Propozycje dla Joanny: terenówka do 20 tysięcy

Zakup kontrolowany - seria 23, odcinek 328
Zakup kontrolowany - seria 23, odcinek 328
Joanna zaczyna przygodę z offroadem - potrzebuję taniej w eksploatacji terenówki kosztującej nie więcej niż 20 tysięcy złotych. Nasza bohaterka lubi prostotę, a automatyczna skrzynia biegów to dla niej czarna magia, dlatego propozycje Adama Kornackiego to samochody proste w obsłudze, bez wszechobecnych udziwnień. Małym marzeniem Asi jest wzięcie udziału w Rajdzie Dakar - poszukiwane auto jest potrzebne do nauki jazdy w terenie, weekendowych zabaw, odkrywania i czerpania przyjemności z kolejnego wyzwania.
Zakup kontrolowany - seria 23, odcinek 328
Zakup kontrolowany - seria 23, odcinek 328

Łada Niva / 4x4rok produkcji: 2009; przebieg: 85 000 km; silnik: 1.7; moc: 82 KM; rodzaj paliwa: benzyna+LPG; skrzynia biegów: manual; maksymalny moment obrotowy: 131 Nm przy 3200 obr/min; średnie spalanie: 10,6 l / 100 km; pojemność bagażnika: 270 l; cena wyjściowa: 16 200 złotychSamochód terenowy produkowany od 40 lat w Togliatti wpierw w Związku Radzieckim, a obecnie w Rosji przez firmę AvtoVAZ pod marką Łada. W 1993 roku model przeszedł face lifting. Zmodernizowano tylną część nadwozia. Wprowadzono także nową jednostkę napędową o pojemności 1700 cm3 i z pojedynczym wtryskiem paliwa sterowanym przez komputer marki Bosch znanym dobrze z samochodów produkcji koncernu GM. Od 2006 roku model ten produkowany jest pod nazwą Łada 4x4. Zmiana ta nastąpiła, gdyż koncern General Motors (współproducent modelu Chevrolet Niva) stał się właścicielem praw do nazwy "Niva".Nabywca Łady musi zdawać sobie sprawę, że to nie jest współczesne auto. Ten samochód ma inne zalety, kompaktowe wymiary ułatwiają wjazd w miejsca niedostępne dla większych terenówek, a prawdziwy-stały napęd 4x4 zapewnia bardzo dobre właściwości jezdne. Korozja to drugie imię Nivy, samochód już był zardzewiały zjeżdżając z taśmy produkcyjnej, trzeba się od razu za to zabrać po zakupie auta.

Suzuki Samurairok produkcji: 1992; przebieg: do weryfikacji; silnik: 1.3; moc: 60 KM; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: manual; maksymalny moment obrotowy: 96 Nm przy 5700 obr/min; średnie spalanie: 8,4 l / 100 km; pojemność bagażnika: 265 l; cena wyjściowa: 20 000 złotychNiepozornie wyglądający Suzuki Samurai jest w rzeczywistości jedną z najlepszych terenówek świata, nie ma sobie równych w trudnym i jednocześnie ciasnym terenie. Samurai jest samochodem bardzo surowym, choć kiedyś był postrzegany jako rekreacyjny. Suzuki, by zaistnieć w segmencie 4x4, wybrało dobrą drogę – kupiło gotowy produkt, który wypuściło pod własną marką. Najbardziej charakterystyczna cecha auta to małe gabaryty. Dzięki temu łatwo się manewruje zarówno w mieście, jak i na bezdrożach. Kompaktowe wymiary zapewniają też bardzo niską masę własną. Gdzie indziej znajdziemy prawdziwą terenówkę ze sztywnymi mostami, ramą itp. ważącą około tony. Zmian w trakcie produkcji było dużo, a ewolucja auta postępowała powoli. Samurai technicznie zmierzał w kierunku tego, co z niego wyrosło, czyli Suzuki Jimmy. Do tego stopnia, że ostatni Samurai i pierwsze Jimmy to teoretycznie prawie dwa takie same samochody.

Zakup kontrolowany - seria 23, odcinek 328
Zakup kontrolowany - seria 23, odcinek 328

Toyota Land Cruiser Irok produkcji: 1987; przebieg: do weryfikacji; silnik: 2.4; moc: 110 KM; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: manual; maksymalny moment obrotowy: 112 Nm przy 3000 obr/min; średnie spalanie: 5,8 l / 100 km; pojemność bagażnika: 270 l; cena wyjściowa: 12 700 złotych

Zakup kontrolowany - seria 23, odcinek 328
Zakup kontrolowany - seria 23, odcinek 328

Model 70 zadebiutował w 1984 r., zastępując obecną na rynku przez wiele lat serię 40. Samochód ten zaliczał się do mniejszych i tańszych modeli terenowych Toyoty, ale mimo takich założeń był prawdziwym, wytrzymałym Land Cruiserem. Seria 70 jest obecna dosłownie na całym globie – od Afryki po Australię. Jej prosta budowa skutkuje łatwością napraw i stosunkowo wysoką bezawaryjnością. Nadwozie oparto na sztywnej ramie, w zależności od roku produkcji i wersji (Heavy Duty – mocniejsze, Light Duty – bardziej komfortowe). Od początku produkcji do chwili obecnej stawiano na prostotę i funkcjonalność nadwozia. Wszystkie elementy zostały podporządkowane tym założeniom. Terenówki starzeją się znacznie wolniej, więc ponad 20-letnie Land Cruisery J70 z powodzeniem nadają się jeszcze nawet do codziennej eksploatacji.

Range Rover Classicrok produkcji: 1990; przebieg: 170 000 km; silnik: 3.9; moc: 180 KM; rodzaj paliwa: benzyna; skrzynia biegów: automat; maksymalny moment obrotowy: 182 Nm przy 3100 obr/min; średnie spalanie: 5,8 l / 100 km; pojemność bagażnika: 1020 l; cena wyjściowa: 15 900 złotychRange Rover jest produkowany od 1970 roku i jest uznawany za protoplastę obecnych luksusowych SUV-ów. Nazwę Range Rover wymyślił firmowy stylista, Tony Poole. Rozważano też m.in. Panthera i Leoparda. Ojcem Range Rovera był Charles Spencer King - To on po raz pierwszy narysował auto, które miało tak spory kąt natarcia, przeszkloną i wygodną kabinę, napęd na cztery koła z podziałem na obie osie oraz silnik V8 pod maską. Pierwsze prototypy miały napis Velar, co oznaczało Vee Eight Land Rover, czyli Land Rover z silnikiem V8. Silnik ten, to konstrukcja, którą Rover odkupił od firmy Buick. Model pięciodrzwiowy pojawił się w 1981 roku. W trzy lata później Range Rover przeszedł pierwszy poważny lifting, zarówno nadwozia, jak i wnętrza. Wraz z pojawieniem się drugiej generacji zakończono produkcję modelu pięciodrzwiowego a model trzydrzwiowy pod nazwą Range Rover Classic schodził z taśm montażowych do lutego 1996 roku.

Zakup kontrolowany - seria 23, odcinek 328
Zakup kontrolowany - seria 23, odcinek 328
podziel się:

Pozostałe wiadomości