Propozycje dla Jakuba: oszczędny automat do 50 tysięcy

Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 298
Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 298
Przestronny, rodzinny, z automatyczną skrzynią biegów oraz nawigacją - taki ma być nowy samochód 33-letniego Jakuba z Wrześni. Bohater jeździ do pracy oddalonej o 120 kilometrów, dlatego ważny dla niego będzie oszczędny silnik Diesla lub instalacja gazowa - Adam Kornacki i Krzysztof Róg zaprezentują mu cztery auta kosztujące do 50 tysięcy złotych.

Do programu Jakub zgłosił trzy propozycje, są to: Mercedes C220 CDI, Audi A4 oraz BMW 318D

Mercedes C220, silnik Diesla 2.1, 170 KM, 400 NM, automatyczna skrzynia biegów, samochód z 2008 roku, 142 tys. km. przebiegu, cena: 46 tys. zł, średnie spalanie ok. 6l ON na 100km, bagażnik 475 litrów, osiągi 0-100 km/h: 8,5s., prędkość maksymalna: 229 km/h.

Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 298
Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 298

Pierwszą propozycją Jakuba jest Mercedes C220. Jest to auto trzeciej generacji, w którym zastosowano nową płytę podłogową. Dzięki zwiększonemu rozstawowi osi samochód zyskał na przyczepności. Zmiany są zauważalne również na zewnątrz. Stylistyka W204 może się podobać, karoseria nabrała masywności, przeważają w niej proste linie. Auto było produkowane w trzech rodzajach nadwozia: sedan, kombi i coupe. Występowało w trzech wersjach wyposażenia: podstawowej Classic, klasycznej eleganckiej oraz najbardziej ekskluzywnej Avantgarde (wyróżnia się dużym znaczkiem Mercedesa zamontowanym na środku grilla). W 2011 roku samochód przeszedł face lifting. Maska została wykonana z aluminium, odświeżono zderzaki i reflektory. W porównaniu do poprzednika W203, w Mercedesie trzeciej generacji nie występuje problem korozji. Nie brakuje również elektronicznych innowacji, dzięki którym możemy sprawdzić rzeczywisty przebieg samochodu w sterownikach. Auto zostało wyposażone w m.in.: automatyczna klimatyzację, ksenony, ESP, zestaw głośnomówiący, czujnik deszczu, skórzaną tapicerkę, servo, elektryczne szyby, bluetooth, elektryczne fotele, ABS, wielofunkcyjną kierownicę, ASR oraz drewniane wykończenie deski rozdzielczej. Ponadto układ kierowniczy posiada teraz elektryczno-hydrauliczną budowę, dzięki czemu siła wspomagania jest zmienna i zależna od stylu jazdy i prędkości. W silnikach diesla dzięki zastosowaniu wtryskiwaczy piezoelektrycznych Boscha nie ma problemów z układem wtryskowym. Do najczęstszych usterek należą: awarie sterownika turbiny i konwertera 5-biegowych skrzyń automatycznych, uszkodzenia zaworu ogrzewania, wycieki paliwa w dieslach w okolicach rury wydechowej oraz występujące w niektórych egzemplarzach pęknięcia tylnych sprężyn.

Audi A4, silnik Diesla 2.0, 170 KM, 350 NM, automatyczna skrzynia biegów, samochód z 2009 roku, 177 tys. km. przebiegu, cena: 52.900 tys. zł, średnie spalanie 5,3l ON na 100 km., bagażnik 490 litrów, osiągi 0-100 km/h: 8,3s., prędkość maksymalna: 230km/h.

Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 298
Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 298

B8 to już czwarta generacja popularnego modelu Audi A4. Sedan do produkcji wszedł w 2007 roku, kombi w 2008. Auto występuje z dwoma rodzajami napędu, przednim oraz 4x4. Do wyboru mamy dwie wersje skrzyni biegów, automatyczną oraz sześciostopniową manualną. A4 B8 został zbudowany na zupełnie nowej modułowej płycie podłogowej przeznaczonej dla modeli, w których silnik montowany jest wzdłuż. Auto w 2011 roku przeszło drobny face lifting. Z zewnątrz najnowsze Audi niewiele różni się od poprzednika. Klasyczny, spokojny wygląd auta wciąż może się podobać. Środek samochodu prezentuje się bardzo dobrze. Zarówno jakość materiałów wykończeniowych jak i foteli jest na najwyższym poziomie. Największym plusem jest przestronne wnętrze i ogromny bagażnik o pojemności 490 litrów. Samochód wyposażono w m.in.: nawigację MMI, automatyczna skrzynia biegów, podgrzewane fotele, wielofunkcyjną kierownicę, elektryczne szyby i lusterka, automatyczna dwustrefową klimatyzację, ABS, komputer pokładowy, poduszki powietrzne, immobillizer, ESP, alufelgi i światła przeciwmgłowe. Audi A4 B8 to samochód drogi w eksploatacji. Na ratunek mogą przyjść zamienniki, których na rynku nie brakuje, a które w sposób znaczący obniżą koszty użytkowania naszego samochodu. Do najczęstszych usterek występujących w tym modelu należy zaliczyć przede wszystkim: uszkodzenia aluminiowej miski olejowej, częste zużycia pompy wysokiego ciśnienia, awarie automatycznych skrzyń Multitronic, uszkodzenia napędu pompy oleju oraz awarie dwumasowego koła zamachowego.

