Adam zaproponował trzy samochody terenowe: Toyotę Land Cruiser, Nissana Patrola oraz Mitsubishi Pajero.
Toyota Land Cruiser J95, 3.0 diesel 125 KM, skrzynia automatyczna, auto z 2000 r. o przebiegu 314 tys. km, cena 35.900 zł, osiągi: 0-100 km/h: 14 s, prędkość maksymalna: 160 km/h, przeciętne zużycie paliwa: 11 l ON na 100 km.
Toyota Land Cruiser to auto o renomie niezawodnego i poddającego żadnym warunkom terenowym. Cenione tym bardziej, im większym wyzwaniom poddawane. Prezentowany egzemplarz to wersja z długim nadwoziem, napędzany klasycznym turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym z wtryskiem pośrednim. Toyota pochodzi z ostatniego rocznika, gdy montowano te udane silniki. Auto zadbane, pochodzi z polskiego salonu, z udokumentowanym przebiegiem, serwisowane w ASO, bezwypadkowe, sprzedawane przez oficjalną sieć sprzedaży aut używanych Toyoty. Taki egzemplarz jest bardzo poszukiwany na rynku wtórnym, zarówno przez fanów marki, jak i zagranicznych handlarzy eksportujących Toyoty w egzotycznych kierunkach.
Wyposażenie: klimatyzacja, ABS, elektrycznie odsuwany dach, ogrzewanie przednich i tylnych foteli, elektryczne szyby i lusterka, centralny zamek, wspomaganie kierownicy, radio, rozbudowany komputer, światła przeciwmgielne, blokada mechanizmu różnicowego.
Najczęstsze usterki: wycieki z przekładni kierowniczej, postępująca korozja nadwozia, awarie silnika włączającego blokadę tylnego dyferencjału.
Mitsubishi Pajero, 3.2 diesel 165 KM, skrzynia automatyczna, auto z 2000 r. o przebiegu 180 tys. km, cena 28,9 tys zł, osiągi: 0-100 km/h: 13,2 s, prędkość maksymalna: 170 km/h, przeciętne zużycie paliwa 10,3 l ON na 100 km.
Pajero to propozycja najbardziej cywilna, aczkolwiek również dzielnie radzi sobie w terenie, jak przystało na rekordzistę rajdu Dakar. Auto wyposażono w najlepszy z dostępnych silników, bardziej oszczędny od benzynowego 3.5 w układzie V6 z bezpośrednim wtryskiem, a zarazem mocniejszy i mniej awaryjny od 115-konnego 2,5- litrowego diesla. Samochód pochodzi z polskiego salonu, od drugiego właściciela, posiada potwierdzoną historię serwisowania. To dosyć bogato wyposażone auto, wrażenie robi wykończone czarną skórą wnętrze. Pajero wyposażono w napęd 4x4 ze skrzynią rozdzielczą, reduktor, blokadę dyferencjału oraz powiększony w stosunku do poprzedniej generacji skok zawieszenia. Od strony konstrukcyjnej - samochód posiada nadwozie samonośne. Dodatkowo zamontowane orurowanie z rur chromowanych, z przodu oraz po bokach pojazdu wzdłuż progów. To jedyne z prezentowanych aut posiadających trzeci rząd siedzeń, dzięki czemu rosną walory praktyczne pojazdu.
Wyposażenie: klimatyzacja, ABS, orurowanie nadwozia, trzeci rząd siedzeń, ogrzewanie przednich foteli, elektryczne szyby i lusterka, centralny zamek, wspomaganie kierownicy, radio, rozbudowany komputer, światła przeciwmgielne, blokada mechanizmu różnicowego, hak holowniczy.
Najczęstsze usterki: awarie pomp wtryskowych, postępująca korozja podwozia.
Nissan Patrol, 2.8 diesel 130KM, skrzynia manualna, auto z 2009 r. o przebiegu 127 tys. km, cena 29 tys. zł, osiągi: 0-100 km/h: 17,5 s, prędkość maksymalna: 155 km/h, przeciętne zużycie paliwa: 11,2 l ON na 100 km.
Nissan Patrol GR Y61 to trzecia z propozycji Adama i zarazem najbardziej bezkompromisowa. Prezentowany samochód jest już profesjonalnie przygotowany do offroadu, dzięki specjalnie podniesionemu zawieszeniu, oponom terenowym oraz reflektorom dachowym. Patrol to auto bardzo sprawne w terenie już seryjnie, szczególnie w wersji z krótkim nadwoziem, takim jak prezentowane. Wersja długa jest równie poszukiwana, lecz ze względu na potężne wymiary (ponad 5 m długości i przeszło 0,5m dłuższy rozstaw osi niż w krótkim nadwoziu) mniej sprawna w terenie. Ręczna skrzynia biegów pozwala na bardziej precyzyjną kontrolę nad autem, w stosunku do prezentowanych konkurentów. Nissany bardzo dobrze znoszą modyfikacje, baza offroadowych części nie zawodzi.
Wyposażenie: klimatyzacja, ABS, lift nadwozia, ogrzewanie przednich foteli, elektryczne szyby i lusterka, centralny zamek, wspomaganie kierownicy, radio, dodatkowe światła przeciwmgielne, blokada mechanizmu różnicowego, hak holowniczy.
Najczęstsze usterki: awarie skrzyni biegów, przegrzewające się głowice, postępująca korozja podwozia.
Marcin Klimkowski podsunął zaś propozycję, która w jego ocenie dystansuje japońską konkurencję – amerykańskiego Jeepa Wranglera.
Jeep Wrangler, 2.5 benzyna 121 KM, skrzynia manualna, auto z 1997 r. o przebiegu 143 tys km, cena 39.000 zł, osiągi: przyśpieszenie 0-100 km/h: 14,8, prędkość maksymalna: 140 km/h, przeciętne zużycie paliwa: około 11,8 l na 100 km.
Następca legendarnego Willysa to samochód stworzony do jazdy w terenie. Prezentowany egzemplarz został poddany kompleksowej renowacji w specjalistycznym serwisie oraz przeróbkom, które nadały mu prawdziwie offroadowego charakteru. Zamontowano m.in. wyciągarkę, orurowanie, reduktor, opony terenowe. Samochód pochodzi z polskiego salonu, sprzedaje go drugi właściciel, pierwszym był jeden z dyrektorów Jeep Polska, co dodatkowo dodaje wartości przy ew. odsprzedaży. Kompleksowa renowacja miała na celu odświeżenie nadwozia, zmieniono kolor lakieru. Samochód posiada 2,5-litrowy silnik, który sprawia, że auto cierpi na pewny niedostatek mocy. Nowością w porównaniu do poprzednich generacji jest zastosowanie sprężyn śrubowych w miejsce resorów, pochodziły one z Grand Cherokee, co nieco poprawiło jazdę na asfalcie. Wrangler to jednak samochód stworzony pod kątem jazdy po bezdrożach i tam zdecydowanie najlepiej się sprawdza. Podczas jazdy napęd przekazywany jest na tył, przód dołącza się ręcznie, ale tylko na postoju i tylko poza asfaltem. To jedyne z prezentowanych aut o otwartym nadwoziu, wszystkie Wranglery tej generacji produkowano otwarte, z dachami soft lub hard.
Wyposażenie: klimatyzacja, lift nadwozia, ogrzewanie przednich foteli, ABS, komputer, wyciągarka , wspomaganie kierownicy, radio, dodatkowe światła przeciwmgielne, blokada mechanizmu różnicowego.
Najczęstsze usterki: awarie skrzyni biegów, przegrzewające się głowice, postępująca korozja podwozia.