Adam zaproponował trzy mocne samochody: BMW 335ix, Audi A6 i Jaguara XF.
BMW 335 ix - pojemność silnika 3.0 benzyna, 306 KM, auto z 2004 roku, przebieg 7 tys. km, cena 139.700 zł, prędkość 0 - 100 – 5,3 s., prędkość maksymalna 250 km/h, średnie spalanie: 8,2 l benzyny na 100 km.
BMW serii 3 najnowszej generacji w bardzo atrakcyjnej cenie… to możliwe, ale przede wszystkim, gdy auto pochodzi z USA. Nasz egzemplarz miał niewielką naprawę blacharską, ale poza tym jest w idealnym stanie. Cena dużo niższa niż w salonie, a auto prawie nowe. F30 ma najmocniejszy ze standardowych silników w gamie, napęd na cztery koła oraz kilka dość drogich w zakupie pakietów.
Najczęstsze usterki: silnik z bezpośrednim wtryskiem miał problemy z wtryskiwaczami (dość krótka żywotność) i z cewkami zapłonowym, niedomagania układu kierowniczego (drgania kierownicy), awarie elektryki pokładowej.
Wyposażenie: tapicerka skórzana, M pakiet, podgrzewanie kierownicy, wskaźn. ciśnienia pow. w oponach, alarm, elektryczny dach, pełna elektryka, podgrzewana kierownica, podgrzewane przednie fotele i tylna kanapa, ksenony, adaptacyjne doświetlanie zakrętów, automatyczna klimatyzacja, nawigacja, head-up.
Audi A6, pojemność silnika 2.8 benzyna, 204 KM, 2011 r., przebieg 43 tys. km, cena 148.900 zł, prędkość 0 - 100 – 8,1 s., prędkość maksymalna 240 km/h, średnie spalanie: 8,0 l benzyny na 100 km.
Najnowsza generacja Audi A6 to pojazd, do którego trudno się przyczepić. Niemiecka precyzja osiągnęła w nim niespotykany dotąd poziom. Jedyne co może się nie spodobać naszemu bohaterowi, to fakt, że nasz egzemplarz to podstawowa wersja silnikowa. W Audi A6 benzynowa podstawa oznacza 204 wolnossące konie mechaniczne.
Najczęstsze usterki: elektronika sterująca skrzyniami biegów, problemy z systemem start & go, zużycie oleju w silnikach wysokoprężnych
Jaguar XF - pojemność silnika 3.0 benzyna, 238 KM, auto z 2011 roku, przebieg 24 tys. km, cena 134.500 zł, prędkość 0 - 100 8,3 s., prędkość maksymalna 237 km/h, średnie spalanie: około 10,5 l benzyny/100 km.
Jaguar XF to zdecydowanie nieoczywisty wybór dla kogoś kto lubi niemieckie limuzyny. Dlaczego pokazaliśmy go naszemu bohaterowi? Bo napisał w zgłoszeniu do programu, że chce abyśmy go czymś zaskoczyli. Jak mruczy ten kot? Całkiem przyzwoicie, ma w końcu sześciocylindrowy silnik o mocy prawie 240 KM. Do tego, które auto tej klasy ma obszytą skórą deskę rozdzielczą?
Najczęstsze usterki: po większych przebiegach awarie automatycznej skrzyni biegów, niedoróbki wykończenia wnętrza, problemy z elektroniką
Wyposażenie: kolumna kierownicy, elektrycznie regulowana, EDC, kurtyny boczne, EBD, ABS, EBA, domykanie drzwi, CBC, 7-calowy dotykowy wyświetlacz, tempomat, automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, drewniane wykończenie deski rozdzielczej, skórzana tapicerka, elektrycznie regulowane fotele z pamięcią, reflektory biksenonowe, kamera cofania, 18-calowe felgi aluminiowe, nawigacja z twardym dyskiem, podgrzewane przednie fotele.
Maserati Quattroporte - pojemność silnika 4.0 benzyna, 400 KM, auto z 2006 roku, przebieg 120 tys. km, cena 95.900 zł, prędkość maksymalna 270 km/h, średnie spalanie: 14,7 l benzyny na 100 km.
Tym razem bardzo się staraliśmy, aby nie pourywać drzwi w Maserati. Czy się udało – zobaczcie sami. Jednak nawet jeśli nie interesują Was tego typu kwestie, zawsze warto zobaczyć jak porusza się duża limuzyna, napędzana motorem z Ferrari. Wrażenia są niezapomniane.
Najczęstsze usterki: skrzynia biegów automatyczna, elektronika, słabe wykończenie wnętrza
Wyposażenie: skórzana tapicerka, automatyczna sekwencyjna skrzynia biegów , telefon, nawigacja, elektrycznie sterowane przednie fotele i tylne, elektrycznie sterowana rolety, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, poduszki powietrzne, parktronic, tempomat, reflektory ksenonowe, alufelgi, immobilizer, komputer pokładowy, system kontroli trakcji, podgrzewane fotele.