BMW 318d, silnik Diesla 2.0, 143 KM, 320 NM, manualna skrzynia biegów, samochód z 2011 roku, 162 tys. km. przebiegu, cena: 48.800 tys. zł., średnie spalanie 4,5 l ON na 100 km., bagażnik 460 litrów, osiągi 0-100 km/h: ok. 9s., prędkość maksymalna: 210 km/h.

Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 298
Zakup kontrolowany - seria 20, odcinek 298

BMW 318d to przedstawiciel piątej generacji, najpopularniejszego modelu niemieckiego koncernu. E90 produkowane było od 2005 do 2012 roku. Występuje w czterech wersjach nadwozia: sedan, kombi, coupe oraz cabrio. W 2006 roku BMW piątej generacji zajęło pierwsze miejsce w konkursie na Światowy Samochód Roku. W serii 3 po raz pierwszy zastosowano system iDrive połączony z GPS’em. W 2009 roku auto przeszło face lifting. Odświeżono reflektory z przodu i z tyłu, zderzaki, maskę, klapę bagażnika, oraz zwiększono moc jednostek napędowych. Do wyboru mamy całą masę silników, dziewiętnaście jednostek benzynowych oraz czternaście wysokoprężnych. Agresywna sylwetka, mocne motory napędowe, twarde sportowe zawieszenie zapewniają prawdziwą przyjemność z jazdy. Największym minusem E90 jest relatywnie duża utrata wartości. 3-letnie samochody kosztują mniej więcej połowę ceny salonowej. 318d wyposażono w m.in.: ABS, ESP, regulacje wysokości fotela, wielofunkcyjną kierownicę, elektryczne szyby i lusterka, czujniki parkowania i deszczu, komputer pokładowy, regulowaną kierownicę, felgi aluminiowe, wspomaganie kierownicy i ksenonowe reflektory. Warto zwrócić uwagę na aluminiowe zawieszenie, które doskonale pracuje, dobrze tłumiąc nierówności polskich dróg. Do najczęstszych usterek należą: poluzowane przesłony w kolektorze, uszkodzenia wtryskiwaczy, szybkie zużycie napinacza łańcucha rozrządu i prowadnic, ścinanie zębatki łańcucha rozrządu. W modelu tym zastosowano przycisk START/STOP, który zastąpił tradycyjny kluczyk.

Adam Kornacki przygotował niespodziankę dla Jakuba, którą okazał się: Mitsubishi Outlander.

Mitsubishi Outlander, silnik Diesla 2.2, 176 KM, 380 NM, manualna skrzynia biegów, samochód z 2011 roku, 176 tys. km. przebiegu, cena: 49.900 tys. zł., średnie spalanie 6,5l ON na 100 km, bagażnik 540 litrów, osiągi 0-100 km/h: ok 10s., prędkość maksymalna: 200 km/h.

Mitsubishi Outlander to samochód produkowany od 2006 do 2013 roku. Zbudowany został na płycie podłogowej „Project Global”, tej samej którą stosowano w Lancerze oraz w modelu ASX. Auto w 2010 roku przeszło face lifting, zmieniono atrapę chłodnicy na Jet Fighter, która miała nawiązać stylistycznie do myśliwca F-2. Najlepsze opinie zbiera wysokoprężny silnik 2.2 o mocy 177 koni mechanicznych. Zapewnia bardzo dobre osiągi, a przy tym niewielki apetyt na paliwo zaledwie 6 litrów na 100 kilometrów. Japoński koncern produkował również wersje 7-osobowe, ale największą popularnością cieszyły się 5-osobowe. Mitsubishi przy konstruowaniu nowego Outlandera współpracowało ściśle z Peugeotem i Citroenem. W efekcie powstały europejskie odpowiedniki Outlandera w postacie Citroena C-Crosser oraz Peugeota 4007. W teście zderzeniowym Euro NCAP, Outlander otrzymał cztery gwiazdki. Niestety, na kolana nie powala wnętrze samochodu. Przestarzałe i twarde plastiki mogą odstraszyć potencjalnych kupujących. Przeszkadzać może również nieco zbyt głośna praca silnika, ale dobre właściwości jezdne tego SUV-a zdecydowanie tę wadę rekompensują. W skład wyposażenia prezentowanego egzemplarza wchodzą: 8x poduszek powietrznych, automatyczna klimatyzacja, wielofunkcyjna skórzana kierownica, komputer pokładowy, elektryczne szyby i lusterka, czujniki parkowania, tempomat, półskórzana tapicerka oraz ksenonowe reflektory. Do najczęstszych usterek tego modelu należy zaliczyć: punktową korozję podwozia, słabej jakości lakier, zużycie automatycznych skrzyń biegów, awarie tylnego wielowahaczowego zawieszenia.

podziel się:

Pozostałe wiadomości