkt konstrukcyjny auta – praktycznie zawsze daje poczucie pewności i sprawiając wrażenie przygotowania na dużo większe przeciążenia. Auto okazuje się też być znakomicie zaopatrzone w części zamienne. To znakomity wybór dla osób szukających ponadprzeciętnych właściwości jezdnych przy zachowaniu niskich kosztów eksploatacji.
Wyposażenie: ABS, EBD - elektroniczny rozdział sił hamowania, Elektrycznie sterowane szyby przednie, ESP - układ stabilizacji toru jazdy z kontrolą trakcji TCS i EBA, Felgi stalowe 16 z ogumieniem, Immobilizer, Klimatyzacja, Komputer pokładowy, Lusterka boczne ogrzewane, Lusterka boczne regulowane elektrycznie, Ogrzewana szyba tylna, Radio 6000CD, Szyba przednia ogrzewana, Wspomaganie układu kierowniczego.
Propozycją – niespodzianką Marcina Klimkowskiego jest przyspieszający strumień benzyny w żyłach Seat Leon Top Sport.
Seat Leon, silnik benzynowy 1.8, 180 KM, 235 Nm, skrzynia manualna, auto z 2004 r., o przebiegu 190 tys km, cena 19,8 tys zł, osiągi: 0-100 km/h: 7,7 s , prędkość maksymalna: 229 km/h, przeciętne zużycie paliwa: ok. 11 l benzyny na 100 km.
Seat Leon Top Sport to szalona propozycja Marcina. Jest to samochód oparty technologicznie na poprzedniej generacji Golfa – IV, a co za tym idzie, także mniej nowoczesnym. Rekompensuje to ponadprzeciętnie dobrymi osiągami, dzięki legendarnemu silnikowi grupy VW – 1,8 T, tutaj w wersji 180 KM. To zupełnie inne auto pod kątem doznań z jazdy. Bardziej sportowe, prowokujące do szybszej jazdy i oferujące nieporównywalnie wyższy komfort dynamiczny. Samochód w zamyśle konstruktorów był sportowym odpowiednikiem VW Golfa, aczkolwiek zastosowano w nim umiejętnie dobrane części z siostrzanych modeli. Główną zaletą auta jest jego dynamika. Silnik w razie potrzeby nadaje się do montażu typowej instalacji sekwencyjnej LPG. Prezentowany egzemplarz jest wyposażony w dodatkowy sportowy układ wydechowy, pochodzi z Niemiec i przeszedł odświeżenie powłoki lakierniczej. Pomimo, że to najstarsze z prezentowanych samochodów, jego stan techniczny oraz bogate wyposażenie sprawiają, że jest zdecydowanie godne rozważenia.
Wyposażenie: alufelgi, światła przeciwmgłowe, ABS, poduszki powietrzne, autoalarm, immobiliser, ESP, ASR, klimatyzacja, centralny zamek, komputer, el. lusterka i szyby, tapicerka skórzana, wspomaganie kierownicy, radio / cd, czujnik deszczu, tempomat.