Propozycje Adama to: Audi TT, Mercedes CLK i Saab 9-3 Cabrio.
Audi TT - pojemność silnika 1.8 Turbo, 180 KM, auto z 2000 roku, przebieg 122 tys. km, cena 24.700 zł, prędkość 0 - 100 – 8,1 sek., prędkość maksymalna 222 km/h, średnie spalanie: 8,1 l / 100km. Wszystko zaczęło się dwie dekady temu od modelu Avus. Supersportowy samochód nie doczekał się niestety produkcji, ale jego kosmiczną jak na owe czasy stylistykę zaklęto w nadwoziu małego sportowego coupe, zbudowanego na bazie audi A3. Model TT od razu okazał się hitem, a dzięki prostej konstrukcji - mechanicznie bliźniaczej chociażby ze Skodą Octavią czy Golfem - nadal jest ciekawą ofertą. Samochód zadebiutował w 1998 roku. Produkcję drugiej generacji rozpoczęto w 2006 roku.
Dzięki bliskiemu pokrewieństwu z innymi samochodami grupy Volkswagena, serwis nie jest drogi, a dostępność części zamiennych jest więcej niż zadowalająca. Jedynym problemem mogą być części karoserii, szyby i uszczelki. Ponieważ auto nigdy nie było szczególnie popularne, może się okazać, że części dostępne będą jedynie w ASO. Najczęstsze usterki: parujące reflektory, szybkie zużycie zawieszenia, awarie turbosprężarek.
Wybrany przez Adama model posiada: lampy ksenonowe ze spryskiwaczami, ręcznie szytą skórzaną tapicerkę i skórzaną kierownicę, radio audi concert z systemem audio bose (8 głośników) i zmieniarką na 6 CD, ABS, ESP, wspomaganie kierownicy, centralny zamek, autoalarm, aluminiowe nakładki na pedały oraz inne dodatki we wnętrzu z aluminium, elektrycznie otwierany dach, elektrycznie wysuwany windshot, elektryczne szyby i lusterka, podgrzewaną tylną szybę, podgrzewane fotele, kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach, komputer pokładowy, klimatyzację, 19 calowe felgi niemieckiej firmy Dotz.
Mercedes CLK - pojemność silnika 2.3 z kompresorem, 193 KM, auto z 1998 roku, przebieg 142 tys. km, cena 24.500 zł, prędkość 0 - 100 – 8,4 sek., prędkość maksymalna 234 km/h, średnie spalanie 9,8 l/100 km. Mercedes CLK to fuzja klasy C i E. Jest dynamika, jest prestiż, jest elegancja i jest... korozja. Niestety prezentowane auto pochodzi z okresu, kiedy Niemcy trochę za dużo oszczędzali przy produkcji samochodów. CLK pierwszej generacji produkowane było w latach 1998 - 2003. Auto było bardzo popularne, łącznie wyprodukowano ponad 115 tysięcy egzemplarzy, co jak na europejski kabriolet jest wynikiem więcej niż doskonałym. Produkcją zajmowały się zakłady Karmann, specjalizujące się w produkcji kabrioletów. Dużą zaletą jest zastosowanie kompresora, który jest bezawaryjny i zapewnia niezłe osiągi przy rozsądnym spalaniu.
Duże pokrewieństwo z klasą C zapewnia dobry dostęp do części zamiennych ale też skutkuje dużą awaryjnością. Najczęstsze usterki: wycieki z silnika i skrzyni biegów, korozja nadwozia, awarie układu kierowniczego (drążki i przekładnia).
Wybrany przez Adama egzemplarz ma: automatyczną skrzynię, xenony, skórzaną tapicerkę, podgrzewane fotele sterowane elektrycznie z pamięcią, automatyczną klimatyzację, kontrolę trakcji, koła 19" z nowymi oponami Dunlop, radio z DVD/MP3 JVC z monitorem 7" i zestawem bluetooth.
Saab 9-3 Cabrio - pojemność silnika 2.0, 209 KM, auto z 2001 roku, przebieg 186 tys. km, cena 21.500 zł, prędkość 0 - 100 – 8,5 sek., prędkość maksymalna 215 km/h, średnie spalanie 8,9 l/100 km. Model 9-3 zadebiutował w ofercie Saaba w 1998 roku jako 900-tka... ze zmienioną nazwą. Podobnie jest z naszym egzemplarzem. To nadal stary dobry Saab 900. Samochód w dużym stopniu spokrewniony jest z Oplem Vectrą, z którym dzieli płytę podłogową. Dopiero w kolejnych rocznikach w Saabach montowano również silniki Opla. Tutaj pod maską pracuje jeszcze szwedzka myśl techniczna. Wybrany przez Adama egzemplarz został poddany tuningowi w firmie Hirsch Performance, co w żaden sposób nie wpływa negatywnie na jego trwałość. Silnik jest podatny na modyfikacje, a 205 koni oferowane było seryjnie w najdroższej wersji.
Starsze Saaby, podobnie jak Volvo, nie są szczególnie drogimi czy wyszukanymi samochodami, mimo to są bardzo cenione, a kierowcy, którzy nimi jeżdżą, uważani są za oryginalnych. Najczęstsze usterki: awarie turbosprężarki, usterki kasety zapłonowej, niska trwałość przednich wahaczy, należy często wymieniać łańcuch rozrządu.
Wyposażenie tego egzemplarza to: skórzana tapicerka, fotele elektrycznie regulowane i podgrzewane, klimatronik, CD, tempomat.
Julek wybrał dla naszego gościa Renault Megane CC - pojemność silnika 2.0 Turbo, 165 KM, auto z 2006 roku, przebieg 67 tys. km, cena 31.900 zł, prędkość 0 - 100 – 8,3 sek., prędkość maksymalna 220 km/h, średnie spalanie 7,7 l/100 km. Renault Megane CC to auto, o którym zwykło się mawiać “dwa w jednym”. Dzięki sztywnemu, składanemu dachowi w ciągu kilkudziesięciu sekund z kabrio robi się szczelne coupe, więc jazda nawet w największych śniegach nie stanowi problemu. Megane CC oferowane było w latach 2004 - 2008. Atutem tego modelu są tanie części, ponieważ mechanicznie auto nie różni się niczym od swoich pospolitych braci.
Kolejna zaleta to duży wybór silników, również diesli, więc każdy znajdzie coś dla siebie.
Jedyne, na co należy zwrócić uwagę podczas zakupu to elementy składanego dachu. Luzy można wyeliminować, ale wycieki z mechanizmu czy awarie czujników mogą okazać się poważnym i kosztownym problemem. Najczęstsze usterki: awarie cewki zapłonowej i rozrusznika, usterki przekładni kierowniczej, duże problemy z elektryką, często psujące się sprzęgła.
Wyposażenie: alufelgi, szyberdach, światła przeciwmgłowe, ABS, poduszki powietrzne, immobiliser, ESP, elektryczne szyby i lusterka, klimatyzacja, tapicerka skórzana, centralny zamek, radio, wspomaganie kierownicy, komputer, czujnik deszczu.